![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2011
Location: KRS/ENCN
Posts: 563
|
![]()
Kom over denne videoen av en B739 får en tail strike på en avbrutt landing.
Nå vet jeg ikke hva den biten heter som beskytter flykroppen, men da jeg så videoen så det ut som den utvidet seg eller noe (0:19 på videoen). Er det sånn at den blir utvidet før hver landing/take-off automatisk eller manuelt? Er litt dårlig på å forklare, men bare spør hvis det er uforståelig... ![]() Den "stikker" mer ut i forhold til dette bildet for eksempel: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...0635508%29.jpg http://www.youtube.com/watch?v=PUD74Hcsocw
__________________
Watch my videos at: www.youtube.com/user/ThePlanespotter1 <a href="https://www.facebook.com/groups/449511585120244/"> Sørlandets flyspotterforening</a> på Facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]()
737-900ER og 737-800 SFP (Short Field Performance) har to-stegs tail skid, eller tail bumper om du vil. (Optional på -800 SFP).
Litt info og et par bilder her: http://www.b737.org.uk/tailskid.htm Hva som trigger at den går ut i posisjon 2 vet jeg ikke, mulig andre kan svare på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2011
Location: KRS/ENCN
Posts: 563
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Watch my videos at: www.youtube.com/user/ThePlanespotter1 <a href="https://www.facebook.com/groups/449511585120244/"> Sørlandets flyspotterforening</a> på Facebook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 221
|
![]()
Tailskid på 900er og sfp går til posisjon 2 ved gear down og airborne. Altså må du har air signal til PSEU(proximity system electronic unit) og landing gear er down. Da vil actuatoren gå i fully extend (15 inch).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 221
|
![]()
Det får vel være greit for denne gang
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2011
Location: KRS/ENCN
Posts: 563
|
![]()
Da fikk jeg svar på spørsmålene
![]() Takk Ttech og Stone ![]()
__________________
Watch my videos at: www.youtube.com/user/ThePlanespotter1 <a href="https://www.facebook.com/groups/449511585120244/"> Sørlandets flyspotterforening</a> på Facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tail strike warning 737 | Firelude | Flyteknisk forum | 5 | 25-06-2015 21:32 |
Turkish Airlines tail strike(?) Malaga 30.11.2013 - Video | LNv22 | Småprat | 1 | 02-12-2013 12:24 |
Continentals retro-737 med tail strike at gate | LN-KGL | Flyforum | 27 | 17-07-2010 02:03 |
Korean 777 tail strike. | SudCaravelle | Flyforum | 7 | 15-07-2009 23:47 |
Tail strike på ENBR | C172 | Flyforum | 22 | 02-03-2008 19:18 |