![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg slenger en liten t/r fra pinsen's utflukt, dette tiltross for skrivevegring, mangel på notisblokk og en ullen kameraoperatør. Lett å føle seg liten blant alle flotte t/r, men heldigvis har vi yttringsfrihet
![]() SVG-AMS KLM B737-700 SETE 22F Knyttenevetesten ble iallefall ikke bestått ![]() Ellers så må jeg si det er litt stusselig det KLM spanderer på den uvaskede hopen bak gardinet, en pose pretzels, fordrar de ikke, så da spiser jeg de ikke og i protest så tok jeg ikke bilde av posen heller. I AMS ble det litt surring rundt, men ingen bilder, nok av bedre bilder her inne, men fikk tatt ett, kjerra som tok oss til JFK B747-Combi Sete 12c ![]() Behagelig med skikkelig plass, kjipt at reisefølget ikke fikk sete ved siden av, men pytt, pytt, vi var på vei. 12C var 2dre rad bak c-klasse, denne snodige tingen som de kaller noe ala comfort seats, ok plassen var bedre og setene kunne legges litt lengre bakover, men dett var dett, verdt prisen? Nai ( heldigvis var vi "oppgradert" ) Når jeg skrev verdt prisen, så henger det sammen med det faktum at du får samme treatment som de bakerst i bussen, og da synes jeg det bli vel stivt med ca 800 nok for et "bedre" sete, men vi er alle forskjellige. Maten, ja må ikke glemme den, vi fikk mat, eller iallefall noe å spise Medpassasjerene på AB setene kikket underlig på meg når jeg drog frem kamera for å forevige maten, så det ble med dette ene. Holdt igrunnen, for bortsett fra forrett og dessert så var det noen tørre kjipe greier ![]() ![]() B747-Combi ( muligens andre og ) har en litt fancy innredning i kabinen mellom c og trappa opp i 2dre etasje, der var sete fra A til F, så en vegg og bak der et langt galley. Antar de har modifisert etter levering, slik så det iallefall ut i taket ![]() Utsikt fra sete 12D og inn mot c-klasse, den klarer knyttenever så det holder ![]() Fra andre siden av veggen ![]() Vel ankommet JFK ble vi lykkelige vitner til at ting kan gå kjapt Over There, 30 mins fra parkering til et godt magadrag ble inntatt på fortauet etter å ha fått med innsjekket bag ( uten prioritytagger ) lar seg høre. I NY hadde jeg valgt City Club hotel på 55w 44th street, kun utfra den hyggelige rapporten på tripadvisor at en kunne ta seg en sig på rommet ![]() Rommet var helt greit(ok/bra) for vårt behov, docking stasjon for i-pod og rikholdig dvd utvalg ble uprøvd, derimot ble ikke den delikate bisquiten som lå på fatet hver kveld det, mmm. På toalette falt jeg for detaljen med bomull i skålen, greit å vite, trenger det sikkert snart jeg og, men nå var det madammen som fikk de. I tillegg hadde de et utvalg CO Bigelow produkter ( sikkert fint siden de var der ) Ps. alt på bilde tilhørte ikke hotellet, nor var impotert ![]() Dusjen, legg mer til klestørken, beste helgen i SVG så langt dette året, så kom vi til DET p...regnet ![]() En annen fordel med hotellet var nærheten til Times Square, 1 1/2 block down the road, en tredje fordel var restauranten Red Flame Diner, 20 meter fra hotellet, glimrende frokost alternativ til hotellets overpriste, men dog smakfulle frokost. Var heldig og fikk med oss starten på Gumball 3000 ![]() Denne karen håper nok på opphold ![]() Her er en som tar de fleste forholdsregler ![]() Og selvfølgelig har EK sikkert hatt etpar fraktkolli fra sandkassen ![]() Ellers så tok vi en tur med båt rundt Manhatten, inkludert Scully's rullebane, på andre siden var vispene travelt opptatt ![]() Etter noen travle dager var det å sette turen til JFK igjen for hjemturen i nytt materiell for meg B777-?00 Sete 44c ![]() ![]() Sete 44F er det verste jeg har vært med på, verre enn 22f, siste rad, ingen mulighet til å legge seteryggen bakover, og tror jeg, en anelse mindre avstand, hadde iallefall dama foran meg i kneet hele turen, grrrr. Om ikke annet så var iallefall maten bedre enn til JFK, og så gikk det fort hjemover ![]() AMS-SVG? Gjett, sete 22F og pretzels ![]() Nå er der en stund siden jeg har vært på langtur, og endra lengre siden jeg fløy KLM, men sånn der og da etter hjemkomsten så fristet de ikke til gjentagelse, det gjør de forsåvidt ikke enda heller, men hvem vet, kanskje en dag i'll be back Vel, vel, et lite huske utdrag fra pinsen, god høstjakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
uffda, helt edru når bilde ble tatt, men det var jo DENNE kjerra som tok oss hjem
![]() Og som et lite apropos, noen som vet hvordan skilpadder fraktes rundt? slik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fin rapport! Artig med bilder fra Gumball. Skjønner godt at du kvier deg for å ta bilde av maten når folk ser på. Lurer ofte på om de som lager trip reports med et dusin bilder av måltidene bruker noen spesielle knep for å fotografere så diskret som mulig, eller om de bare gir f... og knipser i vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjekk lesning!
![]() Utfra kabinbildet (og at det var begrenset med klaging) var det nok en -200 (ER). KLM har normale 9 seter i bredden der, mens de stapper 10 i bredden på -300 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fin rapport krølle - takk skal du ha!
Småharry "rally/løp", men artig at dere fikk med dere Gumball-starten da... Quote:
Prøver så langt det lar seg gjøre å være diskret, mens andre ganger - som du selv sier - "bare gir f... og knipser i vei..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() ![]() Quote:
Ikke bare SK som går baklengs der, frokosten før ankomst AMS bestod av en kjekk liten boks med det enomre utvalget av: 1 Muffins, 1 Yoghurt og 1 Juice ![]() God og mett? Nai, 1/2 mett, nai ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Takk for fin rapport. Jeg synes det er knall med litt varierte rapporter fra bak i kjærra også, der man skriver litt om opplevelsen. TR'er som dette gir i mine øyne en god bakgrunn for valg av flyselskap. Og KLM står fremdeles ikke høyt på lista mi. (I 2008 hadde jeg faktisk i en ansettelseskontrakt at jeg ikke skulle behøve fly KLM. No kidding).
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Saab 2000 innenriks i Sveits - Pinsetur til Lugano | OttoL | TripReports | 8 | 11-06-2019 22:46 |
Pinsetur til Dubai med Emirates i Economy | Millemor | TripReports | 3 | 25-05-2016 07:24 |
OSL-DXB med Emirates på monkeyclass | 88charlie | TripReports | 18 | 05-02-2015 10:52 |
JFK-KEF-OSL // VDB-KEF-JFK med Icelandair og DOT LT | jb1 | TripReports | 6 | 23-04-2011 13:11 |
JFK-CMN-CDG-JFK: tur til Marokko | jb1 | TripReports | 7 | 02-02-2010 04:27 |