![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
"Moss Lufthavn Rygge, som er det offisielle navnet på flyplassen, får ikke anledning til å fastsette takstregulativet for flyselskapene etter eget hode. Det skal Samferdselsdepartementet gjøre – som forskrift. Statssekretær Steinulf Tungesvik gjentok dette på en luftfartskonferanse for noen dager siden. Dessuten setter konsesjonen et tak på 750.000 passasjerer årlig.
– Konsesjonsteksten er ganske klar, det er departementet som skal bestemme regulativet, sier Tungesvik til Sandefjords Blad." ![]() Les hele artikkelen i Sandefjords Blad
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Et siste oppgulp for å prøve å stanse flyplassen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Her er det fort gjort å fortsette på diskusjonen av GM's plassering osv., men faktum er nå at Rygge er få skritt unna målstreken, og så vil tiden vise om det blir en fiasko og mange bortkastede år med papirmøller og intens lobbyvirksomhet, eller om det blir en zukess.
Faktum er at flyplassen har et stort nedslagsfelt, som også går inn på GM sitt, og sånn sett ligger forholdene til rette. Gardermoen er og har hele tiden vært problemet i denne saken, men heldigvis har man kommet så langt at det ser ut til at første fly kan ta av i Q4 2007 - og det er ingen liten bragd i seg selv! Som nevnt over, jeg synes vi skal la tiden vise oss om Rygge er liv laga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Dette må jo RSL har tatt med i beregningen i og med at de tross alt har underskrevet avtalene .. Det må bety at dette ikke er noe stort problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Herlov; vi er med på første rutefly ut av RSL, er vi ikke?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
Og hvordan skal Rygge kunne tiltrekke seg Ryanair med supertilbud hvis det er riktig som herr Tungesvik siteres på: "Når det gjelder takstregulativet, vil departementet vanskelig kunne gi særfordeler til Rygge i form av adgang til større rabatter og lavere avgiftsnivåer uten å gi alle statlige Avinor-flyplasser de samme konkurransevilkårene."
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Enten må jo RSL ha et ess i ermet, eller så har de ikke lest den lille skriften i kontrakten? Hvis avgiftsnivået på Rygge blir den samme som TRD, SVG, OSL, BGO, osv, så kommer jo Ryanair til å snu ryggen til dem tvert...
![]() ...og nei, jeg kan jo ikke legge skjul på at jeg synes dette virker som gode nyheter... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Konsesjonen tillater et passasjertak på 750.000, mens RSL's styre snakker om 800.000 pax allerede første året. Hvordan skal man kunne håndheve en slik begrensning, snakker vi da f.eks. om antallet tilgjengelige seter?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Konsesjoner er som regel bare et spill for galleriet, som blir overkjørt senere av dispensasjoner.
IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Det vil bli flere og hyppigere togavganger fra Follo til Rygge når den sivile flyplassen kommer i drift neste år. Publikum oppfordres å komme med ønsker og innspill.
http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/ar.../-1/Newsrobots
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Forsvaret utelukker Rygge åpning neste år
-satser på 2008 I følge Gulseth som blir intervjuet av NRK kan det først bli aktuelt med en åpning i januar 2008. Årsaken er i følge forsvaret at det er for mange løse tråder og når spadetaket er tatt og infrastrukturen skal på plass er det ikke godt å si hva som blir avdekket. -Det kan dukke opp mange uventede utfordringer som vil gjøre at prosjektet blir utsatt. Det er mange parallelle prosjekter på gang her samtidig og dette kan fort vippe en åpningsdato av pinnen mener forsvaret. Flystasjonen opererer selv med en åpning av den sivile flyplassen i 2008. RSL som skal drifte flyplassen ønsker ikke å uttale seg til NRK om forsvarets utspill i dag. http://www.hangar.no/articles/955/1/...ing-neste-%E5r
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Dette koker vel litt bort i denne omgang, ingen carriers tør vel satse på dette i før en dato foreligger ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Skal man kunne planlegge ruter så må man jo ha en dato å gå ut fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
...and the saga continues!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,919
|
![]()
Jeg som hadde trodd at BusyBee skulle starte opp på Rygge med SAAB 2000 og Sukhoi RRJ95... (var det en drøm?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rånarar kan stoppe morgonfly | AirbusTrond | Småprat | 22 | 20-07-2011 18:33 |
NRK: Fly kan bli nektet å lande på Moss Lufthavn Rygge | Discus | Flyforum | 3 | 14-07-2008 10:51 |
Finnair kan være Rygge- aktuell ! | linium | Flyforum | 4 | 12-02-2008 13:32 |
Rygge kan utkonkurrere Torp | imm | Flyforum | 2 | 27-09-2006 08:17 |
SAS-avgifter kan bli gransket | Farmer | Flyforum | 11 | 24-12-2004 14:29 |