![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Lange vinger, men ingen motor...jeg snakker selvfølgelig om seilfly!
Jeg flyr seilfly på fritiden og av og til har jeg med GoPro kameraet mitt på tur(dette er fastmontert selvfølgelig). Høydegevinster på flere tusen meter enkelte dager, og bare synk og heftige rotorer andre dager. Hvis noen er interessert, finner dere oppdateringer, bilder og videoer på facebook-siden min: https://www.facebook.com/pages/Soari...30447917199533 Legger til ett bilde fra en bølgetur over Oppdal i en Grob G-103! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fint bilde fra LN-GLX
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott å se !
(Fra en som ikke kom lengre i sin seilflykarriere enn Trefly,Dukkledde og med delvis glassfiber (Mucha12)) Den som bare hadde kunne blitt ung igjen ---: ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Må være litt av en opplevelse å fly seilfly
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Gamle seilfly er kule, enkle, kan synke som en stein men sirkler termikk som ørner! Det er forsåvidt aldri forseint til å begynne å lære seg å fly seilfly.
Å fly er generelt en herlig opplevelse, men å fly seilfly er noe helt spesielt. Ingenting annet enn oppvinder hjelper deg opp mot himmelen. En dag når forholdene ligger til rette så går det rett til værs, enten det er termikk eller lebølger du flyr på! Annbefaler alle å ta et introkurs der man får fløyet litt, og etter 20 starter i skoleprogrammet kan man fly solo. Etter 15 timer som fartøysjef og en del timer med instruktør er man klar til oppflyging! Dette vil bli mye billigere enn f. eks PPL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vurderte faktisk mikrofly lappen for noen år siden, men det ble med tanken.
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
Ombooket men ingen downgrade voucher | doffer | Reiseforum | 5 | 30-11-2011 09:01 |
Har fått reiserute, men ingen PNR | blazius | Reiseforum | 1 | 05-06-2009 00:16 |
747 taber motor - men lander ok | Guest | Flyforum | 9 | 24-10-2004 21:04 |