![]() |
|
![]() |
#1 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
God kveld,
Har et spørsmål angående lovverket i 2043/2003 Commission Regulation fra EASA. I 145 A.30 Personnel Requirements står det følgende: "For organisation facilities located outside the Community territory certifying staff may be qualified in accordance with the national aviation regulations of the State in which the organisation facility is registered subject to the conditions specified in Appendix IV to this Part." Jeg er litt usikker hva hvilken nasjon de mener at man skal være lovstyrer her. Er det nasjonen hvor organisasjonen er registrert, eller i landet hvor selve anlegget ligger og der de skal ha medarbeiderne? ![]() På forhånd takk for svar!
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Min tolkning er at de skal følge lovgiviningen i landet hvor organsasjonen fysisk er plassert. F.eks. om et Part 145 verksted ligger i Norge skal det følge de lovene som er fastsatt av det norske Luftfartstilsynet. Altså om f.eks. Lufthansa Technik vil ha en Part 145 organisasjon lokalisert på Gardermoen, så må de følge norsk regelverk, og de må ha personell som er sertifisert i henhold til Part 66.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EASA Part-SERA | 77W | General Aviation og sjøfly | 2 | 05-12-2014 16:23 |
EU lovgivning stopper Ryanair’s personalepolitik | sk931 | Småprat | 9 | 25-05-2012 23:07 |
My CO experience - part 2, the complaints part | krølle | Reiseforum | 13 | 06-08-2010 14:40 |