Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-05-2014, 10:18   #1
Bachelor
Newcomer

SAS Hjelp til bacheloroppgave: Fly og miljø

Takk for hjelpen folkens

Last edited by Bachelor; 02-05-2014 at 20:56.
Bachelor is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2014, 10:58   #2
Snacky
Newcomer

Default Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Quote:
Originally Posted by Bachelor View Post
Hei
Vi er to jenter som holder på med en bacheloroppgave ved universitetet i Stavanger. Den handler om flytrafikkens påvirkning på miljøet og hvor bevisst forbrukerne er på dette. Det hadde vært til stor hjelp om dere kunne satt av et par minutter til å ta denne spørreundersøkelsen vår
http://freeonlinesurveys.com/s.asp?s...0ptk1nam459516
Hilsen 2 glade studenter
Da har jeg "hjulpet" dere litt og gjennomført undersøkelsen deres. Jeg håper imidlertid at dere tar innover dere at spørsmålene ang. flytrafikkens miljøpåvirkning kan virke noe ledende. Jeg er helt sikker på at dere ser den, hvis dere legger godviljen (og sunne, uhildede forskeregenskaper) til grunn.

Til forumet: Beklager at jeg understøtter såkalte "off-topic"-postinger, men jeg gjorde et velment unntak her

Snacky

Last edited by Snacky; 02-05-2014 at 11:02.
Snacky is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2014, 12:32   #3
KjetilK
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Snacky View Post
Da har jeg "hjulpet" dere litt og gjennomført undersøkelsen deres. Jeg håper imidlertid at dere tar innover dere at spørsmålene ang. flytrafikkens miljøpåvirkning kan virke noe ledende. Jeg er helt sikker på at dere ser den, hvis dere legger godviljen (og sunne, uhildede forskeregenskaper) til grunn.

Jupp, og et annet problem er at ved å poste her får man muligens veldig skjeve resutlater.
KjetilK is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2014, 15:28   #4
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bachelor View Post
Hei
Vi er to jenter som holder på med en bacheloroppgave ved universitetet i Stavanger. Den handler om flytrafikkens påvirkning på miljøet og hvor bevisst forbrukerne er på dette. Det hadde vært til stor hjelp om dere kunne satt av et par minutter til å ta denne spørreundersøkelsen vår

http://freeonlinesurveys.com/s.asp?s...0ptk1nam459516

Hilsen 2 glade studenter
Check

Quote:
Originally Posted by KjetilK View Post
Jupp, og et annet problem er at ved å poste her får man muligens veldig skjeve resutlater.
Jeg er nok enig, her er nok flertallet mer opptatt av det å fly, enn hvor mye fly forurenser.
econ is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2014, 20:43   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Hjelp til bacheloroppgave: Fly og miljø

Feeerdiiig!
Old 05-05-2014, 14:35   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Hjelp til bacheloroppgave: Fly og miljø

Om man flyr innenlands betaler man en CO2-avgift som tilsvarer ca. 13 ganger "klimakvoten" så om man skal følge logikken enkelte tror på rundt disse kvotene så er man mere miljøvennlig jo mere man flyr. Det samme gjelder kjøring av bil.

Ser liten grunn til å kjøpe en 14. kvote i tillegg.

Skulle jeg betalt for noe slike ville forresten det være en kvote for varmere og bedre vær og ikke en kvote for kaldere og dårligere vær.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules