![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Opprinngelig rute:
2/12 13:15-14:50 MunchenT2-CPH SK1666 MD81 Biz 2/12 18:10-19:20 CPH-OSL SK1470 737-800 Biz Dagen før prøvde jeg å sjekke inn online, men fikk da beskjed om at det ikke var mulig da "en tidligere flight ikke var tilgjengelig", men jeg kunne få velge sete til siste flight. Det hadde jeg jo allerede gjort tidligere da det var mulig på biz. Ankom Terminal 2 godt i tide. Da jeg kom inn var det skilt som viste om man skulle gå til høyre eller venstre for å sjekke inn med de forskjellige selskapene i Star Alliance. SAS stod det ingenting om. Hadde jeg ikke vært så sikker på at jeg skulle til Terminal 2 ville jeg antagelig gått til Terminal 1 her. En stor tavle med avgangene var ikke så lett tilgjengelig på Terminal 2, men jeg fant en og der stod det hvilken gate flighten min skulle gå fra, men det stod ikke hvor man skullle sjekke inn som er en mer naturlig informasjon å gi i innsjekkingsområdet. Så ingen annen råd enn å finne noen å spørre og ble da bedt om å gå opp en etasje. Der oppe var det heller ikke mulig å se noe om SAS. Lufthansa hadde masse innsjekkingsskranker, men det stod kun Lufthansa, Austrian og Swiss på dem. Prøvde dem likevel og fikk endelig sjekket inn. Etter en tur i loungen møtte jeg opp på gaten i tide. Der stod det at flighten var over en time forsinket. På gaten tipset de folk om å gå til servicesenteret for å få booket om til en direkteflight til Oslo, det viste seg å være et veldig godt tips. I servicesenteret vat det ingen egen kø eller skranker for biz, men etter en god del venting booket de meg om uten noen problemer. 15:15-17:30 LH2445 A320? Biz Fikk altså både nyere fly, apfelschorle, direkte flight og jeg ville komme frem nesten 2 timer tidligere. Skikkelig bra deal. Da var det bare å ta seg en tur i loungen igjen. Mens SAS reiste fra enden av terminalen ved G2, var det mye kortere vei til denne gaten, G15. Flighten tok av litt forsinket, men landet 7 minutter før tiden. Ventet ved bagasjebåndet fra første bagasje fra flyet helt til beskjeden om at siste bag var på båndet, men min bag var ikke med. Prøvde så å komme meg frem til serviceskranken. Det var mange som stod ved serviceskranken og det var ganske amper steming der. Det var visst folk som hadde fått flighten til New York kanselert og som måtte hente ut bagasjen. Den flighten skulle gått 10:25 og her står folkene over 8 timer senere og krangler med bakkepersonalet? De ble ikke i bedre humør av at det i alle fall blir gitt 5-6 kontrabeskjeder (kun for den tiden jeg står der) om hvilket bånd de skal hente bagasjen fra. Mens jeg venter begynner jeg få inn SMS fra SAS. Fikk først beskjed om at SK1470 fra københavn hadde fått utsatt avgangen fra 18:10 til 19:30. Etter over en times venting fikk jeg endelig meldt bagen savnet og de fant at den enda var i München og fikk beskjed om at jeg ville få bagasjen levert i morgen. Mens jeg reiste hjem fortsatte meldingene fra SAS å komme inn. Flighten fra Køben var utsatt til 20:00, så 20:30, 20:45 og til slutt 21:00. Og flighten har enda ikke kommet til Oslo når jeg skriver dette. Jaja, her var det mye som feilet.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 02-12-2012 at 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Problemer i København i dag? Hver eneste flight derfra forsinket omtrent.. Iallfall hos SAS ifølge wideroe.no..
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Snø i CPH ...... say no more.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det skyldes garanteret sne. Vi har lige fået årets første sne - et pænt lag over hele landet. Og ifølge vejrprognoserne kan det blive rigtig slemt på tirsdag !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Takk for advarselen .. antar at det kan lønne seg å styre unna onsdag morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
SAS var ikke like gode på alle fronter i CPH i går; kommer muligens en ganske sarkastisk tripreport om dette senere i dag ifm min CPH-LHR flight.
