![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Prøver være litt proaktiv mht at det muligens går mot streik til uken, hvis det viser at trafikken blir gående med halv motor må jeg legge en omvei for å komme ned til AMS slik at videreforbindelsen ikke ryker.
Spørsmålet blir da, om jeg kjøper ny billett til AMS fortrinsvis på Torsdag - og da selvfølgelig blir noshow på OSL-AMS Fredag- vil da bookingen fra AMS-JFK bli cnx automatisk?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du har ikke mulighet til å få booket om OSL-AMS til Torsdag? Eventuelt hvis det er dyrere si fra til KLM at du blir no show på OSL-AMS fredag, fordi du allerede er i Amsterdam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg får høre med de på jobb i morgen, worst case får jeg håpe det er plass på KL1140 på Fredag.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
KL1142 har avgangstid kl 0930 og KL641 kl 1325. Om du reiser til AMS på torsdag, hvorfor ikke bare sjekke inn på JFK-flyet før kl ni fredag morgen? Da har de jo ikke rukket å se at du er noshow i Oslo, og hvis du er sjekket inn kan de umulig kansellere deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jo det gjør de. De får en warning så snart det er en konflikt booking/sjekkin, og da kansellerer de alt.
Tipper KLM er mer samarbeidsvilig når det nærmer seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det ante meg. Vel vel, får i det lengste håpe at partene blir enige.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Alle selskaper vil vel være behjelpelige med ombookinger og justeringer her for å få folk frem. De tjener jo på det selv også.
Skal selv til HKG med LH torsdag 5/7, og er forberedt på å kjøre til GOT eller noe. Tar egentlig for gitt at de er løsningsorienterte.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
KLMs system synes å fange opp slikt relativt hurtig og automatisk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Hadde ikke gjort oss noe å dratt lørdag eller søndag i steden for å slippe å ha dette hengende over oss. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil anbefale deg å avtale slikt med flyselskapet, da jeg selv har svært dårlig erfaring med å møte opp til leg 2!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Snakk med tkt desk nede. De skal kunne legge inn en sperre som gjør at keg 2 ikke blir cnx. Har gjort det for PAX tidligere i lignende situasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kuala Lumpur - hva bør man få med seg? | Peppep | Reiseforum | 18 | 10-09-2015 11:39 |
Hva nå, SWISS? Sveitserfrancen stykket seg 20% på en dag | vstenhjem | Flyforum | 5 | 16-01-2015 14:37 |
LHR: Hva bør man få meg seg? | flyBG | Flyspotting | 11 | 09-05-2013 13:22 |
Søndag, hva rør seg...? | putzmeister | Bilder & foto | 9 | 23-03-2010 23:08 |