enml
ScanFlyer Gold
Norwegian vurderer comeback på Årø
Skrives der i Romsdals Budstikke.
Vel, velkommen skal de være!:up:
Skrives der i Romsdals Budstikke.
Vel, velkommen skal de være!:up:
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Blir litt vanskelig og sammenligne HAU og EVE, da "alle" sør for boknafjorden bruker SVG, og fra Halhjem å nordover er BGO det naturlige valget. I EVE området reiser folk i større grad mye lenger for å kunne fly dersom tilbudet er bra.Originally posted by vadheim
AES og KRS bør absolutt komme med ca 700.000 passasjerer årlig.
HAU har i underkant av 500.000 og bør også være aktuell iom at EVE med samme størrelse har to aktører allerede. ALF og MOL har rundt 400.000 passasjerer og er kanskje i grenseland, men har god vekst om dagen. KSU og KKN er noe mindre igjen!
Ruten til EVE går godt og Norwegian øker til 2 daglige avganger fra 1.mai. ALF har også gjort det godt. Merkelig at ikke mørekyst-byene kaster seg over Norwegian når dem har billige billetter. Møringer er vel kjent for å være prisbevisste.Originally posted by vadheim
AES og KRS bør absolutt komme med ca 700.000 passasjerer årlig.
HAU har i underkant av 500.000 og bør også være aktuell iom at EVE med samme størrelse har to aktører allerede. ALF og MOL har rundt 400.000 passasjerer og er kanskje i grenseland, men har god vekst om dagen. KSU og KKN er noe mindre igjen!
Originally posted by enml
På Årø var det bare en rundtur; sen formiddag og på lørdager var der ingen forbindelse med DY. Dermed ble det ikke noe reellt tilbud til næringslivet. La oss si at du skulle i at møte i Oslo kl 1000 da. Da hadde du to frekvenser med BUSK og ingen med DY på den aktuelle dag for å rekke det møtet. Man reiser da ikke dagen i forvegen og kaster bort penger på hotell når noen kan fly deg samme dag til samme pris.
Originally posted by Hurum
Originally posted by enml
På Årø var det bare en rundtur; sen formiddag og på lørdager var der ingen forbindelse med DY. Dermed ble det ikke noe reellt tilbud til næringslivet. La oss si at du skulle i at møte i Oslo kl 1000 da. Da hadde du to frekvenser med BUSK og ingen med DY på den aktuelle dag for å rekke det møtet. Man reiser da ikke dagen i forvegen og kaster bort penger på hotell når noen kan fly deg samme dag til samme pris.
Det er nettopp slik Norwegian har flydd til EVE og ALF i et par år nå...med gode resuktater....og nå kommer en forsiktig økning. Legg merke til at flyturene til EVE ikke gir veldig bra forhold for forretningsreisende med avgang kl 0955+1900 fra Oslo, og retur fra Harstad/Narvik kl 1205+2110.
Krangling om Kristiansund og Molde synes jeg ikke er relevant. Norwegian vurderer nok alle destinasjoner mer eller mindre, men satser på at Kristiansand er mest aktuelt, etterfulgt av Ålesund
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.