![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Björn Kjos har idag i Svenska Dagbladet offentliggjort att Norwegian öppnar 3 nya interkontlinjer från Arlanda.
Det blir nya linjer från Arlanda till Indien, Sydafrika och Rio D Janeiro i Brasilien! Samtliga ska flygas med Boeing 787. http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...lm_4334143.svd Last edited by L-1011; 13-02-2015 at 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Wow, pent! Turen til Rio blir vel på nærmere 13-14 timer? Den skulle til og med jeg tatt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er også signalisert nye ruter fra OSL og CPH, så jeg tipper disse destinasjonene fordeles på en lik måte som dagens opppsett for å oppnå fleksibel frekvens.
Jeg tror spesielt India kan bli en vinner om vinteren fra samtlige skandinaviske hovedflyplasser. Da med forbehold om at det gjøres noe med Visum prosessen. Pr i dag har jeg inntrykk av at de mest er til for å finansiere driften av ambassaden. Rio tipper jeg vil funke hele året. Sør Afrika er spennende, men jeg tror mer på den fra CPH. Last edited by Cockpitview; 13-02-2015 at 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeez, spennende, selv for en som ikke er såååå stor Norwegian-fan i grunn.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ville være great med flere IC-ruter fra ARN. Synes dog fortsat det lyder noget tentativt og knapt så konkret. Der siges 2016 - måske 2017 og i mellemtiden kan der ske mange ting som gør, at det ikke bliver aktuelt.
Ruter til Indien mener jeg er oplagt. Indien har netop indført ny mulighed for tourist visa on arrival for en række lande - herunder Norge. Sverige er endnu ikke med (mon ikke de gør?) og jeg tvivler på, at Danmark kommer det før, at den diplomatiske krise mellem Danmark og Indien omkring udlevering af Niels Holck, er løst. https://indianvisaonline.gov.in/visa/tvoa.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det bekreftes vel faktisk ikke at de skal gjøre det, men at det er en mulighet/plan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Rio har jo vært nevnt mange ganger, det blir jo nesten skuffende om det ikke kommer. Og det er vel håp fra Oslo også (?). Rio kommer igjen til folks bevissthet (hos meg er den der hele tiden, dog) fram mot OL, så er vel bra om ruten er på plass i god tid før det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Roligt för ARN!
Men det vore väl ändå konstigt om inte OSL och CPH fick ta del av dessa nya linjer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå er dette sagt til en svensk avis, og derfor handler det om ruter fra Sverige. Hadde det vært en norsk avis ville man snakket om nye ruter fra Norge Det handler bare om og gi publikum det de vil høre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Synes det er veldig moro om det blir ruter til India, Brasil og Sør-Afrika fra Skandinavia, noe mer eksotisk enn de vante rutene til Bangkok, Midtøsten og New York. Det er også bra om Norwegian satser mer på Skandinavia igjen - selv trodde jeg det neste var langdistanseruter fra Spania. Artikkelen er dog lite konkret, så dette er nok mer mediestrategi enn ruteplanlegging.
Vil slike ruter være mer lønnsomme enn f.eks. å ta ut potensialet enda mer på USA (med nye destinasjoner og økte frekvenser)? Jeg trodde kanskje Norwegian ville prioritere å øke antallet frekvenser, men det ser ut til at de vil videreføre en modell med å spre frekvensene på Oslo/Stockholm/København. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er noe overrasket over at det har stilnet rundt Phuket og Vietnam, men jeg er ganske sikker på at det kommer mye spennende i årene som kommer , da fordelt jevnt utover markedene de skal betjene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De har ikke lagt ut mer enn Bangkok og New York fra november 2015. Så tipper det i løpet av februar blir presentert minst en ny destinasjon fra Oslo, Stockholm og København som starter opp i november 2015.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som nevnt tidligere har dette ingen sammenheng med det totale programmet for neste år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det fulle programmet er ikke klar før i juni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror nok at vinterprogrammet til og med februar blir lagt ut lenge før juni. Det vanlige tidligere har vært februar/mars. Men hvis man tenker at vinterprogrammet er til og med April/mai da kan nok juni være riktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
For resten av programmet må de avvente som alle andre selskap frem til juni når slots fra 31OCT15 - 31MAR16 slippes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
endelig noe annen enn de typiske ( USA eller oppbrukt ruter til Asia) tror norwegian kan gjøre det bra i de rutene, spessielt til Brasil. med tanken at det bor en del latino-amerikaner i Sverige
Last edited by Epilef; 14-02-2015 at 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Absolutt enig. India er nok også lurt. Det bor tross alt 1,2 milliarder mennesker i India og det bor mange relativt velstående indere i Norge. Er jo også en flytur som ikke tar mer enn 7-8 timer så lar seg kombinere med Rio eller Sør-Afrika på 2 døgns rotasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nya linjer med DY från ARN | Jörgen | Flyforum | 7 | 16-02-2010 15:06 |
Norwegian från ARN lägger ner linjer? | ATC | Flyforum | 21 | 07-01-2009 17:21 |
Nya linjer ARN! | ATC | Flyforum | 6 | 21-05-2007 21:04 |
Vildanden med nya linjer?! | SWE737 | Flyforum | 2 | 20-01-2007 00:00 |
Två nya Bromma-linjer!!! | Henrik | Flyforum | 1 | 18-11-2004 16:43 |