![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei!
Jeg har nettopp sett filmen Mogaduschu der Lufthansa Flight 181, med reg D-ABCE ble kapret mellom PMI og FRA 13 October 1977. Det hele endte med at flyet var kapret mellom 13OCT77 til 18OCT77 og hele verden fulgte med. Det er laget en film om dette som jeg anbefaler alle å se ![]() Den var veldig bra, mye action og en masse flyscener ![]() Så absolutt en film jeg kan anbefale, alle som har interesse av sånt, å se denne, du får kjøpt den på de fleste platebutikker, å har de den ikke så kan de anskaffe den til dere,.. ![]() Så folkens, løp å kjøp dere som har interesse av sånne filmer! Jeg er fortsatt helt i ekstase, å skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt om denne før nå ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Lufthansa_Flight_181 Last edited by LN-KRF; 24-02-2012 at 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Filmen må kanskje sees en gang, ja.
Det er jo den overlevende terroristen fra denne kapringen, som er Souhaila Andrawes. En av mange flykaprere, som har søkt til Norge som flukthavn! Hun bor visstnok, fremdeles i Oslo. Etter at våre styresmakter løslot henne fra fengsel, etter å ha blitt overført fra tysk til norsk fengsel i 1997. Hun helte bensin over passasjerene, for at de skulle brenne bedre, og var med på å henrette flykapteinen med hodeskudd. Men, pyttsann. Det er selvfølgelig riktig å ha slike terrorister på frifot.... Men, Andrawes-saken er vel belyst på forumet tidligere, tipper jeg? http://no.wikipedia.org/wiki/Souhaila_Andrawes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
D-ABCE, var vel forresten individet som ble kapret, i følge det jeg kan finne på google og wikipedia!? Som var i trafikk i Brasil, helt til 2008 i følge Wikipediasiden du linket til... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Der var en dansk pige ombord, kan jeg huske
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
D-ABCE var det ja..
![]() En liten skriveleif der ja.. ![]() Men filmen anbefales å se, veldig interessant, og spennende.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sad faktisk lige og ledte efter en film at se i aften, men desværre er den ikke tilgængelige på Netflix
![]()
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg husker når denne filmen gikk på Kino og at det var demonstrasjoner med oppfordringer til ikke å se filmen, på Kolbotn var det Sosialistisk Ungdom og AKP-ML som demonstrerte.
![]() |
#8 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
AKP, schmakp, hold nå disse sure politiske oppstøtene deres for dere selv.
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Forøvrig var D-ABCE motivet på et postkort Lufthansa ga ut i sin tid. Ligger ute på ebay nå.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppstøt og oppstøt. Det er nå en gang et faktum, at Andrawes ble løslatt, straks hun var overført til Norge for soning. Og hun, er ikke den eneste flykapreren som har tatt opphold i Norge etter sin flykapring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rutetider BU 1977/78 | OY-KIH | Flyhistorisk forum | 16 | 21-06-2018 01:34 |
SAS longhaul-ruter Des. 1976/Jan 1977 | Merrilfield | Flyhistorisk forum | 8 | 22-01-2015 10:20 |
Flygkatastrofen i Kälvesta (Bromma) 1977 - då och nu | HansJ | Flyhistorisk forum | 2 | 19-05-2008 14:01 |