Flyr med nye ruter: ARN, BLL, EDI, PSA og PRG

Fra 8.April
FS1042 OSL-BLL 19:00-20:10 (Man, Ons, Fre)
FS1043 BLL-OSL 20:50-22:00 (Man, Ons, Fre)
Fra 13. Juni økes til 4 ukentlige
FS1042 OSL-BLL 18:05-19:15 (Man, Fre)
FS1042 OSL-BLL 13:55-15:05 (Tor)
FS1042 OSL-BLL 16:20-17:30 (Søn)
FS1043 BLL-OSL 19:55-20:05 (Man, Fre)
FS1043 BLL-OSL 15:45-16:55 (Tor)
FS1043 BLL-OSL 18:10-19:20 (Søn)

Fra 8. April
FS1584 OSL-EDI 12:30-13:20 (Man, Fre)
FS1585 EDI-OSL 14:10-17:00 (Man, Fre)
Fra 15. Juni økes til 3 ukentlige
FS1584 OSL-EDI 12:30-13:20 (Man, Fre)
FS1585 EDI-OSL 14:10-17:00 (Man, Fre)
FS1584 OSL-EDI 16:30-17:20 (Ons)
FS1585 EDI-OSL 18:10-21:00 (Ons)

Fra 6. Mai
FS1412 OSL-PSA 15:30-18:25 (Man)
FS1412 OSL-PSA 09:05-12:00 (Fre)
FS1413 PSA-OSL 19:20-22:15 (Man)
FS1413 PSA-OSL 12:55-15:50 (Fre)
Fra 6. Juli -> 10. Aug 3 ukentlige
FS1412 OSL-PSA 15:30-18:25 (Man)
FS1412 OSL-PSA 09:05-12:00 (Fre)
FS1412 OSL-PSA 07:00-09:55 (Ons)
FS1413 PSA-OSL 19:20-22:15 (Man)
FS1413 PSA-OSL 10:50-13:45 (Ons)
FS1413 PSA-OSL 12:55-15:50 (Fre)

Fra 7. April
FS1778 OSL-PRG 12:05-14:05 (Tor)
FS1778 OSL-PRG 08:20-10:20 (Søn)
FS1779 PRG-OSL 14:55-16:55 (Tor)
FS1779 PRG-OSL 11:10-13:20 (Søn)
Fra 14. Juni økes til 3 ukentlige
FS1778 OSL-PRG 10:35-12:35 (Tir)
FS1778 OSL-PRG 12:05-14:05 (Tor)
FS1778 OSL-PRG 08:20-10:20 (Søn)
FS1779 PRG-OSL 13:30-15:30 (Tir)
FS1779 PRG-OSL 14:55-16:55 (Tor)
FS1779 PRG-OSL 11:10-13:20 (Søn)

Fra 7. April
FS1066 OSL-ARN 17:50-18:50 (Man, Ons, Tor, Fre)
FS1066 OSL-ARN 14:00-15:00 (Søn)
FS1067 ARN-OSL 19:30-20:30 (Man, Ons, Tor, Fre)
FS1067 ARN-OSL 15:40-16:40 (Søn)
Fra 9. Mai økes til 7 ukentlige
FS1054 OSL-ARN 07:20-08:20 (Man)
FS1066 OSL-ARN 17:50-18:50 (Man, Tir, Ons, Tor, Fre)
FS1066 OSL-ARN 14:00-15:00 (Søn)
FS1055 ARN-OSL 09:00-10:00 (Man)
FS1067 ARN-OSL 19:30-20:30 (Man, Tir, Ons, Tor, Fre)
FS1067 ARN-OSL 15:40-16:40 (Søn)
 
Last edited:
Skulle tro det kom mer til dette sydenlandet.

ja pussig de ikke har satt opp noe hit ned til Kreta.
Men kanskje det ikke er kapasitet til mer her nede, det ventes en kolossal vekst i turismen her i år.
 
OSL-ARN faar jo ganske bra avgangstider, men det blir vanskelig med noe annet enn fritidsreisende her med en avgang om dagen. Jeg regner med SK og DY kommer kraftig tilbake her. Om man ser paa f.eks. fra 9. mai har SK 9 daglige DY 8. Antall avganger varierer litt etter ukedag. Flyr har kun 2 avganger paa mandager, ellers kun 1, ingen paa loerdager. JEg trodde faktisk ikke de skulle komme med denne ruten. Toget gaar jo kun i somlefart i mange aar til, selv om det eksisterer planer om tog paa 3 timer. Med norsk samferdselshistorie i mente tror jeg det tar en stund.
https://www.aftenposten.no/norge/i/...ckholm-kan-kjoeres-paa-paa-under-3-timer-ligg
 
Virker som Flyr desperat prøver så mange ruter som mulig, en slags gjentakelse av det Norwegian gjorde da de var små og slåss med SAS. Men den gang var DY noe annet, en lavprisaktør mot en legacy. Nå er Flyr mot både en legacy og en lavpris. Hvor mange kan det være plass til på disse rutene? Om Flyr satser på å slå DY på pris på de samme rutene har de laget seg en strategi der de maler seg inn i et hjørne, profittmessig.
 
Jeg tror Flyr heller bør øke antall avganger på allerede eksisterende rutenett, enn hele tiden legge til nye destinasjoner med lav frekvens.
Mulig Flyr har endret strategi på innenlands-rutene, for det er ikke særlig attraktivt med så få avganger på noen av rutene.
 
Jeg tror Flyr heller bør øke antall avganger på allerede eksisterende rutenett, enn hele tiden legge til nye destinasjoner med lav frekvens.
Mulig Flyr har endret strategi på innenlands-rutene, for det er ikke særlig attraktivt med så få avganger på noen av rutene.

Da gjør de jo også, men akkurat nå er jo heller ikke passasjerene der. BGO, TRD ligger jo inne med 4x daglig utover våren, og de fleste eksisterende utenlandsruter ligger jo også inne med økninger etterhvert

Dilemmaet er selvsagt å finne et kryssningspunkt mellom god nok frekvens og en fornuftig kapasitet

For min del så er det mer viktig at et selskap flyr når jeg vil reise, enn at det tilbys mange avganger gjennom døgnet
 
Da gjør de jo også, men akkurat nå er jo heller ikke passasjerene der. BGO, TRD ligger jo inne med 4x daglig utover våren, og de fleste eksisterende utenlandsruter ligger jo også inne med økninger etterhvert

Dilemmaet er selvsagt å finne et kryssningspunkt mellom god nok frekvens og en fornuftig kapasitet

For min del så er det mer viktig at et selskap flyr når jeg vil reise, enn at det tilbys mange avganger gjennom døgnet

Og at de Flyr naar de sier de skal fly - ikke 12 endringer i uken :D
 
Da er alt på plass slik at de kan fly til EDI med eget materiell. FGC som tok turen i dag

Oppdaget plutselig at de fløy på EDI også, så da ble det Flyr hjem fra guttetur i sommer. Fleks here we cåme
 
Back
Top