Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-08-2012, 22:09   #1
Powell
Newcomer

BA BA Club Europe

Hei,

Skal reise med BA Club Europe OSL-MAN i desember, lurer litt på hvordan produktet deres er. Kan man sammenligne det med SAS intraeuropa? Får man lounge tillgang på LHR på mellomlanding når det kun er UK domestic på LHR-MAN flighten?

På forhånd takk

Pow

Last edited by Powell; 31-08-2012 at 22:14.
Powell is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2012, 22:24   #2
K3nn7
ScanFlyer Blue

K3nn7's Avatar

Default Re: BA Club Europa

Jada, du får loungetilgang både på OSL, LHR og MAN. På OSL-LHR-OSL får du mat etter hvilken tid på dagen det er og det du måtte ønske av drikke inkludert champis.

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2012, 22:28   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

OSL-LHR er det mye som SAS, ja. 2+2 seating og servering av varmmat. Ofte har de valg mellom noen forskjellige retter (avhengig av tidspunkt).

Man har tilgang til lounge ihht. gyldig billett samme dag (inbound/outbound), så flyr du OSL-LHR-MAN bør OSL-LHR-billetten gi adgang (hvis jeg ikke tar helt feil)

Old 31-08-2012, 22:42   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Det finnes vel et par Trip-reports om produktet her på forumet. Søk gjerne på tråder startet av f.eks. meg i Trip Report-forumet. Evt stay tuned for en ny mot slutten av september, så skal jeg få dokumentert skikkelig.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2012, 23:05   #5
Powell
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Det finnes vel et par Trip-reports om produktet her på forumet. Søk gjerne på tråder startet av f.eks. meg i Trip Report-forumet. Evt stay tuned for en ny mot slutten av september, så skal jeg få dokumentert skikkelig.
Jeg har søkt, men fant ingen som ga meg noe svar på hvordan produktet er og de var gjerne noen år gamle.

Gleder meg til din nye kommer.
Old 31-08-2012, 23:27   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Som nevnt: 2x2 seating. Det fungerer sånn at B-setet på venstre side "skvises" inn og A og B-setene blir bredere. På høyresiden Blir alle tre setene bredere, men det i midten selges ikke. Derfor kan jeg godt anbefale et sete på høyre side av flyet om du reiser alene og ønsker albuerom.

Varm mat, og gratis drikke av alt fra "vann til vodka".

Et bar bilder fra min siste OSL-LHR (BA763 i påsken):

Et produkt jeg gjerne anbefaler

Har en ganske sen flight ut fra OSL en lørdagskveld om noen uker, så jeg mistenker at den kan være ganske tom. Da skal jeg prøve og få tatt noen bilder og dokumentert det enda en gang. Noe spesielt du evt. ønsker og få "dokumentert"?
Old 01-09-2012, 02:19   #7
K3nn7
ScanFlyer Blue

K3nn7's Avatar

Quote:
Har en ganske sen flight ut fra OSL en lørdagskveld om noen uker, så jeg mistenker at den kan være ganske tom. Da skal jeg prøve og få tatt noen bilder og dokumentert det enda en gang. Noe spesielt du evt. ønsker og få "dokumentert"?
BA767? Hører gjerne om load på denne selv også, ettersom jeg har samme plan i oktober. Fortell gjerne også hva som serveres i OSL-lounge såpass seint på en lørdag.

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 02:23   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by K3nn7 View Post
BA767? Hører gjerne om load på denne selv også, ettersom jeg har samme plan i oktober. Fortell gjerne også hva som serveres i OSL-lounge såpass seint på en lørdag.
BA769. Er foreløpig eneste på setekartet i Club.

Har flydd alle de tre andre flightene før, og "manglet" 769, så da ble det den .
Old 01-09-2012, 04:12   #9
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Default Re: BA Club Europe

BA leverer vel et helt OK produkt mellom OSL og LHR. Ser prisene ofte ligger på det dobbelte av economy. Finner mange avganger i biz for rundt 1000-lappen, så man bør vel ikke forvente alt for mye.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 04:21   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
BA leverer vel et helt OK produkt mellom OSL og LHR. Ser prisene ofte ligger på det dobbelte av economy. Finner mange avganger i biz for rundt 1000-lappen, så man bør vel ikke forvente alt for mye.
Hvor finner du de til en tusenlapp?

Søkte akkuratt opp et par datoer, og tur/retur kom på 2716 i I-klasse, som er den billigste bookingklassen. Hvis du finner til 2000 kroner tur/retur, vil jeg gjerne vite hvordan.

