![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
- Flygende lik-kister
Afrikanske flyselskaper er mest usikre, så tenk deg om før du bestiller billett. I fjor døde nesten 400 i flyulykker i Afrika. http://forbruker.no/reise/article1201609.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så var det det med å skjære alle over en kam, da. Det finnes bra og dårlige flyselskaper i Afrika, men de dårlige er nok blant de verste i verden. Enkelte flyplasser har nok også en ganske dårlig statistikk, f.eks. i Nigeria.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er få afrikanske flyselskaper jeg ville fløyet med - unntakene er Ethiopian som regnes som et av de aller beste i Afrika, Kenya Airways og South African. I det hele tatt - flyselskaper fra Sør-Afrika har jeg ingen store problemer med. Egypt Air er litt på grensen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg er helt enig i at det her tas for hardt i. Det er mye grums i bransjen i Afrika, men problemet er vel stoertst i Vest-Afrika. De beste paa kontinentet er Ethiopian, Kenyan og Sout African. Det eneste afrikanske jeg selv har forsoekt er Zan Air (se test her paa scanair.no). Flere andre som jeg vet er bra og som jeg tror sikkerheten er iorden paa er Air Kenya, Presicion Air (eiet av Kenya Airways) og Air Tanzania (naa eiet av SAA).
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har kun floyet Kalula i Afrika (Sor Afrikans lavpris selskap) og de virket seriose paa meg selv om besetningen fortalte vitser hele tiden.
De hadde den morsomte sikkerhets briefingen jeg noen gang har hort og humoren i den fikk meg for en sjelden gang til aa hore etter hva som ble sagt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fire afrikanske selskaper allierer seg mot Ethiopian | Someone | Flyforum | 2 | 27-05-2022 23:15 |
Feilsendte kister | jb1 | Småprat | 12 | 24-05-2018 20:26 |
Konkurrerende selskaper med lik avgangstid | kekker | Småprat | 8 | 16-01-2016 16:37 |
En flyreise paa mindre afrikanske flyplasser | jb1 | TripReports | 4 | 14-08-2014 09:39 |
To nye afrikanske selskaper: Kigali-Johannesburg-Durban t/r med Rwandair og Ma | jb1 | TripReports | 4 | 09-02-2013 15:57 |