![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Juli 2013: London Heathrow - LHR, med spotting fra Renaissance:
Bildene er fra 2.-4. juli 2013, hvor vi spesifikt hadde booket (Mariott) Renaissance Hotel i Bath Road; nettopp med tanke på så bra spotte/fotoforhold fra rommet som overhodet mulig. Riktignok er det noen flere alternativer, men booker man "Club Room" enten separat eller i form av "Spotters Package" slik at man havner i øverste etasje - er det ingen andre hotell som ligger så tett på flyplass- området som Renaissance Hotel. Flyturen OSL-LHR-OSL ble gjort med SAS begge veier, som ble trafikkert med B73G (B737-700) - på flight: SK805 fra OSL til LHR landet vi faktisk uten en eneste "strafferunde" over London, det er første gangen jeg har opplevd tror jeg. I fjor fikk vi tre runder, før landing på LHR. La oss begynne fra starten, og før avreise på OSL - og den 2. juli 2013 var en av de aller første dagene man kunne bivåne DU sin første B787 Dreamliner: ![]() ![]() Over: DU med sin første B787-8 (Dreamliner) på norsk jord, så får det heller være at de har Irsk registrering, denne har: "EI-LNA" og har datoen 29. juni 2013 som overleveringsdato til Norwegian Long Haul, bærer navnet Sonja Henie. First flight var forøvrig: 13. juni 2013, er utstyrt med 2 x RR Trent 1000-motorer. Så beveger vi oss til England og London, og sjekker inn på (Mariott) Renaissance Hotel, London Heathrow Airport. ![]() Over: velkommen inn på hotellrom nr.: 3218 (4. etasje) ![]() ![]() Her er litt av utsikten fra hotellrommet på Renaissance Hotel, fra rommet vi hadde i toppetasjen: ![]() ![]() ![]() Club Loungen man har tilgang til, når man bor i "Club Room" - her serveres det bl.a. en mindre frokost (dersom man ikke ønsker å spise i den store restauranten på bakkeplan), i tillegg serveres det gratis mat og vin til visse klokkeslett på ettermiddag/kveld. Loungen er forøvrig åpent store deler av døgnet, der man selv kan forsyne seg med drikkevarer (kaffe/te/varm sjokolade/sodavann/brus/osv osv.): ![]() Advarsel: de fleste bilder er tatt gjennom glass, i tillegg til varierende værforhold mh.t. lys; vil det derfor være noe varierende kvalitet på bildene. Så starter vi like godt med flybildene, her kommer Del:1 Dag 1: Tirsdag 2. juli 2013: ![]() ![]() Over: Virgin Atlantic med Airbus A340-600, og reg.: "G-VWKD". Maskinen ble levert ny til selskapet pr. des. 2005, og er snart åtte år gammel. Seatconfig: C45/W28/Y223, bærer navnet: "Miss Behavin" ![]() Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-VIIA". Levert ny til BA pr. juli 1997, og er snart 17 år gammel. Seatconfig: F13/C48/W40/Y122. ![]() Over: British Airways med B747-400, og reg: "G-CIVY". Maskinen ble levert ny til BA pr. sept. 1998, og er snart 15 år gammel. ![]() ![]() Over: Etihad Airways med B777-300ER, og reg.: "A6-ETO". Maskinen ble levert ny til selskapet pr. mai 2013, og er ca. tre mnd. gammel. Seatconfig: F8/C40/Y280.