![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg lurer litt på hva dere andre forum medlemmer bruker deres eurobonus poeng på? Sparer du for eksempel til en dyr bonusreise eller en oppgradering til business eller first? Valgene er mange; bonusbilletter, oppgradering til høyere klasse på langtidstanse, hotel overnatting, leiebil, handle ombord, delbetale med poeng og SAS sin online shop.
Inkluder hvor mange poeng du i snitt opptjener i løpet av et år. I fjor brukte jeg poeng til 3 innenlands bonusreiser (30000p) 1 hotel overnatting (10000p), og 1 enveis oppgradering fra plus til business til New York (25000p) Jeg opptjente cirka 75000p (grunnpoeng og ekstrapoeng) i min forrige opptjeningsperiode. Dette var takket være en trippel poeng kampanje i fjorårets julekalender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Jeg sparer til lh i business på companion ticket, har ca 50.000 poeng, ca 10.000 opptjent gjennom flights, resten på Amex. Om jeg ikke når det i år, så når jeg nok CT neste år og, så det er langsiktig mål..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Milage RunE
|
![]()
I fjor brukte jeg bonuspoeng på:
Helsingfors, 2 pax, SAS Go København, 2 pax, SAS Go (to turer) London, 1 pax, SAS Go Svalbard, 2 pax, SAS Go Bangkok, 2 pax, SAS business (med CT) Tror dét var alt... Bruker ikke EB-poeng på hotell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Prøver reise så langt som mulig for poengene, altså når det er tilbud. Men det betyr at jeg ofte må slå til på kort varsel og siden jeg er fullbooket et halvt år frem i tiden så må jeg ofte presse inn ekstra turer.
Siste året med EB: Zurich Kirkenes Wroclaw Haugesund Chicago Og med MilagePlus: Skopje
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For tiden prøver jeg å spare opp til en langtur på F eller C. Har vel dette i boks nå, så det er bare å finne tid og sted, som ikke er så lett.
Har vel tjent inn ca 1,7 mill EB poeng siden oppstart. Dette har gått til mange turer innenlands for mine barn, weekendturer i Europa for meg å familie ( mest med kona) inkl hoteller tidligere når det var gunstig. Noen oppgradering på IC har det også blitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg har vel i hovedsak i gamle dager brukte mine poeng SIN-NRT med SQ i F, mens dette enda var både tilgjengelig og billig. Ganske grei underholdning for 60k poeng for en t/r.
![]() Etter det har det blitt en og annen OSL-BKK/SIN i biz og så fikk et vennepar av meg hver sin OSL-BKK i biz i bryllupsgave. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Innenlandsturer i all hovedsak, mye mellom Sør-/Nord-norge. Enten til reiser som ellers ikke ville blitt foretatt, eller som reserveløsning når reisebehov har oppstått på kort tid og billigste vanlige billett på reservasjonstidspunktet har hatt en pris som ville utelukket/vanskeliggjort reise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mine Eurobonuspoeng har jeg brukt til internett ombord og gitt bort. Vurderer en muffin ved neste anledning. Men det skal sies at jeg sjelden tjener noen ...
![]() Imidlertid skuffer jeg inn brukbart inn med Skypesos og Mileage Plus og de brukes til reising. Sist oppgradering til DL F og MD80 retirement tur til Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Bruker mine primært til ´siste liten´-innenriks, da en ellers må ut med 1.600.- eller mer for en´veis billett. Har og brukt endel til oppgradering på Sas IC.
Med AmEx kort nå får jeg og sørge for å ha nok på konto til å bestille Companion ticket når den tid kommer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
De siste par årene:
Chicago i C tur/retur CT London i C tur/retur Roma i C tur/retur CT SVG-OSL i Plus Brussel i Plus tur/retur CT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Opptjener vanligvis 100 - 150.000 poeng i året. Bruker de først og fremst til langturer i C/F eller oppgraderinger på ditto. Har også hatt noen storby weekends med madammen, som oftest i forbindelse med kampanjer.
2013: Paris Amsterdam Oppgradering til C begge veier til Tokyo med SK Awardtrip til Bangkok i F med TG |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bonusjeger
|
![]()
Innenlands med Widerøe. Enkelte strekninger, f.eks. BGO-KSU/MOL (av og til blir bonusreisen via OSL dog) bruker ofte å være svært dyre, spesielt når jeg bestemmer meg for å reise kort tid i forveien. Syntes jeg får ganske god valuta for bonuspoengene på slike reiser. Er ofte at billetten ville kostet meg 2-3000,- om jeg skulle betalt i kroner, og ikke 10000 EB-poeng.
![]() Kan også tenke meg at lange innenlandsreiser kan gi god verdi, når du reiser fra f.eks. Sør-Norge og skal til Nord-Norge, særlig når du pga rute må ha flere legs.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Langdistanse C og F, oppgradering til C. Annet er så lite å spare på at jeg ikke ser verdien av å bruke poeng på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har vel tjent i overkant av 100K i året siste årene. Har brukt til Businesstur i C med CT. Ut over det har jeg brukt et par turer innenlands når det har vært i siste liten turer som noen nevnte ovenfor. Forøvrig har jeg konkludert med at man får mest igjen for poengene om man reiser innenlands. Grei valuta for en som har EVE som "base."
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Siste 3 år:
PVG i M(tilbud) EWR i C BRU i Plus(tilbud) CPH i Plus(tilbud) Oppgradering på IC 2 gnager til Y |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Setter stor pris på muligheten til avbestilling som du ikke får mulighet til ellers på billig-billetter. Bestiller ofte Europa-turer lang tid i forkant og avbestiller dersom blir endrede planer.
PVG (tilbud) IC oppgraderinger |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I år har jeg brukt poeng på en enkeltvei innenriksbillett som ble bestilt kun tre timer før avreise. Prisen på billettene var da såpass høy at 6k poeng ble en rimelig løsning. Synes tilgjengeligheten på innenriks generelt er god hos EB. Ellers har jeg brukt 10k poeng på en hotellovernatting (Scandic Gardermoen). Det går sikkert an å få enda mer ut av poengene enn det jeg gjør, men er nok av den oppfatning at poeng er til for å brukes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Planen blir å ta en dagstur i november/desember FRO-OSL-SVG-BGO-FRO for å opprettholde sølvkortet mitt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mat på fly (sk)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng | Fredrik KH | Reiseforum | 283 | 29-11-2024 12:10 |
Eurobonus poeng | bragemann | Reiseforum | 3 | 01-05-2013 14:39 |
Ny SAS EuroBonus-funksjon viser hva du tjener poeng på | FlightDeck | Reiseforum | 7 | 03-12-2012 23:28 |
Hva er dine flymål for 2012? | kekker | Småprat | 55 | 13-12-2011 17:01 |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |