![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
|
![]()
Kom over denne kommentaren som omhandler indisk luftfart. Artikkelen er skrevet av en inder på et indisk nettsted er ganske kritisk til hvordan luftfartspolitikken praktiseres i India.
Quote:
Quote:
Last edited by Desk pilot; 09-06-2012 at 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Som de fleste andre sektorer av India, så lider flybransjen der av det svake politiske systemet. Det finnes mye potensiale og kompetanse, men til dels korrupsjon og politisk hengemyr gjør at det aldri blir realisert i så stor grad som kunne vært mulig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Å diskutere dette blir lett en politisk greie.
Men for de av oss som har flydd et del i indisk luftrom opp gjennom årene, vil temaet lett engasjere de involverte. Det er et faktum at lufttrafikktjenesten ligger langt bak f.eks europeisk nivå, og store områder av landet er uten radardekning, og fly separeres nærmest på "gammelmåten" - med stoppeklokke. Store områder har ikke VHF-dekning, og man er henvist til den mer tungvinte HF'en, vedr. communication. De tre skandinaviske selskapene (TUI, Thomas Cook og SAS) som i dag overflyr området (eller lander der) har egne operative instrukser med hensyn til f.eks å diverte dit. Det å f.eks. lande der med en syk pax forsøkes unngått, nettopp fordi systemet nærmest ikke fungerer, og det kan bli vanskelig å komme seg ut igjen. Dette er forsøkt i praksis, så erfaring har man. Men når det er sagt, oppleves ikke indisk lufttrafikktjeneste generelt som en utfordring. Det hele går sin gang, og arbeidet utføres med de hjelpemidler de har. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftfart og miljø | Tally-Ho | Flyforum | 18 | 06-05-2010 17:18 |
Begreper i luftfart | zico77 | Flyforum | 15 | 05-07-2007 14:04 |
Air Indias | sk931 | Flyforum | 11 | 08-02-2007 15:45 |