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: Egyptair med Airbus A330-300, og reg.: "SU-GDT". Levert ny til selskapet pr. nov. 2011, maskinen er litt over to år gammel. ![]() Over: El Al med B777-200ER, og reg.: "4X-ECA". Maskinen ble levert ny til selskapet pr. jan. 2011, og er ca. 12.5 år gammel. Bærer navnet: "Galilee". ![]() Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-VIIK". Maskinen ble levert ny til BA pr. feb. 1998, og er litt over 15.5 år gammel. ![]() Over: British Airways med Airbus A321-200, og reg.: "G-EUXD". Maskinen ble levert ny til BA pr. okt. 2004, og er snart ni år gammel. Seatconfig: Y188. ![]() ![]() Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-YMMS". Maskinen ble levert ny til BA pr. mai 2009, og er litt over fire år gammel. ![]() Over: Air New Zealand med B777-300ER, og reg.: "ZK-OKO". Levert ny til selskapet pr. mars 2011, og er dermed snart 2.5 år gammel. ![]() Over: Iberia med Airbus A321-200, og reg: "EC-JDR". Levert ny til selskapet pr. juni 2005, og er litt over åtte år gammel. Bærer navnet: "Sierra Cebollera". ![]() ![]() Over: Qatar Airways med B787-8 (Dreamliner), og reg.: "A7-BCC". Maskinen ble levert ny pr. januar 2013, og var kun seks måneder gammel - når dette bildet ble tatt. Seatconfig: C22/Y232. ![]() Over: ja da, typisk.. selvsagt måtte Malaysia Airlines lande med sin Airbus A380 på motsatt rullebane, nu vel... ![]() Over: British Airways med Airbus A319-100, og reg.: "G-EUOH". Levert ny til BA pr. des. 2001, og er snart 12 år gammel. ![]() Over: Virgin Atlantic med B747-400, og reg.: "G-VHOT". Levert ny til selskapet pr. okt. 1994, og er snart 19 år gammel. Bærer navnet: "Tubular Belle". ![]() Over: United Airlines med B777-200ER, og reg.: "N785UA". Levert ny til selskapet pr. mai 1997, og er litt over 16 år gammel.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() ![]() Over: South African Airways med Airbus A340-600, og reg.: "ZS-SNA". Levert ny pr. des. 2002, maskinen er snart 11 år gammel. Seatconfig: C42/Y275. ![]() Over: Iran Air med Airbus A300-600, og reg.: "EP-IBA". Levert ny til selskapet pr. des. 1994, maksinen er dermed ca. 19.5 år gammel. ![]() Over: American Airlines med B777-300ER, og reg.: "N723AN". Maskinen ble levert ny til AA pr. mai 2013, og under 1.5 mnd. gammel når bildet ble tatt. Seatconfig: F8/C52/W30/Y220. ![]() Over: Kuwait Airways med Airbus A340-300, og reg.: "9K-AND". Maskinen ble levert ny til selskapet pr. juli 1995, og er litt over 18 år gammel. Seatconfig: F18/C24/Y230, bærer navnet: "Al Riggah". ![]() ![]() Over: Emirates med Airbus A380-800, og reg.: "A6-EDN". Levert ny til selskapet pr. nov. 2010, og er litt over tre år gammel. Seatconfig: F14/C76/Y427. ![]() Over: Saudi Arabian Airlines med B777-300ER, og reg.: "HZ-AK17" (godt det ikke var "AK52" - selv om reg.'en var spesiell nok i seg selv!). Maskinen ble levert ny til selskapet pr. mai 2013, og var under to måneder gammel - når bildet ble tatt. Seatconfig: C30/Y383. ![]() Over: Vueling Airlines med Airbus A320-200, og reg.: "EC-LUO". Levert ny til selskapet pr. mars 2013, og er under et halvt år gammel. Seatconfig: Y180. ![]() Over: American Airlines med B767-300ER, og reg.: "N361AA". Levert ny til AA pr. aug. 1988, og er dermed 25 år gammel. ![]() Over: Royal Jordanian Airlines med Airbus A330-200, og reg: "JY-AIF". Opprinnelig levert ny til "Air Comet" (Spania), som "EC-KYC" pr. jan. 2009. Selskapet gikk konkurs pr. 21. des. 2009, og ble satt til lagring frem til nåværende selskap overtok maskinen pr. mai 2010, maskinen er i underkant av fem år gammel. ![]() Over: Royal Brunei Airlines med B777-200ER, og reg.: "V8-BLA". Opprinnelig levert ny til Singapore Airlines som: "9V-SVF" pr. 17. jan 2002, før den havnet hos Royal Brunei pr. juni 2010, maskinen er i underkant av 12 år gammel. Seatconfig: C30/Y255. ![]() Virgin Atlantic med Airbus A340-300, og reg.: "G-VAIR". Levert ny til selskapet pr. april 1997, maskinen er dermed ca. 16.5 år gammel. Seatconfig: C40/W28/Y187, bærer navnet: "Maiden Tokyo". ![]() Over: PIA (Pakistan International Airlines) med B777-200ER, og reg.: "AP-BHX". Levert ny til selskapet pr. mars 2007, og er dermed 6.5 år gammel. Seatconfig: C35/W50/Y240, bærer navnet: "Quetta". ![]() British Airways med B747-400, og reg: "G-BYGB". Levert ny til BA pr. jan. 1999, og er litt over 14.5 år gammel. Seatconfig: F14/C70/W30/Y185.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: Cathay Pacific med B777-300ER, og reg.: "B-KPI". Maskinen levert ny til CX pr. sept. 2008, og er snart fem år gammel. Seatconfig: F6/C53/Y229. ![]() Over: Iberia med Airbus A330-300, og reg.: "EC-LUX". Levert ny til Iberia pr. april 2013, maskinen var under tre mnd. gammel når bildet ble tatt. Bærer navnet: "Panamá". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: fem stk. bilder av: South African Airways med Airbus A340-600, og reg.: "ZS-SNA". Levert ny til selskapet pr. des. 2002, maskinen er snart 11 år gammel. Seatconfig: C42/Y275. ![]() Over: Japan Airlines (JAL) med B777-300ER, og reg.: "JA734J". Levert ny til JAL pr. juli 2005, maskinen er åtte år gammel. Seatconfig: F9/C63/W44/Y156. ![]() Over: Asiana Airlines (Sør-Korea) med B747-400, og reg.: "HL7423". Levert ny til selskapet pr. mai 1997, maskinen er litt over 16 år gammel. ![]() Over: Air China med B777-300ER, og reg.: "B-2085". Levert ny til selskapet pr. juli 2011, maskinen er to år gammel. Dag 2: Onsdag 3. juli 2013: ![]() ![]() Over: United Airlines med B777-200, og reg.: "N776UA". Levert ny til UA pr. april 1996, maskinen er ca. 17.5 år gammel. ![]() Over: US Airways med Airbus A330-300, og reg.: "N275AY". Levert ny til selskapet, pr. des. 2000, maskninen er i underkant av 13 år gammel. Seatconfig: C30/Y263. ![]() Over: American Airlines med B777-200ER, og reg.: "N787AL" (en reg. som helt klart ville ha gjort seg bedre på en Dreamliner, nu vel..), maskinen er uansett levert ny til AA pr. april 2000, og er dermed snart 13.5 år gammel. ![]() Over: American Airlines med B777-300ER, og reg.: "N717AN". Levert ny til selskapet pr. des. 2012, maskinen er ca. åtte mnd. gammel. Seatconfig: F8/C52/W30/Y220.