![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bodd i USA i ett par år nå, og skal flytte hjem til Norge medio juni. Jeg ønsker å fly business hjem, men har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal få "rimeligst" mulig billett en vei (EB bonusreise er utelukket).
På sas.no kan jeg bestille en business-billett til Norge, og velge en vilkårlig "retur"-reise til USA (som jeg ikke kommer til å bruke) i billigste økonomi. Er det andre selskap, eller søkemotorer, som har tilsvarende mulighet? Eller noen kloke hoder som har andre måter å få til dette på, som ikke jeg selv har klart å pønske ut? Eneste krav jeg har er *A, trenger bare ett par tusen poeng for å fornye EBG. Optiontown eller poengoppgradering med SAS ønsker jeg ikke å satse på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er litt i samme situasjon. Bortsett fra at jeg ikke er på utkikk etter business class. Enveisbilletter er stort sett svindyrt med de fleste flyselskap. Og skal du i tillegg ha poengopptjening med *A er alternativene ganske begrenset.
Singapore Airlines flyr vel fra JFK til FRA og har business-billetter fra $1650ish i det tidsrommet. Skal du videre til Norge på samme billett, mangedobler de prisen. Jeg antar de gjør det samme om du legger på et segment fra Florida til NY. Er det aktuelt å droppe poengopptjening, kan Lifemiles være verdt å ta en kikk på. Men du er nok litt sent ute. 10k miles for å sette $300 på en konto og signe opp for et secured kredittkort. Kjøp noen miles i tillegg og velg miles+cash ved booking. Ganske sikker på at det er billigste alternativ, men for meg tok det 6-7 uker å få de 10k miles inn på konto. Så lenge kan du neppe vente, og i tillegg kommer usikkerheten hva tilgjengelighet gjelder. Hadde nok sett meg om etter andre alternativer for å sikre EBG, og heller shoppet rundt for hjemreisen om jeg var deg. Norwegian og IcelandAir er gode alternativer for enveisbilletter. Rent økonomisk. Ender du opp med å bestille hos SAS, ville jeg uansett ikke vært bombastisk på at jeg ikke bruker returbilletten. Får du f.eks. valgt retur til New York, kan man komme seg hjem derfra for en overkommelig pris. Så hvorfor ikke legg den et stykke frem i tid. Ei langhelg i New York med julegavehandel i desember trenger f.eks. ikke å være så dumt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Swiss har vel også mulighet for å kombinere bisuness og billig eco.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Stemmer - det har vi gjort tidligere med LX og "kastet" returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Billigste jeg finner er TAP EWR-LIS-OSL for 17375,- 10. juni. De andre selskapene skal gjerne ha over 30 000,- samme dag. Kan være verdt å sjekke TAP flere datoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kanskje utsette det ett par uker, flere selskaper dumper vel pris i Biz når ferien begynner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for tips og tilbakemeldinger, og jeg ser jo nå denne muligheten på swiss.com jeg også, har bare hatt feil innfallsvinkel!
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS selger vel enveis billetter uten "påslag"?
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Å herre! Syke priser. Ser ikke ut som de selger economy en gang.
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Over bekken etter vann? EU "Vil presse flyplasser til å selge billig vann" | Gunnar | Småprat | 2 | 28-12-2015 18:11 |
Er "billig"-børsten blitt for dyr? | peterfox | Småprat | 45 | 05-05-2014 18:50 |
Abu Dhabi får "domestic" flight til USA | Superhai | Reiseforum | 11 | 19-04-2013 16:14 |
Norwegian får "businessclass" | PhilipNH | Flyforum | 9 | 09-11-2010 18:23 |
"Businessclass" på SAS til HEL. | joamykle | Reiseforum | 6 | 27-07-2010 23:35 |