![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
NAVN: Cabincruiser
KJØNN: Kvinne (kanskje en av de få på dette forum??) ALDER: 43 SIV.STAND:Gift. 2 snart voksne sønner. Nydelig Parson Russel Terrier! NASJONALITET: Norsk. BOR: Vestfold..... uten nærmere angivelse... SPRÅK: Norsk,engelsk,tysk,fransk, Kan knote litt på spansk YRKE: Air Purser SAS Braathens - startet min karriere som kabincrew i 1985 i Braathens SAFE. NÆRMESTE FLYPLASS: Torp, men jobber fra OSL. FAVORITT REISEMÅL: Tja alt som er på utsiden av seilbåten vår, men Stillehavet er ikke å forakte heller.... FIKK FLYINTERESSE: Da jeg fikk en flyvertinneBarbiedokke på 60-tallet (banalt, men sant!) SPOTTING: Nah..! Bruke fritiden for å se på jobben? Tru'kke det! KAMERA: Bare en Ixus - ønsker meg EOS 350 INTERESSER: Seiling, duppedingser, PC, dataspill, hund, musikk, reising, astronomi DRØMMER OM: La jobben seile sin egen sjø, og at min kjære, jeg og bikkja drar på jordomseiling i 7-8 år. Yndlingsduppedings (utenom PC): 60GB video Ipod'en min ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min tur da...
Navn: enml Alder:35 Bor: Molde Nærmeste flyplass: Molde Årø MOL/ENML Sivilstand: Gift (i Las Vegas på The Strip viet av "pastor" McGrath i en limmo), 1 barn gutt på 7 (Han får seg snart et brukernavn på forumet da hans flyinteresse overgår de fleste. Har flere ganger hørt han lage flylyder når han sover) Interesser: De fire F er: Familie, Fotball, Fly og Fiske. Intreserer meg ikke: Alt som har med snø å gjøre (det finnes de som påstår at man kan kalle langrenn, skøyter osv for idrett, men disse tar feil! Det kan riktig nok gå sport i så mangt, men det finnes bare en idrett - FOTBALL!! ![]() Fikk flyinteresse: Veldig tidlig. Har vokst opp rett ved ENML og den fantastiske lyden av Braathens SAFE 737-200 og Friendshipen. ![]() Spotting: Ja, så ofte som mulig og litt til. Favorittfly: 757 i National (nå nedlagt) farger og 737-700 i Braathens farger. Favoritt flyplasser: MOL/ENML og LAS/KLAS Jobb: Løfteservice AS. HMS, Kurs og kontrollvirksomhet i alt som er tungt og skal løftes. Internett: molde-airport.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Istede for å "lurke" rundt kan man kanskje delta og i tillegg presentere seg
Navn: Espen Otterstad Alder: 25 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Svarstad, Vestfold Språk: Norsk, engelsk Yrke: IT konsulent (Leser ATPL teori og har PPL) Nærmeste flyplass:TRF Favoritt reisemål: Sålangt Norge Flyinteresse siden: Hatt nesa i været så lenge jeg kan huske. Favoritfly: MD11, 757 Kamera: Canon EOS40D Bil: Volvo V40 Andre interesser: Data/elektronikk
Espen Last edited by espeno; 09-08-2009 at 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Newcomer
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Navn: John J Renberg
Alder: Snart 60 Sivilstand: Gift. 2 voksne barn. 4 barnebarn. Nasjonalitet: Norsk Bor: Hamar Yrke: Forsvarspensjonist (Sjøforsvaret). Har for øyeblikket en deltidsstilling som "handelsbetjent". Språk: Norsk, Engelsk (lite praktisert). Nærmeste flyplass: Gardermoen og selvfølgelig Hamar. Flyinteresse siden: Jeg reiste til språkkurs i England (Gatwick) fra "Gamle Fornebu" for ca 45 år siden. Favorittfly: Caravelle Leser: Litt av hvert, bland annet det meste på dette forumet. Kamera: Kun et lite lommekamera. Er flyspotter i den betydning at jeg liker å se på fly, og bilder av fly. Sitter vel ikke i ro på en flyplass, men traver rundt for å få med meg mest mulig av trafikken. Bil: Mazda 6. Favoritt reisemål: Portugal. Årets sommer/høstferie skal tilbringes på en vingård i Dourodalen. Andre interesser: Samferdsel generelt, med spesiell vekt på jernbane. (Jo eldre, jo bedre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Eivind Fauske
Alder: 32 Nasjonalitet: Norsk Bor: Fredrikstad Språk: Norsk og engelsk Yrke: Flygeleder Røyken Nærmeste flyplass: Rygge Har vært generelt flyinteressert så lenge jeg kan huske. Har logget rundt 400 timer i seilfly på Näsinge (Strømstad). Er gift og har en sønn på ett drøyt år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Tom Erik Valentino Westgaard
