Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-06-2014, 18:01   #1
Rparker
Newcomer

Default Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng

Har ett par spørsmål til dere med lang fartstid. Prøver å få booket meg C eller F seter til Tokyo fra Singapore t/r i august. Ett kjapt søk på United sine sider viser seter i F på mine datoer, men kun som standard award og ikke noe ledig i kategorien saver award på F. Ingen ting ledig/tilgjengelig i C. Optimistisk ringte jeg for å sjekke F seter men fikk beskjed om at det ikke var noe ledig. I tillegg kunne damen opplyse at det ikke var noe ledig på mine fleksible datoer i hverken C eller F på noen som helst måte inkludert routing via andre nærliggende stop over options. Det rare var at hun i løpet av få sekunder ga meg svaret og jeg fant det litt rart at hun så kjapt kunne konkludere på kryss og tvers av selskaper og destinasjoner...kan dette stemme? Har de så gode søke verktøy for bonus seter hvor de plottet dato og destinasjon og får en kjapp oversikt? Så til neste spørsmål, med United sine søke sider betyr det at kun saver award seter uavhengig av klasse er gode options for Booking med Eurobonus? Med andre ord, standard award er no go og dette er en god indikasjon ved bruk av United sin side for screening?

Så neste topic. Hvilke verktøy kan jeg benytte for å sjekke bonus seter hos SQ for indikasjon før jeg ringer for Booking? United kommer aldri med SQ som option så jeg antar det ligger noe begrensning i deres systemer for å se disse. Igjen med tanke på Booking i denne delen av verden (mellom Asia og Europa er det nesten umulig). Jeg er ganske sikker på at jeg tidligere screen'et med Unite sin side ved bookinger mellom Singapore og div destinasjoner i Kina. Men igjen, jeg ser aldri SQ options via United.

Takk på forhånd for gode ekspert tips.
Rparker is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2014, 18:05   #2
Rparker
Newcomer

Default Re: Bonus seter og litt til...

Ett spørsmål til...jeg har diamant status, vil dette gi meg flere muligheter / bedre tilgang på seter hos star A selskaper utover SAS, eller er det begrenset til SK metall og eller "betal med poeng" og igjen på SK metall?
Rparker is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2014, 00:19   #3
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Default Re: Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng

Fant ledig c følgende dager direkte fra sin til hnd i august 6, 12, 21, 25, 26, 27, 28 alt med NH og alt med dreamliner

Fant ledig c følgende dager direkte fra hnd til sin i august 19, 20, 27, 28 alt med NH og alt med dreamliner

Hvis du flyr via BKK så er det ledig SIN-BKK-HND følgende datoer 4,5,7,8,910,12,19,20,23,24,27,28,29

Hjem igjen er det ledig følgende datoer 1,2,3,11,15,16,17,20,21,22,24,25,26,27,28,29,30,31

Thai har også ledige F billetter mange av dagene.

Via BKK blir det da en blanding mellom SQ,TG og NH, litt forskjellig på de forskjellige datoene.

Mellom BKK og SIN var det ledige C billetter hver dag hele August.

SQ slipper ikke award seter på 777W som de bruker SIN-HND bare så du vet det.

Synes ANA tool er veldig bra til å søke på award billetter
econ is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2014, 00:42   #4
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng

Ledig på First hos United både utreise 5 og hjemreise 15.

Hun du snakket med hos SAS har nok bare hatt en dårlig dag. For så fort har de aldri klart å få gitt meg svar. Treffer jeg på sånne hos kundeservice så avslutter jeg bare høflig samtalen, venter 15 min og ringer opp igjen og håper på at jeg treffer på en annen person.

Anbefaler som Econ skriver, også ANA tool. (Som skjermkopiene er tatt fra) Tips til å komme i gang med ANA tool.
http://thepointsguy.com/2011/06/how-...-availability/

Din status som EBD gir deg kun fordeler på "Beste tilgjengelighet" bonusbilettene til SAS. Altså ingen fordeler hos Star Alliance partnere.

Last edited by RedLine; 04-06-2014 at 00:47.
RedLine is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules