![]() |
|
![]() |
#1 | |
Monkey Traveller
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Ørlandet
Posts: 139
|
![]()
Fra Adressa.no
Quote:
Last edited by Martin; 20-12-2014 at 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Rimelig identisk med hendelsen på OSL for noen måneder siden. Slik jeg har forstått det.
Manglet bare teamet fra NRK og TV2 som hadde håpet å lage to timers katastrofelivesending av hele skjiten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Men kvifor sirkle i fleire timar for å returner i staden for å reise nordover til ein plass med eigen teknisk støtte?
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]() Quote:
Du kan jo egentlig tenke deg at *alle* ombord skal hjem til julestria, og en ekstra dag i syden er jo deilig for mange, men ikke for de som ikke er ferdig til julestria. Jeg kunne egentlig sett for meg at de brant opp mest mulig fuel på vei nordover, for evt. å ha en "priority landing" eller "safety landing" kanskje i CPH, OSL eller TRD. ? Eller er hotellprisene nedi LPA såpass mye billigere? Vil anta at alle fly er ganske fulle generellt fra CPH og OSL dersom de skulle diverte ned dit... Kan dette være en av grunnene? Piloter som er her på forumet: Ville dere i denne situasjonen lagt frem til TRD eller returnert til LPA? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2013
Posts: 58
|
![]()
Hvis man tenker på at man mest sansynlig har engstlige passasjerer ombord, er det kanskje ikke så greit å la de sitte i 6 timer og være redde for hva som skjer når de kommer frem til TRD?
__________________
Sep: OSL-ARN-HKG-ARN-OSL (SK C) Dec/Jan: OSL-BRU-EWR-MIA-EWR-MUC-OSL (SN/UA/LH C) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 241
|
![]()
Ser at flere passasjerer sier de hørte et smell før flyet startet take off. De mente dekket punkterte ved enden av taxebanen. Likevel tok de altså av. Får ikke de i cockpit et varsel dersom et dekk punkterer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,384
|
![]()
Det kan vel være de ikke ville sette avgårde over havet med langt til nærmeste alternate i tilfelle det oppsto noe forårsaket av episiden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Posts: 57
|
![]()
Return to LPA. If you have a blown tire with rubber sticking out, the tire will not retract into the wheel bay due to sensors. If they hear/feel the blown tire before they attempt to retract the gears, then they shouldn't even try to retract them. Reason is that the tire spins very fast and you dont want to have a damaged spinning tire, spinning inside the wheel bay. This area is packed with hydraulics, flight controls, fire prevention and so on. B737 Capt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Og denne hendelsen har ikke blitt nevnt med et pip i NRKs sendinger, verken på radio eller tv. Litt merkelig, slik de heftig forsvarte seg med at det var helt nødvendig med en ekstrasending forrige gang det skjedde....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Nei. Eneste er, som allerede er sagt av en annen 737-kusk, at wheel bay har sensorer rundt kanten som merker om det er løs gummi idet hjulet trekkes inn, og slipper ut understellet igjen hvis de slår ut.
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
det er ingen sensor. Det er en "tapp" som slåes av dersom hjulet roterer med biter slengende rundt, og dermed spruter hydraulikkoljen ut i lufta, og hjulet faller ut igjen.
En annen ting er at når alt fungerer så skal ikke hjulet rotere når det taes opp, bremsene slåes på automatisk før retraction starter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
|
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-fly punkterte i Hasvik | Wf-pax | Flyforum | 0 | 30-05-2019 18:44 |
Fly kan brukes til å fly eller til en tur på puben | krølle | Småprat | 2 | 05-11-2014 23:12 |
Mange bilder fra en trivelig tur til Værnes | Pål S. | Bilder & foto | 8 | 24-05-2013 23:54 |
Fly punkterte under landing i Florø | bgo-flyer | Småprat | 0 | 15-04-2013 13:59 |
SAS-fly til Værnes sendte ut Mayday rett før landing | Trdfly | Flyforum | 4 | 20-12-2012 14:11 |