![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forrige søndag var rakk jeg en tur til Sola Sjø for å knipse noen landinger mens jeg ventet på fruen. Samtidig var det litt sjøflyaktivitet. Blant annet denne som hadde kommet en tur fra Oslo. Mens jeg stod der og ventet startet den opp igjen og satte kursen tilbake langs kysten sørøstover mot Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Fint og rent fly.
Regner med at det er C-185, som er et av mine favoritt fly. Hadde dette bildet vært fra Alaska så hadde flyet vært skitten og slitent med bulker overalt, oljesøl og falmet maling. ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja. Det er en C-185. Stilige fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Hvis en C-180 har de ekstra bakvinduene på siden er det vanskelig å se forskjell på 180 og 185. Her ser man unge LN-RTP midt i ødemarken i Alaska med en C-180. Fotografen var en kvinnelig flyger og instruktør som jeg giftet meg med like etter dette bildet. Bryllupet var Januar 1984, jævlig kaldt på tundraen da så vi strøk på honeymoon til Hawaii. (Men det er en annen historie)
![]() |
![]() |
#5 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Fanken, siden jeg var i albumet med gamle bilder så var jo dette fotografiet like etter: Bryllupsreisen til Hawaii.
Gode tider ja, huttetu.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Samme ettermiddagen lå også denne, LN-VYJ, en C180H Skywagon fortøyd. Etter hva jeg kan finne ut har den tidligere vært i eie hos Nordhordaland Flyklubb, men at den nå har lokalt eierskap her i nærheten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser jo tydelig nå forskjellen på de to flyene jeg har postet bilder av mtp. antall vinduer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kanskje noen har lyst å spotte litt i Moskva | krølle | Flyspotting | 1 | 19-12-2016 17:51 |
TRD-OSL-ARN med retur etterhvert | hanswest | TripReports | 10 | 12-04-2012 09:16 |
Dash 8 på flottører! | CK | General Aviation og sjøfly | 4 | 27-05-2007 20:37 |
Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort? | storg | Flyforum | 6 | 21-12-2005 06:13 |
Noen fly med flottører | sail4fun | General Aviation og sjøfly | 16 | 23-08-2005 23:08 |