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: British Airways med B747-400, og reg.: "G-CIVL". Levert ny til BA pr. mars 1997, maskinen er ca. 16.5 år gammel. Seatconfig: F12/C20/W34/Y280. ![]() ![]() Over: United Airlines med B757-200, og reg.: "N14106". Levert ny opprinnelig til Continental Airlines pr. sept. 1994, overført til United pr. nov. 2010. Bærer navnet: "Sam E Ashmore". ![]() Over: United Airlines med B767-300ER, og reg.: "N662UA". Levert ny til UA pr. aug. 1993, maskinen er 20 år gammel. ![]() ![]() Over: United Airlines med B747-400, og reg.: "N121UA". Levert ny til UA pr. april 1999, maskinen er 14.5 år gammel. ![]() Over: Air New Zealand med B777-300ER, og reg.: "ZK-OKP". Levert ny til selskapet pr. nov. 2011, maskinen er i underkant av to år. Logojet som promoterer filmen: "The Hobbit". ![]() Over: British Airways med B767-300ER, og reg.: "G-BNWN". Levert ny til BA pr. okt. 1991, maskinen er snart 22 år. Seatconfig: C24/W24/Y141. ![]() Over: United Airlines med B777-200ER, og reg: "N217UA". Levert ny pr. aug. 2000, maskinen er 13 år gammel. ![]() Over: Aeroflot med Airbus A330-300, og reg.: "VQ-BQX". Levert ny pr. juni 2011, maskinen er litt over to år. Seatconfig: C34/Y268. Bærer navnet: "O. Mandelshtam". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: Qatar Airways med B787-800 (Dreamliner) og reg.: "A7-BCL". Levert til Qatar pr. nov. 2012, maskinen er snart ett år gammel. Seatconfig: C22/Y232.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: American Airlines med B777-200ER, og reg.: "N784AN". Levert ny til AA pr. mars 2000, maskinen er 13.5 år gammel. ![]() Over: Thai Airways med B747-400, og reg.: "HS-TGB". Levert ny til Thai pr. juni 2001, maskinen er litt over 12 år gammel. Bærer navnet: "Si Satchanalai". ![]() Over: Emirates med Airbus A380-800, og reg.: "A6-EDW". Levert ny til Emirates pr. aug. 2012, maskinen er litt over 1.5 år gammel. Seatconfig: F12/C72/Y399. ![]() Over: Air Canada med Airbus A330-300, og reg: "C-GHKW". Levert ny til selskapet pr. juni 2011, maskinen er 12 år gammel. Seatconfig: C37/Y228. ![]() ![]() Over: Virgin Atlantic med B747-400, og reg.: "G-VROC". Levert ny til selskapet pr. okt. 2003, maskinen er ca. 10 år gammel. Seatconfig: F44/W62/Y261, bærer navnet: "Mustang Sally". ![]() Over: British Airways med B747-400, og reg.: "G-BNLW". Levert ny til BA pr. mars 1992, maskinen er 21.5 år gammel. ![]() Over: El Al med B777-200ER, og reg.: "4X-ECD". Levert ny pr. juni 2002, maskinen er litt over 11 år gammel. Bærer navnet: "Carmel". ![]() Over: United Airlines med B777-200ER, og reg.: "N793UA". Levert ny til selskapet pr. okt. 1997, maskinen er nesten 16 år gammel. Seatconfig: F8/C40/Y221. ![]() Over: British Airways med B747-400, og reg.: "G-BNLE". Levert ny til bA pr. nov. 1989, maskinen er snart 24 år gammel. Seatconfig: F14/C70/W30/Y177. ![]() Over: Libyan Arab Airlines med Airbus A320-200, og reg.: "TS-INN". Levert ny opprinnelig til tyske Condor pr. mars 1998, som "D-AICB". Så over til Nouvelair pr. juni 2007, leaset ut til Travel Service fra mai 2011 til okt. 2011, og igjen leaset ut fra mai 2012 til nåværende selskap hvor den fortsatt er. ![]() Over: Icelandair med B757-200, og reg.: "TF-ISK". Levert ny opprinnelig til American Airlines som "N648AA", pr. juli 1991 - hvor den var operativ frem til januar 2012 da den ble satt til lagring. Overtatt av Icelandair fra feb. 2013. Seatconfig: F22/Y166, bærer navnet: "Eldfell".
