![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skal reise på cruise fra Venezia, og har funnet to sider som tilbyr transport fra flyplassen til havnen. Er det noen som har erfaringer med dette?
Vi er 5 stykker som skal reise. Sidene jeg har sett på er: http://www.suntransfers.com/ og http://taxi-airport-transfers.com/. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om du skal direkte fra flyplassen til cruise-båten, så er raskeste transport å ta en taxi-båt. De er ganske dyr, tipper ca €100, men det tar dere ca 15-25min og da stopper nok taxibåten rett ved cruisebåten. Prisen er pr båt, og den tar i alle fall 5pers med baggasje, sikkert 8-10stk. For å finne taxi-båtene, så er det bare å ta hardt venstre når en kommer ut av terminalen og så gå 4-5min ned mot havet, så ligger de der. De kan trolig forhåndsbestilles også. Fordelen med taxibåt er at det er utrolig digg, du føler med en gang at du er i Venesia og stemningen stiger betraktelig umiddelbart.
Taxi ser jeg ikke helt for meg duger. En taxi kan uansett bare ta dere fra flyplassen til jernbanestasjonen, der slutter veien. Da kan dere like godt ta flybussen, det koster ca €1 pr pers og den går flere ganger i timen. Fra jernbanestasjonen må dere uansett bytte transportmiddel, og enten gå (antar +45min gange med baggasje) eller ta kanalbåtene ned til cruisebåtene. Har ikke tatt cruise fra Venesia, men sett at båtene bruker å ligge øst for Markusplassen, så antar det er der dere skal reise fra. Om båtene evt har en annen havn inne på fastlandet, duger nok taxi fra flyplassen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager feilinfo. Måtte selvsagt sjekke opp mer, og alle cruisebåtene har avløpssted rett ved jernbanestasjonen, og dere kan ta taxi helt fram. Havnen der ser ut til å plass til minst 6 båter samtidig. De båtene som ligger ved Markusplassen er trolig de som bare har anløp i Venesia, dvs uten at folk sjekker inn/ut, og der er plassen begrenset til 1-2 store båter.
Dog - du kan ta taxi-båt helt fram til cruisehavna, det koster €110, og må gjenta at det er digg å kjøre taxi-båt. http://www.motoscafivenezia.it/eng/biglietto_1.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Kom hjem fra Venezia etter å vært på cruise for et par uker siden og vi var 4 stk. Tok da en sånn taxibåt, og det kan anbefales på det sterkeste. Vi tok en sånn taxi inn til hotellet fra flyplassen og vi følte oss ihvertfall kongelige da vi seilet inn kanalene der nede
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Amatør
|
![]()
Kontakt cruiserederiet, de kan fikse transport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transport KRABI flyplass - Ko Lanta | jamesclandestine | Reiseforum | 0 | 06-10-2013 20:17 |
Transport til/fra Haugesund flyplass? | robertaas | Reiseforum | 5 | 11-04-2013 18:00 |
St. Petersburg - transport fra flyplass | Fnate | Reiseforum | 12 | 14-05-2012 07:58 |
Fly Københavns Havn - Aarhus Havn | BGO | Flyforum | 7 | 29-03-2012 01:03 |
CF541 fra Venezia til Sola, ankomst 13:45 | sirpjalle | Register- og ATC-Forum | 1 | 18-04-2008 11:57 |