![]() |
|
![]() |
#1 |
Legal Eagle
|
![]()
Om et par helger, skal jeg fra JFK via ARN til OSL med Norwegian.
DY 7006 ankommer etter planen ARN terminal 5 den aktuelle mandag formiddagen kl. 11.30. DY 813 til OSL drar fra ARN terminal 5 kl. 13.00. Jeg har kun håndbagasje. Virker det greit? Noe spesielt jeg må tenke på? Noen tips? Er det bare å spasere rett over? På kartet ser avstandene relativt korte ut. Noen som vet hvor lang tid jeg må tegne med at ting tar? Hvordan er det med sikkerhetskontroller, toll, passkontroll osv? Last edited by RWY 24; 02-06-2013 at 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du må gjennom passkontroll, men 1:30 må uansett være rikelig. Om du har gjennomgående billett er det ingenting å bekymre seg for.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg regner med at DY 7006 ankommer non-Schengen området på F-piren og at DY-flighten til OSL går fra gate 11-24 (siden dette er den kjipeste delen av terminal 5
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Legal Eagle
|
![]()
Takk skal dere ha!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Skriver fra mobil så blir et kortformulert innlegg. Hvor kan man kjøpe tilgang til Lounge på ARN? Er denne verdt pengene? Skal reise fra ARN til OSL med SAS mandag kl 0730 (muligens ikke vits å benytte lounge?)
Har planer om å teste lounge på OSL (betalt) på søndag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Hei, der var jeg litt uklart formulert. Jeg mente å si; hvor på ARN finnes lounge som der betales for å slippe inn og er denne å anbefale? Betales ved inngang tenker jeg også
![]() Nå er jeg tilbake på maskin og kan jo starte google, men fint å få deres meninger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ligger noen lounger på terminal 5 rett over SAS Service Senter. Der går det en trapp opp til 2 lounger. Tar jeg ikke feil så er det vel gate 1 som ligger nærmest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]()
Hadde jeg vært EBG ville nok SAS Lounge vært naturlig, men det var snakk om en betalt inngang! Men er det slik at alle SAS Lounger slipper inn folk mot betaling? Reisen er kansellert btw, så det utgår denne gangen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bredvid SAS-loungen ligger Menzies/Diners. Där tror jag du kan betala dig in. Nästa gång.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som diskutert mange ganger før - det er også mulig å kjøpe seg inn på SAS lounge (hvis ledig plass)
http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-f...ialerbjudande/
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ser SAS har gitt meg 50 min transittid på ARN fra fly fra OSL til flyet til EWR.
Ser også at SAS skriver at minimum transittid for dette er 40 min, men er det virkelig greit? Boardingen åpner jo omtrent når man lander og så tar det minst 10 minutter til man er ute av flyet, skal gjennom minst en ny sikkerhetssjekk, løpe til en gate helt i andre enden av flyplassen og få ekstra sjekk fordi man skal til USA. Har noen erfaing med denne transiten? Å bli satt på flyet over dammen neste dag ødelegger jo en helgetur. ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det skal jo normalt sett ikke være noen problemer. Men så kan det jo fort bli freezing rain på OSL og deicing etc om du skal reise nå, så skal man på en weekendtur hadde jeg sørget for å ha litt ekstra å gå på ved transfer.
God tur! Last edited by RIBRO; 18-02-2014 at 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Dessuten er du neppe eneste ombord som har samme routingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Takk, men ingen sikkerhetskontroll? Har da flere ganger blitt fratatt vannflaske ved transit på ARN.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ikke når man kommer fra Oslo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer i Zurich, og om flyplassen | LN-SEK | Reiseforum | 83 | 19-03-2025 15:40 |
Transfer og annet om flyplassen i Bangkok | Fredrik KH | Reiseforum | 86 | 25-06-2024 18:04 |
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago | onkelskrue | Reiseforum | 72 | 04-03-2019 17:13 |
Om flyplassen og transfer i Warszawa | MD87 | Reiseforum | 7 | 27-05-2018 23:23 |
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta | oskarflekkefjord | Reiseforum | 6 | 11-07-2016 22:39 |