![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Ser LN-RPU sin eier, Kahala Aviation, har lagt den ut for salg eller dry lease på Boeing sine hjemme sider. Antar det er endel av forhandlingene om ny leieavtale med SAS og den fort blir værende hos SAS? Avhengig av hva skrapverdien er verdt i forhold til hva SAS er villigo til å gi.
Forhåpentligvis blir det en lavere leiesum, da alternativet til en 13 år gammel -600, vel er huggeren. Husker jeg rett så er vel dette ganske normalt i slike forhandlinger og ikke første gang et leasingselskap forsøker selge en av SAS sine -600? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Den har ligget til salg/lease en stund, siden i fjor.
Foreløpig har ingen meldt interesse for den, så muligens er det vel skraphaugen som er neste stopp? http://www.planemart.com/FAA/Listing...stid=-69570153 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
At man legger flyene ut for sale/lease i god tid för en lease utlöper er normalt business. Fordi slik far alle interesserte selskaper sjansen a by for flyet, og jo mere som byr, jo bedre blir prisen som man kan oppna for leie eller salg...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
What? Skal 736-ene fases ut allerede? Eller er det noe spesielt med LN-RPU?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Quote:
Men når det er sagt, som med A318, ligger 737-600 fremtid først og fremst på skraphaugen Last edited by Someone; 20-05-2012 at 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS har dessuten så mange som 28 737-600 og de nye 737-700 og -800 som er på vei, skal uansett erstatte 737-400 og -500, samt MD-80. Jeg vil tro at 737-600 blir i flåten i lang tid, men at antallet fly gradvis blir redusert. En del maskiner havner vel på Kystrutene når 737-500 går ut flåten, mens de nye 737-700 og -800 settes på større ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Og - dersom du vil virkelig forhandle - ma du vise muskler, dvs du ma ogsa fra tid til tid returnere ett fly. Ellers vil en flyselskap ikke klare a presse ned leieratene...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]()
En 13 år gammel -600 med DAC-motorer er nok ikke så ettertraktet nei.... selv om den har forholdsvis lite timer og cycles.
Enter the grim reaper.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Denne ser desverre ikke så bra ut lengre,der den skal på reise ifra Shannon til St,Athan hvor den vel skal skrotes
http://www.flickr.com/photos/elevationair/10760152664/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 221
|
![]() Quote:
-600 er ikke effektive i SAS sine operasjoner.. Desverre. Har mange timer på RPU, spesielt etter at denne skulle inn i utfas programmet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Propliner til salgs | LN-KOG | Samlerhjørnet | 1 | 17-08-2017 11:13 |
Flymodeller til salgs | toftos | Samlerhjørnet | 8 | 10-05-2012 22:16 |
Har LN-RPU byttet base? | Star Flyer | Småprat | 1 | 29-03-2012 21:24 |
Til salgs...... | putzmeister | Flyforum | 7 | 30-01-2007 08:02 |