![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Svikter Norwegian
Av NTB Lavprisselskaper som Norwegian får ikke de mest attraktive forretningsreisende som kunder. En ny undersøkelse viser at denne kundegruppen foretrekker SAS Braathens. Nordmenn som reiser i jobbsammenheng flyr oftest og betaler gjerne fullpris. Dermed er de svært attraktive kunder for flyselskapene. Men Norwegian sliter med å få innpass på dette markedet. Liker SAS Braathens best En undersøkelse utført av reisebyrået Berg-Hansen viser at de jobbreisende foretrekker SAS Braathens foran Norwegian. – Tallene viser at jobbreisende er vesentlig mer fornøyd med SAS Braathens enn Norwegian, til tross for det voldsomt negative fokuset på SAS-konsernet i det siste, sier administrerende direktør Per Arne Villadsen i Berg-Hansen til Aftenposten. Fornøyd 50 prosent av dem som flyr mer enn 21 ganger i året er fornøyd eller svært fornøyd med SAS Braathens, mens det tilsvarende tallet for Norwegian er 39 prosent. Åtte prosent er misfornøyd med Norwegian, mens fem prosent ikke trives hos SAS Braathens. Villadsen mener SAS Braathens er avhengig av et fortsatt overtak i jobbreisemarkedet for å overleve. – Jobbreisende er bærebjelken for store selskaper, sier han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hmmm
Ikke helt overraskende - ser de som reiser rundt meg på jobben. De foretrekker jo også SAS Braathens selv om de vel setter selskapet på en bunn plass "image-messig". Men antall frekvenser har mye å si... enn så lenge bedre benplass har også noe å si. I Sør-Norge er det jo i allefall en opplevelse at det er "gode gamle dager" - med flyverter/vertinner i kabinen. På Norwegian var disse bak forhenget...(...kan jo ha endret seg!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man skal heller ikke se bort fra at mange velger bort DY når de har reiser hvor flere selskap er involvert. Dette vet jeg fra næreingslivsfolk på Helgeland. Det er ikke mye vits i å spare noen kroner hvis en mistet forbindelse ødelegger hele møtet i tillegg til masse styr med bagasje om må sjekkes inn på nytt transittflyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
At Norwegian crew er mer bak gardinen stem,mer nok ikke. Har enda tilgode å oppleve at gardinen i SAS-fly (ikke Braathens!) ikke trekkes for på korte strekninger i Sør-Norge. Tror ikek jeg velger det selskapet som har flyverter som går fram og tilbake...bare for å gå. Men fraværende mannskap er dårlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Siste kampanjen til DY er jo et skritt i riktig retning...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvilken kampanje er det siste...synes det er kampanjer hele tiden jeg. Siste jeg har fått med meg er max 599,- til Europa
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når flytrappen svikter | Someone | Småprat | 4 | 08-10-2017 00:20 |
Færre forretningsreisende | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 27-11-2009 20:13 |
Turistene svikter Beijing | litt-amatør | Reiseforum | 4 | 15-07-2008 20:34 |
Forretningsreisende i Sverige foretrekker.... | DY | Flyforum | 22 | 19-03-2005 18:16 |