![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei lurer på om noen her inne har vært nede i Frankrike under Tour De France.? Siden ser på ture ned dit nå under TDF, så noen som vet om hoteller og bra plasser og være i etappene dem skal sykkle.? Har tenkt på dette lenge nå i det siste så takker og bukker for alle tips jeg kan få.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Trip report til TdF fra 2010
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=69249 Nå er det sikkert smak og behag, men vi valgte stort sett å bo i nærheten eller maks et par timer unna byen det skulle være målgang i dagen etter. Uansett må du regne med mye kjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Jeg har vært nede og sett på TdF live noen ganger, de to siste årene har vi vært å sett på etapper både i Alpene og i Pyreneene. Er frelst sykkelentusiast og fulgt TdF siden begynnelsen av 90 tallet da Miguel Indurain smadret konkurrentene. Går helt fint å dra på en slik tur uten store planleggingen. Kommer helt ann på hva dere ønsker. Selv har vi planlagt kun hvilke etapper vi skulle følge og kjørt hele veien ned. Roadtrip slår aldri feil ![]() Noen spesielle etapper du tenker på? Jeg anbefaler at du får med deg en etappe iallefall fra en av de store fjellovergangene. I fjor kjørte vi ned fra Danmark til Col du Tourmalet, som ligger i Pyreneene. Viktig å vite at de stenger veien opp til fjellovergangene ofte 12-15 timer før rittet starter. http://no.wikipedia.org/wiki/Col_du_Tourmalet - Det mystiske fjellet, i følge Kaggestad betyr Tourmalet en helsikes omvei ![]() Vi kjørte opp til Tourmalet dagen før. Og hadde en helsikes fest både med nordmenn og baskere i et partytelt og i en kassebil hvor noen festglade kjøttslaktere fra Baskerland bydde på fest. Under etappen stod vi ca 200 meter fra toppen. Og var så heldige å bli intervjuet av Dag Otto når han kom forbi i kjent stil ![]() I fjor var vi også å så målgang på etappe 10 i Carmaux. Da bodde vi på et hotell i nabobyen Albi. Vi bestilte ikke noe rom i forkant. Toulouse er foresten en fin by å ha som base vis dere ønsker å se etapper i området rundt Pyreneene. I 2010 var vi å så noen etapper i Alpene, og da blant annet Fjellovergangen Col de la Colombière (etappen Hushovd var så aggresiv og var i brudd over Col de la Colombière). Da hadde vi Genève og den lille badebyen Evian les Bains (Genèvesjøen) som base. Foresten der fjellvannet Evian er i fra ![]() Vi hadde også med oss endel maling i 2010. http://en.wikipedia.org/wiki/Col_de_la_Colombi%C3%A8re Tour de France er noe jeg anbefaler alle å oppleve. Uansett interesse for sykling, det er en folkefest uten like. Og en fin måte å oppleve litt av Alpene og Pyreneene. En liten smakebit fra turen vår til Tour de France og Alpene i 2010: http://www.youtube.com/watch?v=y-NTyuKzMHw
Ellers anbefaler jeg dere å enten ha med sykkel eller leie. Artig opplevelse å sykle i løypene. Er nok av steder som leier ut sykler i områdene her. Bare å komme med spørsmål om det er noe dere lurer på. Anbefaler dere virkelig å ta turen, blir en opplevelse for livet. Last edited by aljahnsen; 12-03-2012 at 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Ser at denne har synket litt. Fortsatt på tanken om TdF tur? Hvis du lurer på tips rundt hotell, steder og besøke rundt etappene og plasser å se så er det bare å spørre ![]() Har nok av tips. Kan komme med etapper i årets TdF som jeg ser som interessante. Det som er en god ide er å få med dager hvor man er i fjellet, og få dager etter har flate etapper i ikke alt for lang avstand fra hverandre. Så får du med deg både fjelletapper og flate etapper hvor Hushovd og Boassen kan være med å kjempe om seieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tour de France 2018 | Someone | TripReports | 7 | 15-08-2018 17:25 |
Med Lufthansa til Tour de France | Someone | TripReports | 13 | 02-08-2010 01:34 |
fullstendig OT. Tour de france | MartinL | Flyforum | 1 | 21-07-2005 20:41 |
semi of topic : Tour de France med målgang på flystripe | SK384 | Flyforum | 0 | 21-07-2005 20:35 |