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: Emirates med Airbus A380-800, og reg.: "A6-EEA". Levert pr. des. 2012, maskinen er ca. ett år gammel. Seatconfig: F14/C76/Y427, totalt: 517 pax. ![]() Over: TAM med B777-300ER, og reg.: "PT-MUC". Levert ny pr. des. 2008, maskinen er i underkant av fem år gammel. Seatconfig: F4/C56/Y302. ![]() Over: British Airways med Airbus A319-100, og reg.: "G-EUPK". Levert ny pr. mai 2000, maskinen er litt over 13 år gammel. Bærer navnet: "Chatham Historic Dockyard". ![]() Over: Qatar Airways med B777-300ER, og reg.: "A7-BAC". Levert ny pr. aug. 2008, maskinen er litt over fem år gammel. Seatconfig: C42/Y293. ![]() Over: British Airways med B767-300ER, og reg.: "G-BNWT". Levert ny pr. feb. 1993, maskinen er ca. 20.5 år gammel. Seatconfig: C24/W24/Y141. ![]() Over: American Airlines med B777-200ER, og reg.: "N751AN". Levert ny pr. april 2001, maskinen er ca. 12.5 år gammel. ![]() Over: Air Canada med B777-300ER, og reg.: "C-FIUW". Levert ny pr. april 2008, maskinen er ca. 5.5 år gammel. ![]() Over: Egyptair med Airbus A330-300, og reg.: "SU-GDS". Levert ny pr. aug. 2010, maskinen er ca. tre år gammel. Seatconfig: C36/Y265. ![]() Over: British Airways med B747-400, og reg.: "G-CIVO". Levert ny pr. des. 1997, maskinen er snart 16 år gammel. ![]() Over: Air India med B777-300ER, og reg.: "VT-ALS". Levert ny pr. april 2010, maskinen er ca. 3.5 år gammel. Bærer navnet: "Mizoram".
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: American Airlines med B777-200ER, og reg.: "N798AN". Levert ny pr. feb. 2001, maskinen er 12.5 år gammel. Seatconfig: F16/C35/Y194. ![]() Over: Air Canada med B767-300ER, og reg.: "C-FMWY". Levert ny pr. feb. 1996, maskinen er 17.5 år gammel. ![]() Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-YMMC". Levert ny pr. feb. 2000, maskinen er 13.5 år gammel. ![]() Over: Air Canada med Airbus A330-300, og reg.: "C-GHKR". Levert ny pr. mai 2001, maskinen er snart 12.5 år. Seatconfig: F37/Y228. ![]() Over: British Airways med B747-400, og reg.: "G-CIVU". Levert pr. april 1998, maskinen er ca. 15.5 år gammel. ![]() Over: TAM med Airbus A330-200, og reg.: "PT-MVG". Levert ny pr. juli 2002, maskinen er litt over 11 år gammel. ![]() Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-YMMK". Levert ny pr. des. 2000, maskinen er i underkant av 13 år gammel. Seatconfig: C48/W24/Y203. ![]() Over: THY Turkisk Airlines med B777-300ER, og reg.: "TC-JJL". Levert ny pr. feb. 2011, maskinen er ca. 2.5 år gammel. Seatconfig: C28/W63/Y246, bærer navnet: "Karadeniz". ![]() Over: Virgin Atlantic med Airbus A340-300, og reg.: "G-VAIR". Levert ny til selskapet pr. april 1997, maskinen er dermed ca. 16.5 år gammel. Seatconfig: C40/W28/Y187, bærer navnet: "Maiden Tokyo". ![]() Over: British Airways med Airbus A319-100, og reg.: "G-EUPH". Levert ny pr. mai 2000, maskinen er ca. 13.5 år gammel. ![]() Over: Royal Jordanian Airlines med Airbus A330-200, og reg.: "JY-AIG". Levert ny opprinnelig til Arik Air som "5N-EIA" pr. juni 2010, så satt til lagring pr. feb. 2011 som "EI-ESA". Så over til nåværende selskap pr. juli 2011, maskinen er litt over fire år gammel. Seatconfig: C24/Y259, bærer navnet: "Prince Faisal Bin Al Hussein". ![]() Over: Virgin Atlantic med Airbus A330-300, og reg.: "G-VWAG". Levert ny pr. okt. 2012, maskinen er i underkant av ett år. Bærer navnet: "Miss England". ![]() Over: Cathay Pacific med B777-300ER, og reg.: "B-KPX". Levert ny pr. aug. 2011, maskinen er to år gammel. Seatconfig: F6/C53/Y238, totalt: 297 pax. ![]() Over: Saudi Arabian Airlines med B777-200ER, og reg.: "HZ-AKD". Levert ny pr. des. 1997, maskinen er litt over 15.5 år gammel. ![]() Over: Asiania Airlines med B777-200ER, og reg.: "HL7755". Levert ny pr. juni 2007, maskinen er litt over seks år gammel.