Ny Norwegian-base: Alicante

Re: Norwegian åpner baser i London og Alicante

Spennende!! Utrolig kult at Norwegian satser mer utenfor Norden. Heia Norwegian :)

Ser på den der routes greien at de skal starte ALC-TOS også??

Det får ikke jeg til å henge sammen, men det kan så være at det blir å skje, rutene fra ALC er vel ikke offentliggjort fra DY fra ALC basen ennda :)

Planned operational routes to/from Alicante and London Gatwick include:

Alicante – Tromso

Her er kartet fra 3. kvartalspresentasjonen som viser ALC-TOS

Dest_from_Alicante.jpg

Her er kartet fra 3. kvartalspresentasjonen som viser ALC-TOS
Hvor fant du dette? Har du link?
Ser at kartet også viser MOL. Det skal jeg tro når jeg ser det kommer ut pax fra et fly som faktisk kommer fra ALC og tar med seg pax tilbake. DY har nå flagegt høyt i måneder, for ikke å si år, at de skal fly både hit og dit fra MOL uten at ett eneste fly til nå har kommet ut av skydekket.

Hvor fant du dette? Har du link?
Ser at kartet også viser MOL. Det skal jeg tro når jeg ser det kommer ut pax fra et fly som faktisk kommer fra ALC og tar med seg pax tilbake. DY har nå flagegt høyt i måneder, for ikke å si år, at de skal fly både hit og dit fra MOL uten at ett eneste fly til nå har kommet ut av skydekket.

Ligger her:

Litt merkelig at DY går ut med informasjon om en masse ruter som skal starte opp, men likevel gjemmer bort informasjonen i en rapport som ingen "vanlige" mennesker gidder å leite opp.

Antar at de holder en eller annen pressekonferanse om innholdet i basestarten snart. Både HAU, MOL, EVE og TOS (og AES?) får jo spanskeruter de ikke har hatt tidligere - slikt skulle vel tilsi at Kjos slår på stortromma hva gjelder fest&taler!

Takker sukram! Som sagt... skal tro det når jeg ser det...

Det tror jeg ikke de gjør. Alicante-rutene er jo for eksempel satt opp som direkteruter. Måtte vel eventuelt være long haul-ruter ut fra Gatwick, i så fall.

DY vil jo fly til nesten overalt i Norge fra de spanske basene - imponerende. Men det slår meg at det selskapet virkelig må hate KRS :stir

DY vil jo fly til nesten overalt i Norge fra de spanske basene - imponerende. Men det slår meg at det selskapet virkelig må hate KRS :stir

RWY length.... Dersom bana i KRS blir forlenget, sa blir det hurtig flere DY ruter derfra.

Ang. ALC-TOS (og forsåvidt sikkert også til AES/EVE/MOL etc): "Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i flyselskapet sier at dette er én av flere nye destinasjoner Norwegian jobber med.
- Men ingenting er klart. Avgjørelsen - enten det blir ja eller nei - vil imidlertid komme raskt."

Hei!

This is my first post. Sorry if I don't speak Norwegian. I would like to comment some news regarding the Norwegian base in Alicante.

- It seems that Norwegian will base 2 aircrafts from early April.
- One night stop (with crew from different bases) during winter season (W12).
- New frequencies during summer season S13 (from early April): Oslo-Gardermoen (+2x to 9x/w); Copenhagen (+2x to 6x/w from W12); Sandefjord (+1x to 3x/w); Stavager (+1x to 2x/w from W12); Trondheim (+1x to 2x/w) + new routes like Gothenburg (2x/w from W12) and Gatwick (1x/w, increasing to 3x/w from September) and restart routes like Rygge (2x/w from W12).

At this time:
- 37 departures, increasing to 46 during the peak season:

OSL: 9x/w => 13x/w (from 23-June until 17-August)
CPH: 6x/w
ARN: 5x/w => 7x/w (from 23-June until 17-August)
TRF: 3x/w
RYG: 2x/w
BGO: 2x/w => 3x/w (from 23-June until 17-August)
SVG: 2x/w => 4x/w (from 23-June until 17-August)
TRD: 2x/w
HEL: 2x/w
GOT: 2x/w
AES: 1x/w
LGW: 1x/w => 3x/w (from September)

Good results for Norwegian in Alicante according to AENA stats in 2012. From Jan-Oct: 350.984 pax; 2.150 opx; LF: 86,4%.

Fiirst welcome to the forum :)
It goes well with English, nice view you have created :)

Thanks myhrair!

I would like to share this photo of Norwegian Air Shuttle at Alicante Airport, taken during a Saturday afternoon in late April 2012. Photo by M.M.

ALC-NAX-Apr2012.png

pd. If someone is interested, in the follow link you can find the statistics for Norwegian in Alicante: NAX - Monthly Stats at ALC in 2012

Hei!

This is my first post. Sorry if I don't speak Norwegian. I would like to comment some news regarding the Norwegian base in Alicante.

- It seems that Norwegian will base 2 aircrafts from early April.
- One night stop (with crew from different bases) during winter season (W12).
- New frequencies during summer season S13 (from early April): Oslo-Gardermoen (+2x to 9x/w); Copenhagen (+2x to 6x/w from W12); Sandefjord (+1x to 3x/w); Stavager (+1x to 2x/w from W12); Trondheim (+1x to 2x/w) + new routes like Gothenburg (2x/w from W12) and Gatwick (1x/w, increasing to 3x/w from September) and restart routes like Rygge (2x/w from W12).

At this time:

Good results for Norwegian in Alicante according to AENA stats in 2012. From Jan-Oct: 350.984 pax; 2.150 opx; LF: 86,4%.

Rykter vil ha det til at DY legger ut MOL - ALC førstkommende fredag. Noen som vet noe mer (men fortsatt er det slik at jeg skal se flyet med pax ombord før jeg tror at det blir noe av det).

Rykter vil ha det til at DY legger ut MOL - ALC førstkommende fredag. Noen som vet noe mer (men fortsatt er det slik at jeg skal se flyet med pax ombord før jeg tror at det blir noe av det).
Yes, MOL-ALC is one of the planned routes during next summer (between April and October) with 1 flight/week. This route was reported on 16 July.

There are 9 planned routes (HAU, MOL, EVE and TOS in Norway; KSD, MMX and UME in Sweden; BLL in Denmark; and OUL in Finland) that have not been put up for sale. And according to the scheme of rotations in Alicante, there are 12 frequencies to distribute.

Norwegian-NewbaseinALC.png

The HAU route, is that operated by Norwegian, or Norwegian flying charter?

Er vel ingen som flyr charter mellom Norge og fastlands-Spania?

Er vel ingen som flyr charter mellom Norge og fastlands-Spania?
Jo, SK flyr feks OSL-ALC og MOL-ALC for Solgården Reiser noen ganger i året, selv om omfanget ikke er så stort. Det er turer som du og jeg og alle andre som vil kan booke.

The HAU route, is that operated by Norwegian, or Norwegian flying charter?
Well, knowing that charter traffic between Norway and Alicante is scarce (there is hardly a weekly charter flight from Oslo to Alicante during the summer season with SK), I suppose these are regular flights.

Back