![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
DY har åbenbart langt om længe erkendt at 737 er for stort et fly på KRP-CPH og har hyret DAT til at flyve ruten.
Flere afgange men totalt færre sæder http://www.check-in.dk/newselement.c...6#.UjrZ340azCR
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Dette er jo et ganske signifikant skifte i DY sin forretningsmodell når de nå forsøker seg med regionale samarbeidspartnere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Dette var nye takter. Finner ingenting om hvor lenge avtalen varer. Er det et prøveprosjekt, eller er det noe som skal satses på? Kommer vi til å se mer av dette, eller er det kun for å få good-will i DK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Tja, en solid omlegging av foretningsmodellen deres er det, men på den annen side så sitter de vel på alle data om salg på ruten så langt. Hvis de ser at de har et solid og betalingsvillig passasjergrunnlag som holder seg stabilt, men ikke er stort nok for 737 så er det jo sikkert fristende å prøve med noe annet. Har de gode prognoser for salg, og forrutsigbare utgifter til innleie av fly hos DAT så er det jo ganske greit å finne ut om det blir røde eller sorte tall i bunnen av regnestykket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Mån tro om vi ser noe lignende i Norge på sikt. Landet vårt er full av regionale ruter som drives kommersielt i all hovedsak av Widerøe, hvor ingen andre regionale aktører ser det forsvarlig å gå inn i direkte konkurranse. Både på grunn av manglende finansielle muskler, og ikke minst manglende omdømme i markedet.
For DY vil dette være et helt annet opplegg med tanke på at de er kjent i hele markedet og har et utmerket distribusjonssystem for billetter.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Hvor lenge kommer denne ruta til å vare? Ut sesongen? Ser man på norweigan sin hjemmeside er billettprisene svært lave. Og ser man på tall fra trafikstyrelsen så er ikke pax-tallene noe å rope hurra for.
JAN 9161(-14,3% fra året før), 56,7% i belegg FEB 8931 (-10,7% fra året før), 51,3% i belegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Ser unektelig ganske stusselig ut.
Noen som vet noe om økonomien i denne ruten?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jet Time skal flyve for Norwegian | Jan | Flyforum | 3 | 24-11-2008 14:13 |
QI skal flyve m/ ydeligere 4 CRJ 200 for SK | Jan | Flyforum | 9 | 24-01-2008 19:38 |
QI skal flyve Toyota !! | Jan | Flyforum | 4 | 11-03-2006 02:04 |
Skal STERLING flyve dansk indenrigs? | Bll spotter | Flyforum | 4 | 22-06-2005 09:49 |
DAT vil flyve på FAE | Guest | Flyforum | 2 | 09-11-2004 08:54 |