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: Iberia med Airbus A330-300, og reg.: "EC-LUX". Levert ny til Iberia pr. april 2013, maskinen var under tre mnd. gammel når bildet ble tatt. Bærer navnet: "Panamá". ![]() Over: Japan Airlines med B777-300ER, og reg.: "JA737J". Levert ny pr. okt. 2007, maskinen er snart seks år gammel. Seatconfig: F8/C49/W40/Y135, totalt: 232 pax. ![]() Over: Virgin Atlantic med Airbus A340-600, og reg.: "G-VFIZ". Levert ny pr. juli 2006, maskinen er litt over syv år gammel. Seatconfig: C45/W28/Y233, totalt: 306 pax. Bærer navnet: "Bubbles". Dag 3: Torsdag 4. juli 2013: ![]() Over: United Airlines med B747-400, og reg.: "N174UA". Levert ny til selskapet pr. jan. 1990, maskinen er ca. 23.5 år gammel. ![]() Over: American Airlines med B777-200ER, og reg.: "N787AL". Levert ny til AA pr. april 2000, og er snart 13.5 år gammel. ![]() Over: United Airlines med B767-300ER, og reg.: "N646UA". Levert ny til UA pr. mars 1992, maskinen er 21.5 år gammel. ![]() Over: US Airways med Airbus A330-300, og reg.: "N275AY". Levert ny til selskapet, pr. des. 2000, maskninen er i underkant av 13 år gammel. Seatconfig: C30/Y263. ![]() Over: i bakgrunnen, BA sin første Airbus A380-800! Mer av den i neste bilde, i forgrunnen: UA med B767-300ER, se to bilder opp for mer info om denne! ![]() Over: British Airways med Airbus A380-800, og reg.: "G-XLEA". Levert ny til BA pr. 4. juli 2013, dvs. samme dag som disse bildene ble tatt - vi så denne lande for første gang på engelsk jord; og dette bildet er blant de første av denne maskinen. Delivery date er som sagt 4. juli 2013, mens first flight date er 9. nov 2012; flyet er dermed kun åtte mnd. gammel. Motorer: 4 X RR Trent 970. Seatconfig: F14/C97/W55/Y303, totalt: 469 pax. ![]() Over: Air New Zealand med B777-300ER, og reg.: "ZK-OKM". Levert ny pr. des. 2010, maskinen er i underkant av tre år gammel. ![]() Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-VIIS". Levert ny pr. april 1999, maskinen er ca. 14.5 år gammel. Seatconfig: F14/C48/W40/Y124. ![]() Over: United Airlines med B747-400, og reg.: "N174UA". Levert ny til selskapet pr. jan. 1990, maskinen er ca. 23.5 år gammel. ![]() ![]() ![]() Over: Emirates med Airbus A380-800, og reg.: "A6-EEI". Levert ny til selskapet pr. 17. juni 2013, dvs. maskinen hadde kun vært i operativ drift i 17 dager - når disse bildene ble tatt. Maskinen er ca. 6 mnd. gammel.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: United Airlines med B777-200, og reg.: "N773UA". Levert ny til UA pr. sept. 1995, maskinen er snart 19 år gammel - denne spesifikke maskinen er den fjerde maskinen i produksjonsrekken av 777-modellen. ![]() Over: Thai Airways med B747-400, og reg.: "HS-TGZ". Levert ny til Thai pr. mai 1999, maskinen er litt over 14 år gammel. Bærer navnet: "Phimara". ![]() Over: Virgin Atlantic med Airbus A320-200, og reg.: "EI-EZV". Levert ny opprinnelig pr. mai 2003 til Eurofly, som "I-EEZG". Så over til Meridiana Fly pr. feb. 2010 - så satt til lagring pr. jan. 2013. Videre over til Virgin Atlantic pr. april 2013, maskinen er ca. 10.5 år. Seatconfig: Y180. Maskinen er den eneste flytypen hos Virgin som ikke er langdistanse-maskiner, og brukes som feeder-maskiner fra andre flyplasser inn til Heathrow og Gatwick. Inngår i en flåte på totalt fire stk. Airbus A320-200 maskiner, Virgin Atlantic har ellers flåte bestående av A330/A340/B747. Som en artig kuriositet, var minibaren på hotellrommet av en meget gammeldags type. Instruksjoner på mange språk, deriblant norsk! Denne hadde tydeligvis ikke vært i bruk på mange år: ![]() ![]() ![]() ![]() Noen bilder av London fra luften: ![]() ![]() ![]() ![]() Så til sist, spesielle skyformasjoner over London: ![]() Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0 megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom. Jeg bruker nå "widescreen"-modus på kameraet (3648x2048), og har nedskalert bildene til formatet: 1100x618 for posting på nett (og ikke lenger 800x600 pga. widescreen). Informasjon om bl.a. reg. dato, kan inneholde feil - alderen på flyet er angitt i forhold til "first flight" hos flyfabrikanten, og ikke i forhold til når flyet ble levert til selskapet. Informasjon ang. evt. seatconfig kan være feil, og angitt når dette er opplyst i forhold til registrering på flyet når jeg har slått dette opp. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Hemsedal
Posts: 354
|
![]()
Det var veldig fine bilder av mange spennende maskiner
![]() Er det mulig å opne glasene på rommene eller må han ta bilder gjennom glaset?
