![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Årets CT tur for meg og fruen ble Tokyo, orginalt rutet TRD-OSL-CPH-NRT.
Jeg forsøkte å få TRD-CPH direkte ved bestilling men det var "umulig". Ved innsjekk på Værnes i dag klarte damene og herrene i SAS innsjekk, på oppfordring, å booke om dette, så ruten ble da TRD-CPH-NRT. Dette tok ca 15 minutter, men jeg var happy med en mindre LEG på turen. GODT JOBBET SAS! God Kundeservice kaller jeg slikt! TRD-CPH: Vi var de eneste foran gardinen på denne turen. Det ble servert "grillet" svinekjøtt med Chilli noodler, og en hvitvin. Egentlig ganske godt. Setene var valgfrie i og med at vi var alene foran, og vi tok rad 3 bak toalettveggen på CJ'n. God plass til bena der!
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 09-10-2012 at 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God tur! Tokyo er så najs
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
TAKK! Er selvfølgelig mottakelig for tips til "must see's" eller "must do's". Har forøvrig en "lokal bekjent" i Tokyo, hun har booket oss inn lørdag og søndag for "the real Tokyo tour". Hørte rykter om spesielle restauranter og barer/pub's og, selvfølgelig, karaoke....
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noe av det morsomste du kan gjøre i Tokyo er å gå deg bort! Men husk å ha et kart i baklomma, for sikkerhets skyld.
Ellers vil jeg anbefale spotting fra terrassen på Haneda, en titt innom flymodellbutikken ANA Festa på samme flyplass, den norske cocktailbaren Fuglen og elektronikkgiganten Yodobashi i Akihabara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
De åpenbare, naturligvis som fiskemarkedet, elektric city, sony house osv. Mange merkelige og spesielle barer finnes i Roppongi bydelen, men her er min erfaring at det er mye mafia, både Japansk og Russisk. Med banen over rainbow bridge kommer du til en bydel med et enormt kjøpesenter, men ogs mange bra museer, blandt annet et sjøfartsmuseum som er ganske ok. Husker ikke i farta hva den bydelen heter, beklager. Min favoritt er bare å gå rundt å fasineres av "kaoset" Å når du har en lokal guide så er det emste i boks tenker jeg. Kos deg, og nyt byen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gör ett test på min iPad, og bara manage attachments och sen upload file from your computer.
Inga alternativ är gråa för mig, ipad3 ios6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Som tidligere tipset her, takterrassen på Haneda er helt utrolig bra, jeg var på Terminal 2, der er det stoler, bord, uteservering og toalettfasiliteter og adgang ut er gratis.
I Tokyo må du ta et kvelds besøk til Shinjuku, ufattelig bra. Roppongi er mye uteliv men ikke verdt besøket, området er forsøpplet etter min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forelsket meg i Kagurazaka, et lite distrikt ved Iidabashi. Mange små og intime restauranter, både asiatiske og franske. Går du langs noen små sidegater der kan du ramle over restauranter med både én og to stjerner i en viss matguide (og noen lokale buler, dæven japser blir morsomme med litt innabords. Og av uforklarelige grunner, bedre i engelsk…). New York Grill&Bar på toppen av Park Hyatt er jo også artig å få med seg. Et gratis tips til Tokyo Tower er Met. Gov. bygningen i Shinjuku. Der kommer du nesten like høyt uten å bruke en eneste yen.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
er det godt å være....
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Helt fremst i flyet, til og med for mine 191 cm...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men pre meal. Ble kun champagne før maten. Savnet faktisk bobblene før take-off
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Andebryst med en god hvtvin til forrett.
Deretter ble det fried Pork til hovedrett. Denne var litt slapp og ikke "sprø", sikkert fordi slik mat ikke blir bedre av å stå noen timer under folie. Tuil dessert hadde jeg iskrem og ost. Samt en god søt Sautern vin. Greit nok utvalg synes jeg, og en BRA reserva vin. Så maten var grei den :-)
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 09-10-2012 at 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eneste lille kritikk er at det ikke ble etterfylt...
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God med en skikkelig feit frokost
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var sterk sidevind, så vi traff bakken "markert".. Taxet raskt til gate og kom oss raskt ut. Jeg var overrasket over hvor lite folk det var der- Mulig vi var det eneste flyet med anksomst da, men ikke noe kø eller noe mye folk å se noe sted.
Vi fant raskt frem til riktig skranke og til riktig Holdeplass for flybuss-expressen som skulle gå til Hotellet vårt. Køen var organisert og baggasjen ble "sjekket inn" med egne luggage tags der også..Og bagasjen ble sirlig stablet og sikret. Turen inn til Shinjuku tok vel ca 95 minutter. Motorveien ligger vel 30 meter over bakken det meste av veien, fasinerende å rase rundt i takhøyde..
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 11-10-2012 at 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tokyo Hilton. Bra!! God service og vennlige folk. Noen bilder fra utsikten.
Vi fikk Executive rom i 37 etc. Rommet var stort nok, dobbeltseng, skrivebord, , en hvilestol og et litebord. Selvsagt bad med badekar og toalett med FULL spylefunkjson. I samme etage ligger også Executive Loungen. Flott utsikt derifra var det, og frokosten var veldig bra der. Full "english" samt tradisjonell Japansk. Og selvsagt Champagne om man ville ha det :-) Legger ved et dårlig bilde av loungen også. Frokosten var fra 0630-1030. Middag med da vin, Champagne, drinker var fra 1800-2030. Utenom disse tidene var det snacks/sandwicher samt øl og softdrinks tilgjengelig. Hotellet ligger ikke mange hundre meterne fra Tokyo Met. Goverbment building. Så vi tok en tur opp der i høyden og fikk oversikten.
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 11-10-2012 at 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men plast over maten har de fortsatt, tsk tsk!
Hva er prisnivået i Japan/Tokyo i forhold til Norge? Tenker spesielt på hotell/mat/drikke/taxi osv. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tokyo er ikke billig. Frukt og groennsaker er avsindig dyrt. Hoteller finnes i alle kategorier. Transport er dyrt, taxier er paa Oslo-nivaa og skal du ut av Tokyo er de fantastiske togene ogsaa dyre (du kan kjoepe et en ukes togpass som sparer deg for mange penger sammenlignet med vanlige billetter). Dette maa kjopes foer avreise fra Norge. Restauranter finnes det enormt mange av i alle prisklasser. Noe billig matland er det ikke, men det smaker godt.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så langt har vi kun spist "lokalt" her i Shinjuku, og det er ikke dyrt synes jeg. godt under norsk pris, godt er det også!
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 11-10-2012 at 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kult bilde fra Hilton. Er det slik det ser ut på andre siden av jorden altså?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tokyo i F | CrtochRocket | TripReports | 2 | 08-08-2016 15:11 |
Tokyo | sk931 | Bilder & foto | 3 | 12-06-2013 23:55 |
Hotell i Tokyo | LN-FHU | Reiseforum | 6 | 12-03-2010 15:17 |