![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article575388.ece
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I flg. alle nettbaserte media jeg har lest, ble brannalarmen utløst like før flyet skulle mellomlande på Kjevik, og så returnerte flyet til Torp.
Hva er det for noe sprøyt? Ryanair med mellomlanding på Kjevik? Og hvis de var like ved å meldomlande på Kjevik med en mulig brann ombord, var det jo kjempelurt å returnere til Torp! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er feil at de var like før å mellomlande på Kjevik. Hvor jounalistene får dette fra er et ingen andre enn de selv som vet tror jeg. Jeg kan ikke forstå at det skal være så forbasket vanskelig å gi riktige opplysninger til leserne. Ufattelig!
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Naa kan det jo vaere at de foerst hadde bestemt seg for aa diverte til KRS, men av en eller annen grunn ombestemte seg. Kanskje vi skal vente til vi har litt fakta foer vi begynner aa trekke konklusjoner ...
Ryanair-piloter er sikkert like glade i livene sine som andre piloter, saa jeg vil tro at de var like interesserte i aa operere trygt som de bak i kabinen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Uansett var belegget saa som saa.......87 pax med en snittpris paa ikke mange hundre kronene gir minus for MOL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Men fra spøk til alvor: Jeg er villig til å vedde temmelig mye på at Kjevik ikke er grepet helt ut av lufta. Noen må ha sagtnoe eller gitt info som er tolket på denne måten. Og kanskje det til og med er korrekte opplysninger? Vi får vente og se ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tipper noen har sagt at episoden skjedde da flyet var like over Kristiansand.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Pilotene har jo alternativ flyplass om noe skulle skje, ved indikasjon på brann så skal de jo ned raskest mulig, og Kjevik var kanskje nærmest. Kan tenke meg at de først gikk for Kjevik men valgte å returnere til Torp når det ble klart at situasjonen ikke var alvorlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Flyet var over skulle nettopp til å mellomlande på Kjevik da brannalarmen var utløst, og valgte å returnere til Torp. Da er mitt spoersmaal ... er det OK aa presentere gjettverk/feilopplysninger som fakta? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det viktigste er kanskje å informere at noe har skjedd, og så heller holde kjeft om ting man ikke vet noe om. Og la være å gjette om ting, men heller sjekke opp før man informerer folket i de tusner av hjem. Som sagt tidligere: Den gang Goodjet gikk konkurs og flyene ble satt på bakken. En journalist fra NTB var tilfeldig vis en av passasjerene som skulle med flyet som ble satt på bakken. Han rapporterte om "flere hundre passasjerer ble stående" på Torp. Det rette var et sted rundt 20-30. Er det om å gjøre om å skape mest mulig spenning med rapportene som blir skrevet, eller er det om å gjøre om å komme med saklig og korrekt informasjon? Det blir kanskje litt kjedelig å høre det korrekte noen ganger. IMM
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja det var kanskje litt uheldig å bruke "mellomlande", kan kunne tro at Ryanair flyr på Kristiansand. Det ville jo likevel vært en form for mellomlanding da, men et litt uheldig ordvalg i denne sammenheng...sant nok.
Men det jo ikke noe nytt at media plusser på, man må jo få sakene mest mulig oppblåste slik at de fanger oppmerksomhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, det er spiker'n paa hodet ....
Det er muligens bare meg, men det ville vaert befriende deilig aa lese en avis med pent presenterte fakta framfor en med oppblaast sensasjonsjournalistikk. Tenk om man kunne STOLE paa media! Det er saann det burde ha vaert... men da hadde vel opplagstallene blitt for lave ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har brannalarnen gått igjen på Ryanair. Denne gang på FR37, som nå er på vei til OSL.
![]() |
#14 |
N/A
|
![]()
Noen som tør gjette på at det er samme flyet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Iflg. Ryanairs egen hjemmeside, så skyder de skylden på Torp:
Eta 2000 due to technical fault at torp oslo airport Er der nogen der har mere info og kan bekræfte hvad som virkeligt er hændt. Brandalarm eller teknisk fejl i lufthavnen?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Torp er stengt nå. Derfor går de til Oslo. Torp stenger etter 037 har gått på lørdager.
Den gikk 19.07 ifølge torp.no og skulle ha gått 1725. Så det er sikkert samme maskinen. IMM
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Det finnes da tabloder her borte ogsaa ....
![]() ![]() ... men naa er det vel paa tide aa faa traaden tilbake paa sporet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Noen som vet noe mer om 037? Gikk den til Oslo, eller var det bare en falsk alarm her?
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
FR37 gikk til OSL ja. Samme maskin som imorges.
Foreløpig uvisst om det er samme problem. RYR-teknikeren som ble sendt til TRF for å fikse er ombord, så vi får se om han greier å fikse en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
(Falsk) Brannalarm på Galemoen | LN-MOW | Småprat | 1 | 01-12-2015 18:09 |
Brannalarm på SVG. | kekker | Småprat | 2 | 14-03-2014 13:57 |
Brannalarm @ RYG | LN-CMN | Småprat | 1 | 27-06-2011 23:16 |
Brannalarm på OSL nå igjen | laurenz | Flyforum | 11 | 28-07-2008 01:33 |