Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2012, 20:50   #1
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
OBB 19 Indias kompetanse på luftfart

Kom over denne kommentaren som omhandler indisk luftfart. Artikkelen er skrevet av en inder på et indisk nettsted er ganske kritisk til hvordan luftfartspolitikken praktiseres i India.

Quote:
India’s airline sector is in a mess. No one is benefiting—the carriers, the consumers, the airport operator—all suffer. Yet India’s intrinsics favour a robust aviation sector.
Quote:
Gulf carriers as well as East Asian carriers are targeting Indian passengers to ensure growth; for Indian passengers, the best way to get to Australia or Africa is not an Indian carrier.
http://www.livemint.com/2012/06/0521...mpeti.html?h=D

Last edited by Desk pilot; 09-06-2012 at 20:55.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2012, 07:01   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Indias kompetanse på luftfart

Som de fleste andre sektorer av India, så lider flybransjen der av det svake politiske systemet. Det finnes mye potensiale og kompetanse, men til dels korrupsjon og politisk hengemyr gjør at det aldri blir realisert i så stor grad som kunne vært mulig.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 17:16   #3
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Default Re: Indias kompetanse på luftfart

Å diskutere dette blir lett en politisk greie.
Men for de av oss som har flydd et del i indisk luftrom opp gjennom årene, vil temaet lett engasjere de involverte.
Det er et faktum at lufttrafikktjenesten ligger langt bak f.eks europeisk nivå, og store områder av landet er uten radardekning, og fly separeres nærmest på "gammelmåten" - med stoppeklokke. Store områder har ikke VHF-dekning, og man er henvist til den mer tungvinte HF'en, vedr. communication.
De tre skandinaviske selskapene (TUI, Thomas Cook og SAS) som i dag overflyr området (eller lander der) har egne operative instrukser med hensyn til f.eks å diverte dit. Det å f.eks. lande der med en syk pax forsøkes unngått, nettopp fordi systemet nærmest ikke fungerer, og det kan bli vanskelig å komme seg ut igjen. Dette er forsøkt i praksis, så erfaring har man.

Men når det er sagt, oppleves ikke indisk lufttrafikktjeneste generelt som en utfordring. Det hele går sin gang, og arbeidet utføres med de hjelpemidler de har.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Luftfart og miljø Tally-Ho Flyforum 18 06-05-2010 17:18
Begreper i luftfart zico77 Flyforum 15 05-07-2007 14:04
Air Indias sk931 Flyforum 11 08-02-2007 15:45


All times are GMT +2. The time now is 07:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.