![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg synes det er så mye sprøyt for og i mot Kjos, for og i mot piloter at det er på tide å tenke på "noko heilt anna". Hva har vi her? Mest mulig informasjon som hvem, hva, hvor, hvorfor, hvordan osv. Lykke til!
Merk: Ingen av svarene er Norwegian eller Kjos eller Parat ![]() 1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() 7) ![]() 8) ![]() 9) ![]() 10) ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
7) Helvetic Airways, Fokker 100 under landing (?).
9) Arkefly Boeing 767-300? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
3) Hellenic Imperial Airways, B742
4) Air Greenland, B752 på CPH? 7) Helvetic Airways, Fokker 100 9) Arkefly 767 10) En Beluga
![]() |
#4 |
Bonusjeger
|
![]()
3) Hellenic Imperial Airways B747-200B. Selskapet hadde vel to av maskinene før de sluttet etter kort tid i 2011/2012, begge står vel parkert på ATH nå.
4) Air Greenland B752 7) Helvetic Airways F100 10) En av Airbus sine Beluga-maskiner
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
5. Royal Air Force C-130K. XV303 på Brize Norton?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
1) dH.114 Heron
2) En rød DC-3 med en vorte under..kan det være British Antarctic Survey? 6) Aurigny BN Trislander 8) Vampire T.55 LN-DHZ? Last edited by semmern; 08-03-2015 at 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
1. Martin's Air Charter DH-104 Devon. PH-MAD, opprinnelig RN Sea Devon AJ350. Står ikke denne på Lelystad?
2. C-47 Dakota, Thales test aircraft, operert av Air Atlantique, G-ANAF. I så fall antageligvis på Baginton (Coventry). Last edited by Stone; 08-03-2015 at 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Å si at jeg ikke har den fjerneste anelse blir feil, jeg har anelse. Dog ikke nok til å prøve med noen gode besvarelser.
Jeg ville bare si at jeg synes disse billedquizene dine er fine! Jeg ser gjerne fler! ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
2) Som Stone sier og vil definitivt anta er tatt i Coventry
![]() 3) Som sirpjalle sier og er vel i Manchester med det taket i bakgrunnen. 6) Aurigny BN-2A Mk. III Trislander på en eller annen kanaløy eller en flyplass på sørkysten. Last edited by Turtle; 08-03-2015 at 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror nok bilde 10 er tatt på Hawarden (Broughton er landsbyen nærmest, men ikke navnet på flyplassen). Det litt fortvilende var at undertegnede også skulle tatt deeeet bildet, men med et kamera som låste seg på grunn av tomt batteri ble ikke det noe av. Har jeg hørt dette etterpå? Og igjen prøver KOG å rippe opp i det
![]()
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 09-03-2015 at 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det er bra dere liker disse små kunnskapstevlingene. Det ser ut som det meste er i havn - jeg legger ut fasiten i løpet av dagen.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da er det enkelt med 10eren - Finkenwerder - og der virker mitt kamera perfekt
![]()
![]() |
#16 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Da tenker jeg er på tide med fasit. Som vanlig var dette veldig bra og veldig imponerende.
1) er PH-MAD som er en de Havilland DH.104 Dove 4 i fabrikkens annaler. Royal Navy kalte den Sea Devon (de satte Sea foran alt en periode) og der var den XJ350. Den står helt korrekt på Lelystad og er malt i fargene til Martin's Air Charter. Martin er Martin Schröder og selskapet lever såvidt videre som Martinair. 2) Det finnes ikke grenser for hva en Dakota kan brukes til, ser det ut til. Serienummer 33436 ble bygd for RAF som en Dakota 4 (tilsvarer C-47B) og ble tatt i bruk i rett etter krigens slutt i 1945. Den ble solgt til BKS Air Charter i 1953 og gikk senere til Hunting Surveys. Flyet havnet en periode på 1970-tallet på museum før Air Atlantique fikk tak i det og brukte det som frakter for bl.a. British Caledonian og sitt eget Air Luton. De har brukt det til maritimt overvåkning, forurensingsovervåking og radar testmaskin for Racal som ble til Thales. Så 70 år etter at G-ANAF fløy for første spiller maskinen en viktig rolle i utvklingen av moderne teknologi. Det står selvsagt på Coventry-Baginton. 3) På Manchester så man tidligere mye interessant - nå er det vel litt mer "bland". Her er det kjente Hellenic Imperial Airways på besøk en septemberdag i 2008. Flyet er en 747-281B og alle Boeing-nerder (de som proklamerer "if it ain't Boring, I ain't going") vet startet den livet sitt hos ANA. SX-TID står vel i "opplag" i Athen. Hellenic gikk samme veien som den greske økonomien omtrent samtidig. ![]() 4) En tidlig januarmorgen et sted i Norden - i dette tilfellet Kastrup og det er en Air Greenland 757 som står i morgenrøden. 5) Stone flesker til og gir oss registrering og flyplass i tillegg flyvåpen og flytype. Det er en Hercules C3A (C-130K for dem bare snakker amerikansk). Flyet er XV188 og bildet ble tatt på Gardermoen mens det daværende styret i NSFF og ett (tallord her, ikke feilskrevet artikkel) snekkerkyndig medlem bygde plattformen. Jeg har alltid lurt på hvor alle de andre var. De som skrek sånn om at det NSFF gjorde så lite for medlemmene, men dugnadsallergien er visst utbredt. Nok om det, her er kjerra som nå er lagret på RAF St Athan i Wales. ![]() 6) Dette var vel planken med ".com channel islands"? Det er en Aurigny Trislander som letter foran tårnet på Jersey. ![]() 7) Helvetic Airways Fokker 100 HB-JVF som takser av banen en solrik ettermiddag på Manchester. ![]() 8) Uvant vinkel, men det er LN-DHZ som er en de Havilland Vampire T Mk 55. Bildet er fra Rygge i 2009. ![]() 9) Jeg var nok for snill og lot A-en være for tydelig. Det er Arkefly 767-383ER PH-AHQ, tidligere OY-KDL, som lander på Zwanenburgbaan på Schiphol. ![]() 10) LN-KGL er fortsatt bitter og innsluttet fordi han ikke har kontroll på batteriene sine, men tanken var ikke å trykke nesa hans grusen fordi han var så usannsynlig amatøraktig med det. Det ville jeg aldri gjort ![]() Dette er fra en annen Airbus-fabrikk og som han helt korrekt husker var dette Hamburg-Finkenwerder og Airbus A300B4-608ST Super Transporter nr 1. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
[Quiz] Hvor er Onkel Reisende Mac i kveld? Bananrepublikkquiz | LN-KOG | Flyforum | 13 | 15-02-2015 17:15 |
[Quiz] 10 korte på en tirsdag kveld | LN-KOG | Flyforum | 18 | 08-11-2012 13:13 |
Det er fredag kveld... Quiz Time | LN-KOG | Flyforum | 12 | 18-09-2011 15:18 |
Innflygninger i kveld 23. Mars 2010 | gilera | Bilder & foto | 6 | 23-03-2010 22:53 |
Søndag kveld, 737 fri sone | putzmeister | Bilder & foto | 13 | 25-05-2009 21:50 |