![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Nov 2010
Location: Kongsberg
Posts: 22
|
![]()
Her en artikkel for de som er interessert i hva som skjer her på GKN Aerospace Kongsberg. Kanskje ikke så mange som vet....
http://www.tu.no/artikler/kinas-nye-...ordeler/346947 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,579
|
![]()
Veldig bra. Det viser at det går an selv i et 'høykostland'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg er enig i at dette er flott!
Nå er vel imidlertid mitt inntrykk at denne typen (spesialisert) kompetanse ofte ikke er utpreget kostbar i Norge kontra andre land. Det er på arbeid som krever mindre formell kompetanse hvor norsk kostnadsnivå lager problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Det fremkommer i TU's artikkel eller fra GKN's website at det er GKN som leverer aksler til PW1100G-JM ... som viser micro-bending symptomer !!! Kan det vaere noe muffens med legeringene som er blitt anvendt til serie-produksjons-motorene levert til kunder, vs evntlt (kraftigere, stivere ?) spesial-legeringer tidligere levert fra GKN til utviklings-motorene installert pä FTV1,2,3...5 (anvendt til sertifisering av A320 NEO flytypen) og til prototype-motorer presentert til sertifisering av selve motor-typen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
Norges tøffeste "Airport Patrol Car"... | Harald Oanes | Bilder & foto | 9 | 27-04-2010 18:09 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Spennende jobb for "IT-nerd" hos Norges nest beste flyselskap | CK | Flyforum | 15 | 16-05-2009 12:18 |