Og hvorfor skal man ikke forvente for mye? Poenget med de billige billettene er at de ikke er fleksible. Til den prisen, synes jeg faktisk produktet er ganske så bra.
Old 01-09-2012, 07:57   #11
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Hvor finner du de til en tusenlapp?

Søkte akkuratt opp et par datoer, og tur/retur kom på 2716 i I-klasse, som er den billigste bookingklassen. Hvis du finner til 2000 kroner tur/retur, vil jeg gjerne vite hvordan.

Og hvorfor skal man ikke forvente for mye? Poenget med de billige billettene er at de ikke er fleksible. Til den prisen, synes jeg faktisk produktet er ganske så bra.
Helt enig, Martin. Produktet står ikke noe tilbake for SAS sitt på samme strekning, men er tilgjengelig for en betydelig lavere pris.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 10:30   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Helt enig, Martin. Produktet står ikke noe tilbake for SAS sitt på samme strekning, men er tilgjengelig for en betydelig lavere pris.
Tidvis bedre enn SAS i matveien hvertfall. På (lunsj-)formiddagsavgangen med BA kan man ofte få seg en salat eller noe annet lett, mens man har valget mellom "kokt torsk" hos SAS. Ønsker man noen lettere blir det rundstykke med smør... (erfaring fra sensommeren i år)

Old 01-09-2012, 10:40   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Tidvis bedre enn SAS i matveien hvertfall. På (lunsj-)formiddagsavgangen med BA kan man ofte få seg en salat eller noe annet lett, mens man har valget mellom "kokt torsk" hos SAS. Ønsker man noen lettere blir det rundstykke med smør... (erfaring fra sensommeren i år)
Word! I egne øyne er produktet faktisk ganske mye bedre enn SAS. Når SAS kommer slepende med laksen sin har man ikke noe valg (annet enn BOB). Når BA kommer slepende med sin Pork Belly, så kan man rope "pleaaaseee, nooooooooooooooooooooooo" og få noe annet godt. Som f.eks marinerte scampi og tagliatelle...

Synes også ombord servicen er bedre, da de virker å ha som mål å betjene business bra. Og jeg har til gode å spise i toalettkø, noe jeg har gjort flere ganger på SK.

Av det jeg har testet er det beste biz i Europa.

Quote:
Originally Posted by Powell View Post
Hei,

Får man lounge tillgang på LHR på mellomlanding når det kun er UK domestic på LHR-MAN flighten?
Loungen på LHR er forøvrig überfenomenal, så sikre deg tid der. Utforsk is-skapet, bacon-rolls og utsikten.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 01-09-2012 at 10:43.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 12:03   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

BA serverer også Champagne, noe SAS har sluttet med, og begynt med "muserende".
Det er tydeligvis veldig viktig for enkelte
Old 01-09-2012, 13:38   #15
Powell
Newcomer

Quote:
Som nevnt: 2x2 seating. Det fungerer sånn at B-setet på venstre side "skvises" inn og A og B-setene blir bredere. På høyresiden Blir alle tre setene bredere, men det i midten selges ikke. Derfor kan jeg godt anbefale et sete på høyre side av flyet om du reiser alene og ønsker albuerom.

Varm mat, og gratis drikke av alt fra "vann til vodka".

Et bar bilder fra min siste OSL-LHR (BA763 i påsken):

Et produkt jeg gjerne anbefaler

Gjerne hva de serverer på loungene, OSL lounge og BA lounge på LHR.

Ellers setter mann altids pris på en god TR.
Old 01-09-2012, 13:58   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

OSL lounge er en standard kontraktslounge, med andre ord med en svært begrenset servering. Vin, øl, brus, noe brennevin, enkel matservering. Hovedpoenget er at det er rolig og fredelig.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 14:32   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Vedr OSL-loungen: Tidvis har det vært suppe der ved middagstid. Ellers synes jeg eks. frokosten tidvis er meget greit tidspunkt med brød, pålegg, yoghurt og fruktsalat. Og som Hickok sier, stort sett en meget stille oase.

Old 02-09-2012, 14:36   #18
Powell
Newcomer

Har man fast track på OSL?
Old 02-09-2012, 14:40   #19
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Powell View Post
Har man fast track på OSL?
Ikke sist jeg fløy.

Jeg spurte forresten BA om det på Twitter rundt påsketider, og fikk følgende svar:

Quote:
"Hi Martin, our airport manager in Oslo has made this one of her main priorities. Watch this space!"

Det var 5. april.
Reply

Posting Rules