Hvordan var det med rettigheter fra flyselskapet ved forsinket baggasje på hjemreise?
Reiste i sommer til Madeira og ankom over fire timer forsinket pga teknisk på fly. Reiste med SAS SVG-Stockholm, og så med TAP Air Portugal fra Stockholm til Lisboa og videre til Madeira. Det var flyet fra Stockholm til Lisboa som var forsinket slik at jeg og kona ikke nådde flyet i Lisboa. Vi ble satt på et senere fly og fikk matbonger. Jeg har søkt om kompensasjon gjennom nettsidene til TAP men nå har det gått snart et halvt år uten at de engang har svart på henvendelsen, så jeg tenker å klage. Men skal jeg klage til rett organ i Norge, Sverige eller Portugal? Ifølge Finalcall.travel så skal man klage til organet der hvor reisen startet. Men det var jo TAP som var problemet, ikke SAS, så jeg tenker at det ikke er riktig å klage til Transportklagenemnda. Da må vel rette myndighet i Sverige være stedet å klage til, eller?
Stort sett går det på å få den levert hjem
Jeg har dog gjennom reiseforsikringen en gang fått kjøpt en lader jeg trengte etter hjemreise, men som hadde blitt forsinket
Hvordan var det med rettigheter fra flyselskapet ved forsinket baggasje på hjemreise?
Jeg fikk til slutt baggasjen etter 4 dager, skreiv til SAS og syntes det var for dårlig. Særlig siden jeg ikke krevde hverken tannbørst eller Gucci-kjole. Fikk meg 3000 EB poeng for det, svar allerede 12 timer etter innsendt klage. Positivt overrasket![]()
Får man da basic eller extra poeng?
Nå tikket in de femte om'routingen for vår sommertur til MIA (via EWR) i sommer. Det er ikke SAS sin feil, men United flightene bytter om hele tiden og vi kommer senere og senere frem til MIA.
* Kan jeg nå da avbestille turen gratis?
* Jeg får LH med 380 i premium til samme pris som denne turen som er SK Plus ' er det omtrent det samme per i dag?
* Er disse LH Premium billettene lettere å oppgradere til C med Eurobonus poeng?
Takk
Lh billetter er i praksis ikke mulige og oppgradere til en fornuftig pris med eb poeng. Angående Supersaver ville jeg vært veldig forsiktig med å booke prem eco om prisen plutselig er mye billigere. Har UA i det hele tatt startet med billettklasser i prem eco? Står det som utsolgt hos lh vil iallfall alarmen blinke hos meg. Får du samme prisforskjellene om du søker med Momondo/kayak?