![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skall för första gången ta mig till Oslo med bil på måndag och undrar följande:
Vilket av Radisson hotellen är att föredra av Plaza och Scandinavia och hur är möjligheterna för parkering vid respektive? Om man kommer med utländsk bil, vad är bästa sättet att betala bompengarna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Usikker på hvor enkelt det er ved Plaza om dagen - det er veldig mye nybygging av veier der nede. Begge hoteller har P-hus.
Skal du til Scandinavia så følg E-18 under Oslo og ta av mot "Ring 1" før utløpet på vest-siden (da kommer du opp ved Aker Brygge-området), følg Ring. Google hjelper deg sikkert med navigering. Vedr. bomringen i Oslo: http://www.fjellinjen.no/en/payment-...es/how-to-pay/ http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinj...venske-kunder/ Generelt for alle Autopass-stasjoner Norge: Finnes noe kredittkort-greier for utlendinger hvis du ikke vil ha faktura hjem i posten eller stoppe og betale manuelt andre steder (du treffer vel en bom eller to før du kommer til Oslo også): http://www.autopass.no/Visitors/Visitors%27+Payment
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Veimessig er det ikke noe problem å komme til Plaza, bare ta av første mulighet mot Ring 1 (et par kilometer før den avkjøringen Discus snakker om) og følg denne så ledes du direkte til/forbi Plaza.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tack, då är det bara frågan vilket av de två man skall ta. Har bott på "SAS Hotellet" dvs Scandinavia flera gånger och varit nöjd men hur är Plaza i jämförelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Radisson Nydalen har vel også parkeringshus i kjelleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Personlig så ville jeg valgt Scandinavia fremfor Plaza, men det har mer med stedspreferanser å gjøre. Jeg liker meg ikke nede ved Oslo S. De rommene jeg har bodd på på Scandinavia har vært helt OK, men jeg lurer på om det stort sett har vært business class rom (det har iallefall vært Nespresso maskin på rommene). Det er lenge siden jeg har bodd på Plaza, men jeg husker ikke noe spesielt fra mine opphold. Begge hotellene holder vel en jevnt grei standard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ville valgt Scandinavia pga området. Regn noen hundrelapper for å parkere begge steder. Litt utenfor byen ved Fornebu ligger Radisson Blu Park. Sett rom til 745 kr/natt i sommer. Går for øvrig buss hele døgnet til Sentrum (rute 31). Går vel opptil 15 ganger i timen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Valget av hotell avhenger litt av hva du er ute etter.
Fra Plaza har du gangavstand til fargerike Grønland med masse cafeer, kneiper, butikker og restauranter med signatur fra Asia, Midtøsten og Afrika i tillegg til tradisjonelle brune, norske puber. Ikke langt unna ligger Grünerløkka, et hipt strøk med alternative butikker og et uteliv som nok så høyden for noen år siden, men fortsatt er igang for fullt. Scandinavia ligger mer sentralt i forhold til Oslo vest. Her er det flerkulturelle mangfoldet mindre, men mye å velge innen spansk, fransk og italiensk i tillegg til cross-over på restaurantfronten. Dagens vellykkede har erobret Solli Plass og Tjuvholmen. Kort gangavstand til Karl Johansgate, Aker Brygge, St Hans Haugen og merkeshopping i Hegdehaugsveien/Bogstadveien. Personlig preferanse er sistnevnte. Velkommen til Oslo ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Og det er definitivt enklere å kjøre til enn Plaza og Scandinavia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() Jeg hadde definitivt gaatt for Scandinavia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sove, parkere og ta T-banen til sentrum. Den går tre ganger hvert kvarter og tar ca 10 minutter. Omtrent det samme som det tar å gå fra Scandinavia til Stortinget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hver sin smak - jeg hadde dog som turist likt svaert daarlig aa havne i Nydalen da naeromraadet ikke er spesielt koselig, samt at aa drive med T bane i Oslo ikke har noe sjarm med seg alla NY, London etc. Savipix - som femte generasjons Oslo gutt sier jeg gaa for Scandinavia ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For Plaza er det forresten flere parkeringshus i nærheten, uten at jeg vet noe om hvordan de er priset. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så blev det Scandinavia av "gammal" vana. Priset blev faktiskt bättre än Nydalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Plaza er hakket enklere med bil, men jeg ville ikke valgt hotell utifra det. Spørsmålet er hva du skal gjøre i Oslo. Skal du bare være turist, og i så tilfelle hva liker du å gjøre som turist?
Dessuten, nærområdet rundt Nydalen er definitivt ikke ukoselig, men heller kjedelig. Men om man er tur-menneske, så er det en veldig fin tur opp Akerselva og til og endog rundt Maridalsvannet. Men da er vel ikke besøk til Oslo første-prioritering uansett. Jeg ser en tendens mot fisefine vestkant-tanter her på forumet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag har varit i Oslo flera gånger tidigare. Ressällskapet däremot är det första gången för.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
M trillebag og Burberry kåpe? Smiletegn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Q-park har parkeringshus i kjelleren over gata for Scandinavia. Har hotellet annen parkering, der bilutleien er?
Jeg ville også valgt dette hotellet, du har det meste du trenger innen 10 minutters gange fra hotellet. Baren på toppen gir også en fin utsikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo till Jyllland (Randers) med färja? | Bengt | Reiseforum | 11 | 22-06-2018 13:13 |
Hvor langt rundt jorden kommer man med samme type 737 eller innen A320 familien | RJon | Småprat | 12 | 09-11-2014 21:33 |
Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest! | Tommy777 | Flyforum | 118 | 07-09-2014 14:00 |
Nå kommer "Ryanair-hotellet" | Herlov | Reiseforum | 5 | 23-08-2010 12:31 |