• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ALC | LEAL | Alicante - Elche lufthavn: Skandinavisk trafikk

@ALC

ScanFlyer Blue
Alicante - Elche lufthavn

AeropuertodeAlicante_zps30d84d79.jpg
 
Re: ALC | LEAL | Alicante - Elche lufthavn: nyheter, statistikken, etc.

Takk for interessante tall :) Har hatt tid til å lese detaljert, men det første som slår med er at TOS-ALC har en ganske lav kabinfaktor med tanke på det stabilt lave prisnivået på ruten. Tipper den forsvinner om dette fortsetter..

Norwegians satsing fra ALC til Billund og Aarhus ser heller ikke ut til å ha vært den store suksessen...
 
Re: ALC | LEAL | Alicante - Elche lufthavn: nyheter, statistikken, etc.

Takk for interessante tall :) Har hatt tid til å lese detaljert, men det første som slår med er at TOS-ALC har en ganske lav kabinfaktor med tanke på det stabilt lave prisnivået på ruten. Tipper den forsvinner om dette fortsetter..

Norwegians satsing fra ALC til Billund og Aarhus ser heller ikke ut til å ha vært den store suksessen...
Well, I think that TOS is one of the best new routes/markets, which is extended during the winter season. Once routes are consolidated, prices will rise.

I'm agree that AAL (Aalborg and not Aarhus) and BLL are not working like we expected and maybe both routes will be reduced during next summer to 1x/week (maybe 2x/week during the peak season). On the other hand, I'm surprised that AAL will be extended during the winter season.

In any case, following the example of other routes as Alesund, I believe that all of them will be consolidated during next two years. Many people set in the province of Alicante their second home and sooner or later they open new markets.

Another issue that I would like to highlight is the fact as Norwegian has gained RYR passengers, while two years ago was the opposite.
 
Back
Top