Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-05-2013, 22:02   #1
bgsh
Newcomer

Default Transport fra flyplass til havn i Venezia.

Jeg skal reise på cruise fra Venezia, og har funnet to sider som tilbyr transport fra flyplassen til havnen. Er det noen som har erfaringer med dette?
Vi er 5 stykker som skal reise.

Sidene jeg har sett på er:
http://www.suntransfers.com/ og http://taxi-airport-transfers.com/.
bgsh is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2013, 10:07   #2
Orbiter
ScanFlyer Blue

Orbiter's Avatar

Default Re: Transport fra flyplass til havn i Venezia.

Om du skal direkte fra flyplassen til cruise-båten, så er raskeste transport å ta en taxi-båt. De er ganske dyr, tipper ca €100, men det tar dere ca 15-25min og da stopper nok taxibåten rett ved cruisebåten. Prisen er pr båt, og den tar i alle fall 5pers med baggasje, sikkert 8-10stk. For å finne taxi-båtene, så er det bare å ta hardt venstre når en kommer ut av terminalen og så gå 4-5min ned mot havet, så ligger de der. De kan trolig forhåndsbestilles også. Fordelen med taxibåt er at det er utrolig digg, du føler med en gang at du er i Venesia og stemningen stiger betraktelig umiddelbart.

Taxi ser jeg ikke helt for meg duger. En taxi kan uansett bare ta dere fra flyplassen til jernbanestasjonen, der slutter veien. Da kan dere like godt ta flybussen, det koster ca €1 pr pers og den går flere ganger i timen. Fra jernbanestasjonen må dere uansett bytte transportmiddel, og enten gå (antar +45min gange med baggasje) eller ta kanalbåtene ned til cruisebåtene.

Har ikke tatt cruise fra Venesia, men sett at båtene bruker å ligge øst for Markusplassen, så antar det er der dere skal reise fra. Om båtene evt har en annen havn inne på fastlandet, duger nok taxi fra flyplassen...
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 15:28   #3
Orbiter
ScanFlyer Blue

Orbiter's Avatar

Beklager feilinfo. Måtte selvsagt sjekke opp mer, og alle cruisebåtene har avløpssted rett ved jernbanestasjonen, og dere kan ta taxi helt fram. Havnen der ser ut til å plass til minst 6 båter samtidig. De båtene som ligger ved Markusplassen er trolig de som bare har anløp i Venesia, dvs uten at folk sjekker inn/ut, og der er plassen begrenset til 1-2 store båter.

Dog - du kan ta taxi-båt helt fram til cruisehavna, det koster €110, og må gjenta at det er digg å kjøre taxi-båt.
http://www.motoscafivenezia.it/eng/biglietto_1.php
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 13:03   #4
7Sins
Newcomer

Kom hjem fra Venezia etter å vært på cruise for et par uker siden og vi var 4 stk. Tok da en sånn taxibåt, og det kan anbefales på det sterkeste. Vi tok en sånn taxi inn til hotellet fra flyplassen og vi følte oss ihvertfall kongelige da vi seilet inn kanalene der nede
7Sins is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 13:25   #5
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Kontakt cruiserederiet, de kan fikse transport.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules