Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-03-2012, 20:53   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Leiebil OSL

Trenger en leiebil kun en dag onsdag i påskeuken. er 850 kr det billigste som går an å finne? Får en Golf hos Avis via shappa jeg jobber for, men i avtalen går det ikke an å booke mindre biler en C-klasse pga sikkerhetsregler.

Tips? Bilen skal kun transportere to personer fra OSL til Hakadal og tilbake igjen på kvelden.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2012, 21:44   #2
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Default Re: Leiebil OSL

Ikke så mye billigere, men fant priser under 800,- hos Holiday Autos og Travellink. http://www.holidayautos.no/ og http://www.travellink.no/leiebil/
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2012, 08:51   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Takker. Er man sikret at disse bilene står i parkeringshuset, eller risikerer man shuttle? Noen med erfaring med rent a wreck på gardermoen? Inkluderer prisene noen kilometer?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2012, 21:21   #4
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Rent-A-Wreck ligger vel ikke på Gardermoen, du må vel inn til/mot Jessheim tror jeg. Har leid bil der en gang for mange år siden, men husker ikke helt hvor det lå. Bilen var ihvertfall helt grei.
Old 04-07-2012, 08:51   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Et lite tips om leiebil på Gardermoen: Vi trengte en leiebil med grei stoerrelse (stasjonsvogn) nå i åtte uker fra 6 Juli.

Alle stedene vi sjekket var overraskende dyre men endte opp med Rent A Wreck. Da kom vi unna med 9.900,- for åtte uker for en Volvo V70 inkludert 3000 KM og barnesete. Bilen står da og venter i parkeringshuset på OSL.

Det er faktisk ikke ille (selv om det sikkert er diesel og forhjulstrekk)

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 09:19   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Har prøvd rent-a-wreck en gang og aldri mer. Bilen var ikke der når den skulle, så jeg måtte vente på at noen kjørte den opp fra Oslo.

Når den kom luktet den kraftig diesel etter masse søl rundt om. Den så ikke ut.

De hadde ingen avtale med bomringer så man måtte fylle ut angrelapper eller få avgift+200,- (om jeg ikke husker feil) per passering. Det kom regninger i hytt og pine i lang tid etter leie. Det værste jeg har vært med på. Så heretter er det bare "orntlige" leieselskap. Det ender ikke opp dyrere allikevel føler jeg.

Men det kan hende andre har veldig positive opplevelser med dem og at jeg bare har vært uheldig.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 04-07-2012 at 09:22. Reason: Balansere innlegg med hyggelig slutt ;)
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 09:38   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Har prøvd rent-a-wreck en gang og aldri mer. Bilen var ikke der når den skulle, så jeg måtte vente på at noen kjørte den opp fra Oslo.

Når den kom luktet den kraftig diesel etter masse søl rundt om. Den så ikke ut.

De hadde ingen avtale med bomringer så man måtte fylle ut angrelapper eller få avgift+200,- (om jeg ikke husker feil) per passering. Det kom regninger i hytt og pine i lang tid etter leie. Det værste jeg har vært med på. Så heretter er det bare "orntlige" leieselskap. Det ender ikke opp dyrere allikevel føler jeg.

Men det kan hende andre har veldig positive opplevelser med dem og at jeg bare har vært uheldig.
Huff da – hørtes nesten ut som Hertz i US..

Jeg har stort sett hørt greit om RAW (vel og merke pris tatt i betraktning) – men vi sparer 10-20.000 kroner på dette så vi tar sjansen. Jeg skal sende en liten oppdatering om hvordan dette går.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules