![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Godtfolk!
I forbindelse med flystevnet på Sola i Juni skal vi i NRK Rogaland lage en DVD, og forhåpentligvis et TV-program fra stevnet. I den forbindelse kunne det vært interessant å høre hva ekte flyentusiaster vil se i en slik produksjon. Noen husker kanskje at vi gjorde et lignende stunt i 2007, planen er at vi skal lage noe som er mer gjennomarbeidet fra dette flystevnet. Vi skal filme alt i HD (selvsagt ...), og kommer kanskje til å gi ut DVD-en på Blu-ray og i vanlig format. Planen er å få montere kamera i flest mulig fly, og vi kommer til å ha flere faste kameraposisjoner for å komme tetest mulig innpå flyene. Selv om vi ikke først og fremst er ute etter å lage en produksjon for oss flynerder, så er jeg svært interessert i innspill fra flyinteresserte! – Hva vil du først og fremst se? – Vil du ha mest mulig flyging, eller er det mer interessant å se intervju med piloter og andre flypersonligheter, action eller info? – Er det interessant å se hva som skjer bak kulissene? - Bør vi få med oss mest mulig, eller konsentrere oss om noen få høydepunkter? Dersom du har meninger om dette er jeg svært interessert i å høre fra deg, her eller på epost! Morten Nesvik NRK Rogaland morten.nesvik a nrk.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Filming fra innsiden av flyene mens de flyr oppvisning hadde gjort seg. Kunne det så vises på halve bilde fra innsiden og halve fra bakken når flyr tror jeg hadde blitt bra.
Intervju med piloter som flyr oppvisning som forteller litt om hva de gjør til dagelig hadde også blitt bra. En del flyr jo vanelige rutefly til dagelig, men noen gjør også helt andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, jeg syns dere bør fokusere på noen høydepunkter; og da syns jeg Patrouille de France og Turkish Stars, samt det norske F-16 displayet, DC-6, P-38 og Viggen er de mest naturlige å fokusere på. Filming både fra bakken og med kameraer montert i cockpit mens de flyr display er absolutt interessant. Ser også gjerne intervjuer med piloter, og litt "behind the scenes". Med andre ord; mest mulig flyrelatert, og minst mulig "Pål-Espen på tre år er på airshow for første gang sammen med mor - la oss ta en lang prat med dem om hva de syns".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Takk for gode innspill, både her og på mail!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Ja, den kommer til å bli solgt på nettet i løpet av høsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi hadde kameraer i et par av flyene våre på Kjeller i helgen, det funket superbra, med antenne montert på slik at det ble direkteoverføring til storskjerm:
Jeg flyr i Veteranflygruppa, og vi kommer med en del av flyene våre til Sola også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Hva gjorde vi før vi fikk disse Gopro-kameraene?! Fløy selv Vampire som var rigget med tre stykker i cockpit i dag, utrolig. Dersom dere filmer på Sola er vi selvsagt SVÆRT interessert i å låne bilder av dere!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyoppvisningene er det mest interessante å se, også i ettertid på DVD
![]()
![]() |
#11 |
Born to run
|
![]()
sett alt du har av utstyr i og på MiG en !!
;-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder fra produksjonen av NAX-film | LN-RRE | Bilder & foto | 82 | 07-01-2015 03:25 |
Widerøe tar over Vestlink-produksjonen fra SAS | Olebno | Flyforum | 175 | 31-10-2010 17:58 |
SAS vil flytte produksjonen fra Köbenhavn til Arlanda | MartinL | Flyforum | 119 | 29-07-2009 18:37 |
Bilder fra 787 produksjonen | dc-8-63 | Flyforum | 1 | 20-05-2008 18:46 |
Flystevne-DVD fra Flesland | Jumper | Flyforum | 10 | 14-01-2006 02:42 |