![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]()
Ser DY1890 EI-FHK har avbrutt turen til LCA og har flydd i holding over Bærum akkurat nå. Jeg hører og ser den gjennom skydekket her jeg bor i 5700 fot. Brenner fuel for retur til OSL.
Last edited by geirs; 09-03-2019 at 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
Lander nå ... Ser ut som det skal byttes til LN-DYD og returen er beregnet ca 4 timer sen.
Last edited by LN-MOW; 09-03-2019 at 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Mulig tailstrike går ryktene på.
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
https://www.rb.no/norwegian/gardermo...s/5-43-1011936
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Blir det TD da...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2013
Posts: 84
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
Det er ikke 'root cause'. Her er det 'damage on ground' (eller 'in flight'). DG eller DF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2013
Posts: 84
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]() Quote:
NAI for NAX for NAX for NAX? EI-FHK er vel en NAI-maskin selv om den gikk på NAX rutenummer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 513
|
![]()
DG er koden som er satt på 1890 som årsak til return fra airborne, mens det er satt TC på 8403.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Vil dtte være noe som DY kan claime som utenfor selskapets kontroll....? Det gjør de nemlig gjennom svaret de ga min nevø, etter klageskjema sendt inn med krav om kompensasjon etter EU261...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 585
|
![]() Quote:
Mange lar seg avskrekke med slikt svar fordi "det er jo flyselskapet som har greie på dette..." I de sakene jeg har vært i befatning med har det alltid lønnet seg å kjøre så langt som mulig. Det være seg både forsikring og denne type klager. Det flyselskapet ikke ønsker er at en slik sak kommer til behandling i klagenemnda En avgjøresle der skaper presedens for tilsvarende situasjoner senere Norwegian tilbyr av og til en "godwill kompensasjon" som er lavere enn kravet. Normalt prøver flyselskapet seg helt til nemnda begynner å etterspørre dokumentasjon. Da kommer meldingen om at de etter ny vurdering likevel aksepterer kravet og betaler ut Last edited by Rland; 02-04-2019 at 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY1890 09MAR19 | LN-FHU | Register- og ATC-Forum | 7 | 10-03-2019 22:14 |
LASER DC-3 styret i Colombia 09MAR19 | Someone | Flyforum | 4 | 10-03-2019 19:03 |
Novair OSL-LCA 6.5 | KjetilK | Register- og ATC-Forum | 2 | 05-05-2011 21:12 |
YL-LCA | Lennart | Flyforum | 4 | 31-03-2007 19:06 |
Bilde request YL-LCA | Vede | Flyforum | 3 | 30-03-2007 23:56 |