![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Dette er mitt første forsøk på en TR. Turen gikk til Dalaman, Tyrkia med DY9506 den 13. Juli 2012. Vi skulle ikke være i Dalaman under ferien, men i Marmaris. Nærmere bestemt Icmeler. Eg har fokusert mest på fly og flyturen i denne Tripreporten, men også ett par fra hotellet vi bodde på. Håper dere liker min første tripreport! ![]() Når eg kom på Flesland sjekket vi inn og fikk plass 01A-B-C. Helt tilfeldig og slettes ikke dumme plasser å få ![]() Ved siden av vår gate stod det en 757-200 fra Icelandair som er ett dagligdags syn på BGO. Stod også en Antonov 124 bak der, men den fik eg ingen gode bilder av. ![]() Etter vi var kommet i luften og satt oss godt til rette var det tid for knyttnevetest. Var ingen vits å ta fram knyttneven en gang ![]() ![]() Bestilte meg 2 sprite, mens det gikk i Cola Light hos reisefølget. ![]() Ca. 2 timer ut i flighten var det tid for mat. Eg, som er kresen likte ikke det vi fikk her. Likte heller det vi fikk tilbake. ![]() Etter langt om lenge fløy vi over Istanbul. Denne byen var SVÆR! ![]() Flyplassen i Istanbul? ![]() Her var en av de siste bildene eg fikk ta mens vi var i luften siden det var så "straighte" flyvertinner på denne flighten. "Kan du vennligst slå av ditt kamera?". Aksepterte selvfølgelig det. ![]() Etter flighten ble det tur i cockpit for å ta noen bilder og hilse på crewet. Veldig hyggelig kvinnelig kaptein på denne flighten. ![]() ![]() ![]() ![]() Er man flyspotter, ja da er man det! ![]() Etter en busstur på 1 time og 20 kom vi til hotellet. Ingen bilde når vi ankom, men siden alle dere andre tar bilde når alt er strøkent, tenkte eg at eg skulle ta en ny vri. Ta bilde når rommet ser sånn som det ska se ut ![]() ![]() ![]() Utsikten fra balkongen vår. ![]() Eg har ingen flere bilder fra selve ferien, men her har dere returen. Litt flyspotting måtte til når man ankom Dalaman Havalimani eller Dalaman Flyplass. ![]() Siste bilder kommer straks!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Hadde aldri trodd å få se en A380 her! ![]() 757, den flotteste airlineren som finnes. Slanke legger. Lekker kropp og to store mugger! Kan det bli bedre? ![]() ![]() Vår maskin, LN-DYI. Samme som vi hadde ned ![]() ![]() ![]() Avslutter denne TRen med to til spottebilder. ![]() ![]() Håper dere likte min første TR. Vær hard mot meg og fyr løs med tips! ![]() Det er slik man lærer ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fin rapport med DY til Tyrkia. Har et par spørsmål. Var maten du fikk servert ombord noe som ble bestilt på forhånd eller var det BOB? Vet du evt prisen? Var flyvningen rutefly eller charter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Ser ut til å være en charter utifra rutenummeret, og da er vel cateringkonseptet noe annerledes.
Forøvrig en fin rapport med bra bilder! Likte spesielt cockpitbildene. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for en flott rapport med Norwegian til Dalaman, flotte bilder var de også
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er mulig at det var SAW(Sabiha Gocken) du så. Hovedflyplassen til istanbul(atatürk) har 2 rullebaner og er nærmere vannet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport Benjamin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BLX705, 17/7 fra Oslo til DLM | scspartan76 | Register- og ATC-Forum | 1 | 19-07-2015 23:33 |
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 28 | 27-08-2014 04:15 |
DY9507 DLM-BGO 20. Juli | Benjamin Hennes | Register- og ATC-Forum | 2 | 17-07-2012 15:40 |
Back to the 70's | senja | Samlerhjørnet | 13 | 15-06-2010 22:26 |
Spotter alert BGO! DK717/718 BGO-AYT-BGO | LN-RRA | Flyforum | 22 | 21-08-2008 21:26 |