__________________
Mvh Knut |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Fine bilder og et flott eksempelar av undulatus asperatus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,121
|
![]()
Veldig flott serie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pål S.
Join Date: Jul 2012
Location: Steinkjer
Posts: 231
|
![]()
Mange fine bilder
![]()
__________________
Her er det mange bilder: http://www.flickr.com/photos/paalsvarte/ Fremtidige flygninger: ingen fremtidige flygninger |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
Join Date: Mar 2013
Location: AES
Posts: 24
|
![]()
masse bilder, masse info. love it
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
|
![]()
Veldig fine bilder! Sånt liker vi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Veldig bra. VELDIG bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Tusen hjertelig for kommentarer, og tilbakemeldinger -
setter jeg stor pris på! Skyliner: det er faktisk to glass, men på det ene store vinduet kan man skyve ett av glassene til siden - slik at det bare er ett vindu; men man kan ikke åpne noen av dem.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2013
Location: Trondheim/Kristiansand
Posts: 381
|
![]()
Flotte bilder av mange spennende fly
![]() Er det en god grunn til at det er sånn? Burde jo ha vært mulig, siden det er et spotterhotell... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Wondering...
Join Date: Oct 2008
Location: Danmark
Posts: 232
|
![]()
Var selv på samme hotell, blot et par uker senere end dig. Havde værelse helt nede af gangen på den side af hotellet. Jeg brugte kun loungen ved forkosten søndag. Årsaken var, at alle ankomster og afgange var på 09'erne og ikke 27'erne som du viser her (Kig på min profil for at se mine sidste posts, så vil du finde de 4 posts jeg lavede).
Mange af mine (næsten 2000) bilder ligner dine. Jeg fik dog ikke alle de spændende fly som dig, men det er jo forskellen på hvornår man besøker lufthavnen. Jeg tror mange hoteller ute ved LHR har den typen af vinduer. Jeg har også besøkt Holiday Inn, og de havde også de dobbeltvinduer, hvor det ene kunne køres frem og tilbake, mens det yterste ikke kunne åpnes. Så det er nok standard derovre. Men det giver mange fine minder om turen derover! Tak for det!
__________________
Best, Johan Clausen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Foto fra London:Heathrow (LHR) inkl. A388 (Del2) | Blackhawk | Bilder & foto | 9 | 21-07-2010 22:39 |
Foto fra London:Heathrow (LHR) inkl. A388 (Del1) | Blackhawk | Bilder & foto | 6 | 18-07-2010 14:43 |
To bilder fra London Heathrow.. | Roxman | Bilder & foto | 2 | 14-11-2009 14:00 |
Da har KGL ankommet Renaissance Hotel paa Heathrow | LN-KGL | TripReports | 18 | 24-04-2006 21:35 |
Bilder fra London-Heathrow | LN-KGL | Flyforum | 10 | 06-09-2005 21:56 |