![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Malaysia Airlines er i krise og alle deres Europeiske ruter går med tap, inkl. ARN-KUL. Last ned link i pdf format og bla ned til side 19, intressant lesning! Malaysian turnaorund
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Krise er midlt sagt. Hvis man leser rapporten ser man at de gaar tom for cash i July uten paafylling og de taper penger paa svaert mange ruter (blant annet alle Europa og USA rutene, se side 29)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Asiatiske selskaper begynner nå også å merke den voldsomme fremgangen til LCC'ene. I tillegg ser man effekten av EK's enorme ekspansjon inn i de Asiatiske markedene.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Dette viser også at ruten ARN-KUL går med minus, til tross for at noen her inne hardnakket påstår at den er en suksess. ![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg kan ikke noe for det, men dette høres kjent ut i forhold til en viss operatør med longhaulhuben sin i CPH. ![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje mer relevant aa sammenligne med situasjonen her borte for noen aar siden, naar dinosaurene begynte aa faa problemer og LCC'ene begynte aa ta av markedene. At det er langrutene og ikke de regionale rutene som skaper problemer, boer kanskje ytterligere forsterke varselsflaggene til selskapene i omraadet ettersom det er disse som holder DL, CO og deres likesinnede flytende..
Dinosaurenes siste bastion. Men ikke mye lenger naa ..... :devil |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Akkja, med en ganske god innsikt i det landet, ordner det seg nok. Se på Petronas og alle andre prestisjeprosjekt.
Her blir det ordnet med ubegrenesede kapitaltilførseler inn i selskapet via et lite møte på kammerset i regjerningen inntil alt er OK. Ansikt må reddes og en stor pipeline inn i statskassa blir deyt nok, og enhver form for "riksrevisjon" blir smørt vekk med cash. Dette er Asia, ikke resten av verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvad angår angivelse af kilder, så er jeg rimelig sikker på at såfremt diskusionen i dette forum udelukkende skulle baseres på offentlige tilgængelige kilder og udtaleleser så ville her blive meget stille...
![]() |
![]() |
#12 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fel av mig där PP, var lite dum i bollen när jag skrev det där inlägget, hade totalt glömt att det var med US-airways tråden snacket om Malaysian kom. Anyway, tycker inte vi återupptar diskussionen om källor, CPH-ARN osv igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Paa et forum kan man ikke alltid oppgi kilde heller ..... Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Newcomer
|
![]() Quote:
Felet som PP gjort är att han hänvisar till en källa som gäller alla europalinjers ekonomiska ställning hos MAS. Ingen vet var i ordningen ARN-linjerna befinner sig... eller hur? Ingen har från MAS sida någonsin pratat specifikt om linjerna till ARN. PP har faktiskt givit oss alla det intrycket. Han har dessutom hänvisat till "källor" han inte kan uppge. Det är detta jag vänder mig mot. Det kan vara vilseledande ryktesspridning ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg synes det desværre at en anvender i denne tråd, er i gang med et mere eller mindre usagligt angreb på min person.
Jeg vil ikke modkommentere på disse angreb, men synes at denne tråd har taget en meget uheldig drejning som ingen kan være tjent med. Jeg vil derfor til moderatorerne anbefale at denne tråd lukkes eller en række indlæg fjernes (inklusiv mine egne) for at komme tilbage til et sagligt niveau.
![]() |
#18 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Forumene er ikke offisielle kilder og er heller ikke ment for det. Paa et forum poster man meninger og rykter og det er opp til deltakerne selv hva de vil tro paa. Er man uenig saa sierman fra, men aa forlange kilder til alt som postes er 'ridicoulous'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
pp - jeg saa din posting etter jeg skrev innlegget over, og hvis vi ikke kommer tilbake paa sporet, er det mulig det vil bli litt redigering. ARN har tydeligvis litt problemer med aa se forskjell paa et forum og en pressemelding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Her er alle fakta på bordet i form av en pressemelding fra MH itself! Den sier klart og tydelig fra at ARN-KUL er ulønnsom, på lik linje med alle europeiske linjer. Så enkelt er det! Burde ikke være vanskelig og forstå ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines | Someone | Flyforum | 7 | 17-05-2023 07:12 |
Malaysia Airlines tabbe i reklame | Hpkris | Småprat | 4 | 30-11-2014 01:51 |
Malaysia airlines a380 | Powell | Bilder & foto | 1 | 16-07-2012 08:36 |
Malaysia Airlines og A380 - når? | Trety | Flyforum | 4 | 09-03-2008 02:31 |
Malaysia Airlines | MountainDew | TripReports | 19 | 22-10-2007 02:20 |