![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=8127
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, hvorfor ikke. Spørgsmålet er bare om det virkelig er økonomisk forsvarligt. Det kan jeg godt være lidt usikker på! Men på den anden side vil en hurtigere forbindelse mellem Aarhus by og lufthavnen sikkert også kunne flytte passagerer fra toget til/fra København til flyet. Problemet med Aarhus lufthavn i dag er at den ligger så langt fra byen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Forslaget er i sig selv meget godt,men personlig så jeg hellere at,man byggede en såkaldt letbane fra Aarhus C til Lufthavnen i Tirstrup. Støjmæssigt har AAR en fremragende placering. 45km fra City Center ,javel, men det er der altså også andre lufthavne der gør. OSL for at tage en, Milano Malpensa er anden og Tokyo Narita en tredje, så det er ikke selve placeringen der er noget galt med. Det er infrastrukturen i Aarhus Amt eller Region Midtjylland som det bliver ved nytårsskiftet. ---- Jeg vil også tro at det ikke bare er at lægge 10km skinner, som en side bane til Grenåbanen. Hastigheden på selve panen skal også op. Ligenu er topfarten vistnok kun 100km i timen, og skal det kunne svare sige, at bygge nyt, må det også vaere en forudsætning at hastigheden kan øges til omkring 140 km i timen. Det vl så kraeve et helt nyt skinneanlæg, og med de problemer som BaneDanmark og DSB har lige nu, er der vist lange udsigter til en jernbane til og fra AAR. -- Som et kuriosium har jeg netop hoert at DSB har yderligere problemer med deres nye tog. Nu er de over 3 år forsinket og inden ved hvornår de kommer ud at køre. Togene stammer fra en italiensk fabrik. --- Så ideen med tog til og fra AAR er god, men nok ikke økonomisk gennemførlig. Desværre Hav en meget varm dag, lige nu 33 grader på min terrasse i skygge(på den anden terrasse direkte i solen siger termometer ....ups 48) Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De samme planer rumstere i det syd/midtjydske. Stærke krafter både i Vejle og Kolding arbejder med at få lagt skinner til Billund. Jeg ville fortrække at der blev lagt skinner fra Århus/Horsens til Billund videre til Esbjerg, det ville der være meget større passager grundlag til at gøre en sådan strækning rentabel.
http://www.dr.dk/Regioner/Kanal94/Nyheder/Service/2006/06/23/070402.htm Letbane mellem Kolding og Billund 23. jun. 2006 07.05 Service Det bliver måske meget lettere hurtigt at komme fra Kolding til Billund. Kolding Kommune og Trekantområdet Danmark har drøftet muligheden for at lave en letbane mellem de to byer, og på mandag bliver politikerne i Kolding Planlægningsudvalg præsenteret for letbane-ideen. En letbane er en slags bus, der kører på skinner. Og ifølge JydskeVestkysten kan der senere komme på tale at udvide letbanen til Vejle. Det har længe været et stort ønske fra Billund Lufthavn at få en hurtigt og velfungerende kollektiv trafikforbindelse mellem Kolding og Billund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
min erfaring er at det i det hele tatt er ganske plundrete med offentlig kommunikasjon til de Jyllandske flyplasser fra byene på Jylland. Vi blir hvert år "tvunget til" å leie bil i BLL for å komme oss til familien i Fredericia - jeg har tatt "Maersk-bussen" én gang, og det var ingen høydare. Å ta den til julen med barnevogn og en toåring??? Nei takk, du!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra flytog til gate en tirsdags morgen | chrisljo | Reiseforum | 10 | 15-09-2015 13:35 |
Sun Air skal fly AAR-CPH-AAR i April | Trdfly | Flyforum | 1 | 19-03-2014 13:00 |
Nytt flytog til LHR | Someone | Flyforum | 2 | 04-11-2008 18:46 |
"Flytog" til Rygge | linium | Flyforum | 4 | 15-10-2007 20:08 |
NSB vil fremdels kjøre Flybane (Flytog) Fra Bergen sentrum til Flesland | BU595 | Flyforum | 1 | 15-10-2004 10:00 |