![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Røros som byr på sol og blå himmel. Klar for dagens kontorering som skjer bare noen og førti skritt fra rommet mitt her på hotellet. Satser på at det blir en eller flere bra turer til fots i det fine været i løpet av dagen. Nyt onsdagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra en av Ruters røde i retning Oslo!
![]() Ha en fin en! ![]() Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen fra Rikshospitalet.
Da er dagens prøver og målinger unnagjort. Planen videre i dag er en ERCP undersøkelse for å inspisere litt og «rydde» litt nede i systemet. Jeg har vært gjennom det utallige ganger før så det skal gå veldig greit tenker jeg. Jeg må bli over til i morgen for observasjon, men forhåpentligvis kan jeg reise jeg i morgen. Formen ellers kjennes fin ut så dette er bare en litt småhump på veien som de sier her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra stasjonen, straks L1 til kontoret. I går ble det booket billetter med både SAS og Norwegian for en helgetur som en pre-sommerferie, så da trengs det hotell og restauranter også.
Ikke møtt på noen ennå med bunaden på snei morgenen 18 mai, litt skuffende men dagens ungdom er litt kjedelige. Ha en fin dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra bortekontoret.. Dette ble jaggu noen tøffe dager.. Siden torsdag så har det vært 32 timer fly/flyplass, ca 150 mil Los Angeles – Las Vegas – Arizona osv.. 9 timer tidsforskjell og full pakke. Kom hjem mandag kveld og våknet i går tidlig av en arving i bunad som ville bli kjørt til frokost. Trikken ned til byen 09.05 og deretter at maraton av kos og morro til litt over midnatt.. DA kjenner man at man ikke er 48 lengre. Det er fremdeles under en uke siden man reiste.. Men for noen utrolig dager..
Pokker for en flott dag nede i byen i går. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God morgen fra Forus,
Kick-off møte med øvrige deltakere i prosjektet hele dagen med avslutning i kveld med middag på Flor & Fjære utenfor Stavanger. Lang dag idag. Ha en fin 18.mai |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
GOD ONSDAG her fra Palermo på Sicilia!
Her er temperaturen 26´C, men bygatene er godt beplantet med mange svære trær med tett vegetasjon i toppen, så det er lett i finne skygge og cafeer og gode trattoria´r finnes overalt så det er lett å slukke tørsten uansett hvilken retning og gater man går. Palermo er hovedsete for den italienske regionen Sicilia og selve det urbane byområdet som kranser rundt byen teller ca 1 millioner mennesker, noe som gjør Palermo den 5. største byen i Italia etter Roma, Milano, Napoli og Torino. Byen er plassert i det nordvestlige hjørnet av øya, og har havn ut mot Tyrrenhavet. Bukten ligger ved foten av fjellet Monte Pellegrino. Byen har et typisk middelhavsklima, med milde og våte vintre og varme somre. Det er nesten umulig å skue utover det vakre landskapet uten å tenke på Nino Rota sin musikk til Francis Ford Coppola’s film, The Godfather, fra 1972. Den sicilianske mafiaen(Cosa Nostra,"vår sak") ble dannet på midten av 1800-tallet i et forsøk på å forene sicilianske bønder mot deres fiender. En mafioso anser seg selv som «en mann av ære». På 1950-tallet opplevde Sicilia en betydelig bygge-boom. Den sicilianske mafiaen utnyttet denne situasjonen og tok kontroll over byggeindustrien og tjente millioner av dollar. I dag har den sicilianske mafia utviklet seg til internasjonal gruppe av organisert kriminalitet og anslås å være den nest største italienske organisasjonen etter selskapet Fiat. Den sicilianske mafiaen har spesialisert seg i omsetning av heroin, politisk korrupsjon og omsetning av militære våpen i tillegg til væpnede ran, bedragerier, forfalskning og annen kriminell aktivitet. Palermo har tross alt eksistert i 2.700 år, så her finnes også masse annen spennende historie, kultur, arkitektur og gastronomi, som ikke er fult så problematisk å ta inn over seg! Ha en strålende onsdag! Last edited by FBI2012; 18-05-2022 at 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen .. 13-14 grader og blå himmel over oss her på terrassen. Skal bli opp mot 35 de neste dagene, så glad for kjølige morgener.
Ikkeno spess på gang i dag. Kun kjedelig arbeidsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God ettermiddag fra Forus. Var vel en 13 grader på termometeret da jeg kjørte på jobb i morges. Etter oppholdsvær og noe sol i morges kom det noen regnbyger i formiddag men det ser ut som det har gitt seg nå. Etter en veldig flott 17 mai feiring i går er man back in action og satser på at resten av uke forløper uten de store begivenhetene selv om en hms-leder har hintet til at en brannøvelse kan være nært forestående. Time will show! Ha en fin dag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God kveld fra den nedlagte flyplassen. Setter snart snuten mot den operative flyplassen og videre til Trd. Ser ut til at jeg kanskje får kost meg med Gudfaren 2 på Ipaden. Har hatt i tankene å se den på nytt i 10 år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God onsdag fra Røros | EB | Flyforum | 17 | 10-06-2020 22:58 |
God onsdag fra Røros | EB | Flyforum | 10 | 03-06-2020 15:49 |
God onsdag fra Røros | EB | Flyforum | 24 | 15-05-2019 22:14 |