![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Denne saken kom til Bodø ca 0400 inatt...an26B
![]() ---- ![]() ---- ![]() ---- ![]() ---- ..... og avslutter med noen hyppigere gjester da ![]() ![]() ... ![]() bildene under er fra igår...05apr ![]() .. ![]() .. ![]() .. ![]() .. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Til de flyinteresserte, på det ene bildet av An-26'en ser man den ekstra lille "jetmotoren" som de bruker til ekstra take-off thrust.
Det var jo oppe i en tidligere sak her hvor det var bilder fra TOS... En morsom kjerre det der... ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det SK som handler DY i Bodø, eller ser det bare sånn ut på bildet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det virker helt sikkert, siden de driver med det, men hvordan innvirker en liten jetmotor kun på styrbord side på yaw...?
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Husker dette faktisk helt tilbake til midten av 90 tallet da WF fløy Kirkenes - Murmansk. Aeroflot hadde den gang tilsvarende rute andre veien hvor de hadde 3-4 timers stopp i KKN. Jeg jobbet i kabin dengang og vi var flere ganger ombord i deres maskiner, AN24 - AN26, TU-134 og kikket, og jeg husker spesiellt det med den ekstra "motoren" fordi jeg stusset over den ekstra susingen / ulingen fra den vesle saken... ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Og crewet spiste middag på Pizzakjelleren i ettermiddag. Nei, jeg vet ikke hva dem spiste ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Legger ved et dårlig bilde som viser hvordan oppstart av denne motoren (RU-19A-300) arter seg,flammer og greier...desverre ingen lydfil,men den høres når den fyres opp ja..... ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Glemte selvfølgelig å si at Jan H sine bilder bra Bodø atter en gang var kjempeflotte!
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tviler sterkt på at APU'en brukes som ekstra boost i t/o. Da måtte de i så fall ha en tilsvarende på den andre motoren også. Ellers ville t/o bli vel spennende. Tror nok gutta i rorhuset ville foretrekke lik power på begge sider.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg var i Lithauen igår og så Aviavilsa Airline sine to An-26B på Vilnius airport. den maskinen som var i Bodø så jeg takset inn på tarmac i Vilnius.Tok bilde av den men det var gjennom glasset i avgangsperrongen ble ikke bra bilde. På Lietuvos aviacijos muziejus var det også en An-26B som jeg gikk rundt og studerte, den var en ex.transport maskin fra forsvaret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, jaggu om jeg vet sannheten, men var iallefall det jeg ble fortalt av Skipper'n på en av de gamle "Damene" der i KKN som sagt for 10 år siden....
Det er OG og lese rundt omkring om de maskinene at den benyttes til bl.a take-off boost.... Hmm, hvor leste jeg det sist mon tro.... Som MEH og sier finnes det i bøker og på nett.... Så sett igang dere som VIRKELIG er inne på dette, LET og gi oss et ordentlig svar - en gang for alle! ![]() Har jeg blitt fortalt bare oppspinn eller ei? ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg var heldig å få besøke cockpit i Arkhangels Airlines/Aeroflot Nord under en flytur mellom Murmansk og Tromsø for et par år siden, og da fortalte kapteinen at den ekstra jetmotoren ble brukt under takeoff. Så det er nok sant det...
Eivind |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mine bilder fra Bodø air show. Mange bilder! | petru26 | Bilder & foto | 11 | 22-06-2012 19:13 |
Noe flyrelatert fra Bodø i lokale media idag | spitfire | Flyforum | 0 | 19-06-2007 18:35 |
Noen bilder fra Bodø idag :) | Jan H | Flyforum | 3 | 04-04-2006 00:26 |
3 bilder fra Bodø | Jan H | Flyforum | 4 | 17-03-2006 21:49 |
Bilder fra ENBO-Bodø idag 15mars | Jan H | Flyforum | 2 | 15-03-2006 19:51 |