Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2015, 10:52   #1
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Cathay til Dusseldorf

Da ser det endelig ut til at det ble avgjort hvor CX lander for sin neste Europa rute. Det har vært hard kamp om denne fra flere flyplasser som nå må se seg slått. Etter min egen mening, det eneste fornuftige valget av de siste kandidatene. DUS har både et lokalt marked som skal kunne bære denne ruten sammen med AB som kan feede gjennom OneWorld.
Jeg vil tro at mangelen på lokalt marked opp mot ikke å ha tilstrekkelig feed fra OneWorld var avgjørende her.

Quote:
Subject to Government Approval, Cathay Pacific will launch new service to Germany, with 4 weekly Hong Kong – Dusseldorf operation from 01SEP15. This route will be operated by 4-class Boeing 777-300ER aircraft.
CX375 HKG0050 – 0715DUS 77W x357
CX376 DUS1320 – 0635+1HKG 77W x357
http://airlineroute.net/2015/02/03/cx-dus-sep15/
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2015, 11:14   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 47,620
Default Re: Cathay til DUS

Var ARN vurdert her? Mulig det er enkeltes ønsketenkning, men har sett en og annen spekulasjon om det, men her kom jo SAS i forkjøpet.

Trodde dog CX ville vente med flere Europadestinasjoner til de begynte får A350-900

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y
__________________
Upcoming flights - OCT: OSL-BOO (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 03-02-2015 at 11:22.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 03-02-2015, 11:31   #3
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Var ARN vurdert her? Mulig det er enkeltes ønsketenkning, men har sett en og annen spekulasjon om det, men her kom jo SAS i forkjøpet.

Trodde dog CX ville vente med flere Europadestinasjoner til de begynte får A350-900

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y
CPH var vurdert men de tapte mot ZRH of MAN om jeg husker korrekt. Og så sa CX som du så rett poengterer at de skulle avvente videre ekspansjon i Europa inntil de fikk 350, derfor ble jeg litt overrasket over at DUS ble lansert nå.

Jeg har store utfordringer med å se at CX går i konkurranse med SAS/ARN fra CPH som Star hub, men Copenhagen Connected har finansiell styrke til å gi de gode vilkår første 3-5 årene så er spørsmålet om det er nok for at det er en bærekraftig rute etter hvert. Jeg klarer ikke å se det.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2015, 12:04   #4
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Var ARN vurdert her? Mulig det er enkeltes ønsketenkning, men har sett en og annen spekulasjon om det, men her kom jo SAS i forkjøpet.

Trodde dog CX ville vente med flere Europadestinasjoner til de begynte får A350-900

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y
Meg kjent både Brussel og København. Om ikke som aktuelle kandidater innad i Cathay, men med store ressurser og betydelig innsats for å få Hong Kong med selskapet.

Last edited by Cockpitview; 03-02-2015 at 12:08.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2015, 12:36   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,501
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y
Litt overraskende ja. F.eks går hele Australia uten F. Det samme gjør EWR, JNB, MAN, AMS og FCO, samt mange av frekvensene til CDG, LHR, SFO (de får 77W med J40/W32/Y268, dvs 65 seter ekstra pr flight)
ZRH får derimot F fra oppstarten.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2015, 12:38   #6
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Litt overraskende ja. F.eks går hele Australia uten F. Det samme gjør EWR, JNB, MAN, AMS og FCO, samt mange av frekvensene til CDG, LHR, SFO (de får 77W med J40/W32/Y268, dvs 65 seter ekstra pr flight)
ZRH får derimot F fra oppstarten.
Kan det være mangel på tilgjengelig materiell? Litt som TG ved oppstarten av OSL? Cathay har jo selv sagt at de avventer tilgjengelig materiell for videre ekspansjon i Europa, selv om de siste lanseringene på samme tid er en selvmotsigelse mot de uttalelsene.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2015, 09:46   #7
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,606
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Kan det være mangel på tilgjengelig materiell? Litt som TG ved oppstarten av OSL? Cathay har jo selv sagt at de avventer tilgjengelig materiell for videre ekspansjon i Europa, selv om de siste lanseringene på samme tid er en selvmotsigelse mot de uttalelsene.

Godt mulig, men behovet for F ville jeg tro er bedre mot LHR f.eks, men mulig de har en strategi.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2015, 10:06   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 47,620
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Godt mulig, men behovet for F ville jeg tro er bedre mot LHR f.eks, men mulig de har en strategi.

Nå har de vel noe sånt som 5 daglige til LHR og noen av de går med F
__________________
Upcoming flights - OCT: OSL-BOO (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 08-02-2015, 10:08   #9
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,606
Default Re: Cathay til DUS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå har de vel noe sånt som 5 daglige til LHR og noen av de går med F

Akkurat ja, ikke mer
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA3271 - Skulle til Dusseldorf, fløy til Edinburgh Someone Flyforum 9 06-04-2019 10:09
Fløy Cathay til CPH? CRJ900 Flyhistorisk forum 7 06-06-2014 13:41
Norwegian legger ned til Dusseldorf barca Flyforum 26 02-05-2012 23:34
10 kr til Dusseldorf AirbusTrond Reiseforum 16 11-05-2010 20:13
Spottertur til Zurich via Dusseldorf VC-10 Bilder & foto 11 17-09-2008 10:07


All times are GMT +2. The time now is 12:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.