Paradoksalt nok gikk både BA og EZY på rute... Hmmm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Sånn er det .. man kan ikke alltid utstyre seg for worst case scenario, det blir rett og slett for dyrt. Da er det bedre å ta en smell når det skjer. Hjemme har man f.eks. 6 strøbiler - i en by med 5 millioner innbyggere .....
Det blir litt annerledes på f.eks. Gardermoen, hvor vinterops hører til dagens orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva skjer? Flyprats mest prissensitive, som betaler reisene sine selv, flyr SAS business? Bonusreise?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Bingo!
Til 15.000 poeng + 448 kr kunne jeg ikke si nei til en tur til München i biz. ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var selv innom CPH søndag og på 22:45-flighten til Oslo, som fikk "ny info 22:50" og ikke tok av før midnatt. Finnes ikke noe bedre. Ifølge kapteinen hadde det vært snøfall over store deler av rutenettet søndag, og det forplantet seg tilsynelatende over alt. Men CPH hadde visst aller størst problemer, ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
|
![]()
Litt OT, men hva er det egentlig man får av fordeler med Business kontra Economy Extra innad i Europa?
Så vidt jeg har forstått får man samme mat (i det minste på mange destinasjoner), samme seter, tilgang til samme innsjekkingsskranke, fasttrack etc. Er det lounge-tilgang som er eneste forskjellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Men som du sier er det endel destinasjoner det ikke tilbys business class. Det er innen Skandinavia og til typiske feriedestinasjoner som Las Palmas etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Man får vel nesten alltid annen mat på business. Men er denne egentlig bedre enn eco extra? Synes ofte denne maten er mistilpasset tidspunkt på dagen og svært ofte heller ikke spesielt god. Min siste opplevelse i business var således nedslående. På turen fra LHR for to uker siden fikk vi maten sist og maten har jeg fremdeles traumer om. Den bestod av et tørt og helt isolert kamskjell som ikke smakte i det hele tatt. Hovedretten bestod av en tjukk skosåle av noe svine(?)kjøtt med en potetbit og noen ihjelkokte grønnsaker. desserten var ost (for meg er ikke ost, og har aldri vært, noen dessert), det er for spesielt interesserte. Jeg vil ha sjokolade eller lignende.
![]() I tillegg var det rundtsykker bare en gang, ingen varme kluter før maten. I det hele tatt ingen god business class-opplevelse. Min erfaring er at maten er bedre på eco extra. I alle fall etter min smak. Her er det ofte en del pålegg (ost, skinke, egg), noe jeg synes er mye bedre. Legg gjerne til at flyets syke passasjerer ble plassert på business rett bak oss, og at jeg halvannen dag senere gikk ned for full telling i tre og en halv dag. Jeg setter ikke dette i sammenheng, men tanken slo meg. Heretter blir det i alle fall ikke business på meg når jeg skal fly SAS. Når man ligger syk i sengen får man jo tid til å tenke og boksen med isbiter i loungen på LHR må også være en smittebombe. Klypa til å ta isbiter med ligger jo og flyter i vannet med isbitene og når de begynner å smelte får jo denne karakter av håndvask.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Var selv over 2 timer forsinket inn til CPH denne dagen (som pax), selv om det var clear sky når vi landet på ettermiddagen. Men det forstod jeg allerede på morgenen at ville skje. CPH og snø har aldri vært noen god kombinasjon... :-( |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med Lufthansa A319 fra Oslo til München | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 28-11-2016 19:59 |
SAS fløy fra Oslo til Tromsø med åtte passasjerer ombord | Whoop_whoop | Småprat | 20 | 04-04-2015 10:06 |
Expedia SAS plus ikke helt plus? | meliiis | Reiseforum | 9 | 14-08-2014 22:40 |
Sjekke baggasje helt frem til endelig destinasjon med SAS/AA? | Brandal | Reiseforum | 10 | 23-06-2014 23:57 |
SAS ikke helt fornøyd med DY sin deicing | sail4fun | Flyforum | 93 | 22-12-2012 16:07 |