SE-RFY - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
L/N 4827 C/N 44272 B737-8K5 SE-RFY TUIFLY NORDIC Lsd TUI Group
Dep RNT 09:08 PST Arr BFI ??:?? PST via MWH
Call Sign BOE144 Hex Code 4AC8D9

Re: SE-RFY B737-8K5 Tuifly Nordic First Flight

Og da er den levert.

L/N 4827 C/N 44272 B737-8K5 SE-RFY TUIFLY NORDIC Lsd TUI Group
Dep BFI 13:29 PDT Arr ARN ??:?? CEST
Call Sign BLX738P Hex Code 4AC8D9

Får TuiFly Nordic flere leveringer i nærmeste fremtid?
Skal fly med TUI fra TRF-RHO til sommeren, noen erfaringer med selskapet?

Helt ok, brukbar beinplass, men setene og da særlig sitteputene i de nyere maskinene er ikke mye gode - tresmaken inntreffer etter ca. 2,5 timer etter min erfaring. Softproduktet er som ved de fleste charterselskaper, sånn cirka på høyde med en hvilkensomhelst LCC.

Går TUI også for disse flatbrød-tynne Recaro-setene på sine nye fly?

Last edited:

Går TUI også for disse flatbrød-tynne Recaro-setene på sine nye fly?

Jepp, uten at jeg husker om hvorvidt det stod Recaro på dem sist jeg fløy med TUI (ca. et års tid siden). Men tynne rygger, korte sitteputer og generelt best egnet for flyturer på under en time...

Helt ok, brukbar beinplass, men setene og da særlig sitteputene i de nyere maskinene er ikke mye gode - tresmaken inntreffer etter ca. 2,5 timer etter min erfaring. Softproduktet er som ved de fleste charterselskaper, sånn cirka på høyde med en hvilkensomhelst LCC.

Tui har jo 189 seter, mot Norwegian som har 186. Ved bestilling la jeg merke til at det er bedre ben plass på høyre side enn venstre side helt ned til rad 9.

boeing_737-800

Her er setekart:
http://www.tuiflynordic.se/tillval/flygplansoversikt/boeing_737-800

Last edited by a moderator:

Då er den på veg med fyrste flygning frå Arlanda til Boa Vista. Passerar no Halden.
Nokon som har sett bilder og veit om den har fått nye dreamliner/dynamic wave livery?

Fløy faktisk TUIfly Nordic t/r Lanzarote for en måneds tid siden. Setene i begge fly var av en annen type enn Recaro-setene hos f.eks. SAS og Norwegian. De virket mye smalere. Alt i alt en trang opplevelse, og jeg er også utrolig glad for at jeg ikke hadde sete foran eller bak i flyet på grunn av de voldsomme dokøene. Alt i alt en helt kurant opplevelse med hyggelig crew og grei servering. Skal prøve å få lagt ut en rapport!

De flyene jeg fløy var to av deres gamle 737-800 - har de nye med Boeing Sky-interiør andre seter? Og males nye fly i de nye fargene (som andre Tui-selskaper har fått)?

Fløy faktisk TUIfly Nordic t/r Lanzarote for en måneds tid siden. Setene i begge fly var av en annen type enn Recaro-setene hos f.eks. SAS og Norwegian. De virket mye smalere. Alt i alt en trang opplevelse, og jeg er også utrolig glad for at jeg ikke hadde sete foran eller bak i flyet på grunn av de voldsomme dokøene. Alt i alt en helt kurant opplevelse med hyggelig crew og grei servering. Skal prøve å få lagt ut en rapport!

De flyene jeg fløy var to av deres gamle 737-800 - har de nye med Boeing Sky-interiør andre seter? Og males nye fly i de nye fargene (som andre Tui-selskaper har fått)?

Jeg har sete 2A ned og 3F hjem.
De nye flyene med Sky Interior har nye Racaro-seter.
Så vidt jeg vet så er alle TuiFly Nordic flyene blåmalt. De tyske er vel gulmalt.

Jeg så den på BFI, og da hadde den "bølge"-livery.

Takk for svar Superhai, blir spennsnde å sjå korleis det nye liveryet blir på den.

Jeg har sete 2A ned og 3F hjem.
De nye flyene med Sky Interior har nye Racaro-seter.
Så vidt jeg vet så er alle TuiFly Nordic flyene blåmalt. De tyske er vel gulmalt.

Det eg regnar med FlightDeck lurar på om fer dette liveryet:
http://skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=8728
Å det gjer dei.

Stemmer att TuiFly Nordic har blåe fly og tyske har gule, men alle kjem til å bli lakert til slik som i linken ovanfor etterkort med ulike titler.

Skal alle TuiFly Nordic´s maskiner "bytte" til Skyiner livery?

Skal alle TuiFly Nordic´s maskiner "bytte" til Skyiner livery?

Med tid å stunder fer dei fleste maskinene det nye liveryet, regnar eg med.
Unntaket er vel kanskje 767 som forsvinner om nokon år når den blir erstattet av 787 og viss nokon av dei eldste 737 skal ut av flåta så blir dei kanskje ikkje lakerte.

Noen som vet om TuiFly Nordic har et fast fly som flyr til og fra TRF i sommersesongen?

Da er SE-DZN ute av flåten. Noen som vet om SE-DZV også skal fases ut?

(Gadd ikke å starte ny tråd...)

Da er SE-DZN ute av flåten. Noen som vet om SE-DZV også skal fases ut?

(Gadd ikke å starte ny tråd...)

OM jeg ikke husker helt feil, så så jeg noe om SE-DZV på Skyliner for kort tid siden, eller var det SE-DZN som gikk til Pegasus?

OM jeg ikke husker helt feil, så så jeg noe om SE-DZV på Skyliner for kort tid siden, eller var det SE-DZN som gikk til Pegasus?

SE-DZN cancelled 4 juni , till Pegasus TC-CPP

Back