![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Aftenposten
Passasjerfly styrtet Et russisk fly med 170 personer ombord er savnet. (Først publisert: 22.08.06 Oppdatert: 22.08.06 kl. 15:06 )TROND EIDE Passasjerflyet har trolig styrtet i Ukraina, sier en representant for den russiske redningstjenesten til Reuters. Det brennende vraket skal være funnet, melder RIA Novosti. Flyet forsvant fra radarskjermene etter at det hadde sendt ut en nødmelding. Det var på vei fra feriestedet Anapa ved Svartehavet til St. Petersburg. Flyet er av typen TU-154 og tilhører selskapet Pulkovo Airlines. Meldingen blir utvidet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
GAZETA.RU are reporting just now that a TU 154 of Pulkovo airlines covering the route ANAPA to ST PETERSBURG has crashed close to the Ucranian city of DONETSK. No more info at this point. 160 pax + 10 crew.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så på CNN hvor det ble sagt at det var Pulkovo Airlines Flight 612, og at 30 døde var funnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tragisk !
Noen som har funnet ut hvilket fly det er snakk om ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
RA-85185 i følge Airliners.net
|
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=RA-85185 Tu-154M, regnummer 85185. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Hvis dette billede er fra den aktulle ulykke ligner det ikke en TU154 men mere en IL86 eller en B737 http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/22/145619.htm Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sikkert ? Er jeg på jordet, eller var det også Pulkovo i den tragiske Svalbardulykken for noen år siden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ifølge min venn wikipedia så var det snakk om Vnukovo Airlines som krasjet på Svalbard. Nå kjenner ikke jeg strukturen i Russland så det kan selvsagt være det samme som Pulkovo..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skal være forsiktig med å ytre meg om en spesiell ulykke, og å stigmatisere en nasjons flygere, men generellt: tror ikke det er noe spesiellt galt hverken med Tu-154, været eller andre ting. Husker ikke hvilken tv-kanal det var og ikke hva programmet het, men det var et slags fakta-program for noen år siden om russiske flygere i kommersiell flytrafikk, og en ting er sikkert: mengder med vodka pleier å gå dårlig enten det kombineres med Tu-154, Il-86, B737, eller andre flytyper....
![]()
![]() |
#12 | |
RC-tilhenger :-)
|
![]() Quote:
Når det gjelder spørsmål hvorfor det har krasjet på Svalbard så sier rapporten at det var pilotfeil. De har overvurdert sine ferdigheter og har gjort et par feil som ble fatale. Alle 141 ombord omkom ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tragisk ulykke..
![]() Leste posten på Anet der man diskuterer sikkerheten med forskjellige flytyper. Har ingen forutsetning å mene noe som helst når det gjelder sikkerheten på diverse flytyper. Så statistikken på 727en, fikk egentlig litt sjokk. Men når jeg leser litt nærmere, ser jeg at de aller fleste ulykkene skjedde fra 65-75, vi snakker om flere kræsj i året. Reiste jo selv en del charter (Sterling) med 727en og mange ganger mellom MIA og en rekke destinasjoner i Karibien, visste ikke at det gikk ned så mange av dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly savnet i Indonesia | FlightDeck | Flyforum | 13 | 16-08-2015 21:14 |
Fly savnet i Nepal. | SudCaravelle | Flyforum | 2 | 16-02-2014 14:58 |
Fly savnet over Oslo? | SpottAir | Flyforum | 10 | 10-04-2011 13:15 |
Fly savnet i Indonesia | zico77 | Flyforum | 0 | 27-06-2008 07:13 |