![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Hei!
Inspirert av denne tråden så lurer jeg på over mange flyplasser i SK sitt rutenettverk som krever høy thrust rating på motorene. Som kjent har jo SK mange forskjellige versjoner i sin flåte. Er det noen flyplasser i SK nettverket som kun får besøk av 73G med 24k rating? I såfall hvilke? Vet om GZP. Noen flere? http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=113975 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Til Chios (JKH) bruker SAS maskiner med 24k rating.
Dette skyldes den korte rullebanen som bare er 1511m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Tror de prøver etter beste evne å bruke TU* serien på KKN. Den har vel 24K rating.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 463
|
![]() Quote:
Last edited by ENBO; 26-01-2013 at 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
LN-TUA, LN-TUD, LN-TUF, LN-TUI, LN-TUJ, LN-TUK, LN-TUL, LN-TUM, SE-RET og SE-REX har 24K rating ifølge planespotters. Og det stemmer også med denne posten: http://forum.flyprat.no/showpost.php...96&postcount=6
Mens SE-RJS og SE-RJR som kommer i 2014 har 26k rating... Last edited by Dash; 26-01-2013 at 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 463
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
|
![]() Quote:
TUA: 24K rating, 64863 kg MTOW TUD: 24K rating, 64863 kg MTOW TUF: 24K rating, 64863 kg MTOW TUH: 20K rating, 60328 kg MTOW, (oppgradert til 64328 MTOW i SAS, såvidt jeg har fått med meg. TUI: 20K rating, 60328 kg MTOW, oppgradert til 24K rating/69626 kg MTOW i BU. TUJ: 24K rating, 69399 kg MTOW TUK: 24K rating, 69399 kg MTOW TUL: 24K rating, 64863 kg MTOW TUM: 24K rating, 64863 kg MTOW TUB/C/E/G var som TUH, dvs 20K/60328kg MTOW i BU. Last edited by Stone; 27-01-2013 at 02:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 463
|
![]()
Takk for utmerket oversikt, Stone!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Mest spennende er det kanskje med dere som klarer å irritere dere så mye over dette...
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hodetelefoner på charterfly - nødvendig? | OSL-MRU | Flyteknisk forum | 22 | 06-11-2013 21:10 |
Er det nødvendig å printe ut billetter lenger? | Twin Otter | Reiseforum | 13 | 28-06-2011 19:33 |
KLM 737 Classic/NG Engine Thrust | Northrider | Flyforum | 2 | 01-11-2008 16:53 |
Ryanair et nødvendig onde i luftfarten??? | dash-7 | Flyforum | 15 | 26-10-2006 02:53 |