![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vi ser på en liten miniferie til Sri Lanka. Det er kort og rimelig for flybilletter fra DXB.
Noen som kjenner til denne øya? Er det noe sted å dra med små barn? Hvilke områder er best? Ønsker ren strandferie med god mat og litt international standard på hotellet. Og - er det trygt nå? På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Praktfullt sted, mye å foreta seg, herlig mat etc etc.
![]() Riktignok har ikke vært der siden 1973 og 1977, men lengter tilbake.. charterpakker med Ving og DC 8-55 DK og mellomlanding i Karachi, neste Tjæreborg og NB 727-200 ( mellomlanding på en øde sandslette med mye bussing og en kafeteria med Heinken som vissnok har koden DXB ). Begge turer fra CPH.. Men en har holdt seg unna grunnet krigen. Bra strender... Besøk i Kandy, innom tanntemplet ( skal visst være buddhas tann ). Er ikke oppdatert på hotell.... Last edited by SQ 777; 21-09-2012 at 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Var der på kort besøk i vår. Det skal være trygt, men det sto en vakt med AK47 utenfor Hilton.
Fant ingen gode hoteller, bodde på Hilton i hovedstaden. Vil kategorisere det som OK, loungen var veldig bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Glemte, familieferie bad etc se på Hikkaduwa... Google og se hva de tilbyr...
Glem Bentota, for rough beach... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Takker... blir nok resort på en av strandområdene.
Et litt mer flyrelatert spørsmål - hva hadde dere valgt av Sri Lankan Air A330 på business class, eller Emirates 773ER på monkey når dette koster det samme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Null peiling på dette, men hadde valgt SriLankan, bare for å oppleve noe eksotisk ( jada jeg kun gjetter
![]() Før hadde de Air Lanka¨, som jeg ofte ønsket jeg hadde muligheten til å prøve... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Her er en rapport fra august på strekningen Dubai - Colombo http://www.airliners.net/aviation-fo...ad.main/223297 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De fleste 340 har allerede Lie flat, tror alle 330ene har det. Loungen i Colombo er litt ghetto, men du har alt du trenger, masse mat og godt utvalg på drikkefronten De er nå i OW, så poeng tjener du også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Er de allerede tatt opp i OW, trodde det var først neste år? Støtter de som sier Sri Lankan i C. Soft produktet deres er bra, og loungen i Colombo har sin egen sjarm. Dusjen hadde riktignok bare kaldt vann da jeg var der.
Nordmenn er vel fortsatt ikke så populære, men det er vel bare å snakke dritt om Solheim så er man på bølgelengde. Last edited by Chriscross; 23-09-2012 at 06:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har tenkt på å komme tilbake… Ble meget fasinert av dette lsndet for lenge siden.
1974 Ving charter med DC 8-55 med Scanair, via Karachi ut og Athen hjem, og 1978 Tjæreborg med Sterling 727-200 via en stor sandkasse med liten terminal som het Dubai… ![]() Har bodd i Hikkaduwa og Bentota, men denne gang i selve Colombo. Har tenkt Hilton. Er ikke beachboy… Så noen som har interessent nylig info . |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi skal på dagstur til Colombo.....
Etter 9 dager i UAE og Oman, blir det 12 dager i India, vi flyr DXB-BOM så blir det tog Mombai-Jaipur-Agra-New Delhi. Når en av de billigste billetten DEL-DXB, var med Air Srilanka og vi hadde mulighet for 20 timer i Colombo, med ankomst 22:15 og avgang til DXB kl 18:35 så slo vi til. Det spilte litt inn at jeg ikke har flyd widebody siden jeg krabbet meg ut av en Qantas 747-238 mixed(kombi) i FRA i Januar 1987. Da hadde vi vært 17 timer sammenhengende i flyet, men også 12 av de foregående 13,5 timer om bord i en 747. Etter 33 år har jeg endelig kommet over dette og skal ut på nye prøvelser i en A330. Mulig det blir Emirates 777-200LR på DXB-BOM også, har ikke booket enda. Men hva skal man se i Colombo? Hvordan er det med trafikken når vi skal tilbake til flyplassen? Hvor bør man bo? Vi satser på Backpacker+ standard i India, så det blir vel det samme i Colombo. Last edited by Futura; 25-11-2019 at 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For en planlegging Sri Lanka - Flyplass uten passasjerer | SQ 777 | Småprat | 10 | 23-06-2018 11:03 |
British Airways gjenåpner rute til Sri Lanka | FlightDeck | Flyforum | 2 | 20-08-2012 17:00 |
Ny LCC på Sri Lanka | CK | Flyforum | 2 | 04-01-2007 07:56 |
Air Deccan starter datteselskap på Sri Lanka | CK | Flyforum | 0 | 18-11-2005 08:05 |
India og Sri Lanka | LN-FOC | TripReports | 4 | 01-02-2005 08:04 |