Alder: 26 år Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Larkollen Språk: Norsk, engelsk og Spansk Yrke: Sykepleier Nærmeste flyplass: Moss lufthavn Rygge Favoritt reisemål: Sisngapore, Malaysia Flyinteresse siden: Leg var liten, og hver gang pfattern var ute å reiste fikk jeg en modell av flytype/selskap han fløy med. Favoritfly: BOEING 757-300, A-340 , Saab-2000 , Dc-8 ... Leser: Airways, Flight International, Airliner osv Kamera: Canon EOS D20 Bil: Nå har jeg BMW 523 i, og fiesta 1,3 sport Andre interesser: Biler, capoeira, reiser, hunden min ![]()
![]() |
#87 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Dag Ulfsson
Alder 34 Sivilstand: sambo Bor: Moskva Språk: svenska, engelska, ryska, franska Yrke: olja & gas Nærmeste flyplass: Domodedogo Favoritt reisemål: Tokio Favorittfly:Tupolev Tu-144 Foto: Digital: Nikon D100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: David Parleur
Bor: Melhus og Oslo (student) Yrke: Student Nærmeste flyplass: Værnes for tiden Flyinteresse: startet da jeg satt på ett gammelt russisk fly fra krigen som skulle frakte oss til syden. siden har det vært interesse for fly fra 1960 70 80 årene ![]() Favorittfly: Caravelle! og alle i Macdonnel douglass serien. Spotting: dårlig med spotting fordi det er mangel på transportmiddel. Kamera: ønsker meg ett godt spotterkamera Andre interesser: Tog, fly, data... Kjøretøy: ikke bil for øyeblikket, men har lyst på Hjemmeside: http://www.freewebs.com/parleur/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
navn;Olav Hove
Alder:29+ Nasjonalitet: Norsk Bor: Klepp Sivilstand: Gift Utdannelse: Selger Jobber:NC/Posten Logistikk Nærmeste flyplass: Stavanger Favorittfly: MD90 Kamera: EOS selvsagt Andre interresser:Reise, bil og katt... Favorittmat: ALT! Favorittreisemål:Reykjavik, Copenhagen
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Navn : Jørgen Syversen Alder : 16 Nasjonalitet : Norsk Bosted : Fredrikstad Språk : Norsk , Engelsk , noe Fransk Jobb : Reklamefotograf for SGS Favorittflyplass : Schiphol (AMS/EHAM) Favorittfly : MD-11 / DC-10 Fotoutstyr : -Canon EOS 20D, Canon EOS 300D -Sigma APO 100-300mm f/4 EX IF HSM -Canon EF 70-200mm f/4 L USM -Canon EF 17-40mm f/4 L USM - Dverse CF-kort, Bærbare harddisker m/kortlesere, teleconverter. Andre Interesser : Spiller fotball omtrent daglig og hører mye på div. musikk http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=J%F8rgen%20Syverse n&distinct_entry=true |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Navn: Rune
Alder: 29 Bor: Bergen Yrke: Jobber innen shipping Nærmeste flyplass: Flesland Fikk flyinteresse: Fikk jobb hos Air Stord i 1995, har siden den gang beholdt interessen. Favorittfly: Do-328, Basilia, Saab 340, J-41, Let 420, Tu-334 Favorittflyplass: Hamburg Favorittreisemål: Hele verden Spotting: Litt når jeg er ute og reiser og på fine sommerdager i Bergen Kamera: Nikon D50 + Nikor 100mm – 300mm linse Andre interesser: Tog, Skip
![]() |
#92 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
NAVN: Egil B Lund
ALDER: 1976 modell NASJONALITET: Norsk BOR: Mosjøen SIVILSTAND: Samboer med bedre halvdel YRKE: WIAS HQ altmuligmann ![]() NÆRMESTE FLYPLASS: Mosjøen lufthavn, Kjærstad (MJF/ENMS) FLYINTERESSE: Onkel som var flymekaniker i Widerøe i Florø, senere Braathens på Værnes. Fikk ofte være med på jobb og ble raskt fasinert av disse fantastiske maskinene... FAVORITTFLY: Er like fasinert uansett hvor store/små de er! Men jo lengre fram man sitter jo bedre er det som regel, helst på klapp :-) FAVORITTFLYPLASS: LHR FAVORITTREISEMÅL: Spania, UK + Norge SPOTTING: Nei, det er kun på jobb og når jeg er på reise. KAMERA: Sony DSC-T200 ANDRE INTERESSER: Reise, fly, bil, data, film, venner, mat/drikke og tekniske duppedingser... KJØRETØY: Saab 900 cab
:: Egil :: wias HQ Last edited by Egil; 24-07-2009 at 23:00. Reason: Oppdateringer |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Navn: Leif Arild Jensen
Alder 38 Sivilstand: Gift, 1 barn på 4 år. Bor: Sandefjord Språk: Snakker Norsk, Engelsk, kan gjøre meg forstått på Tysk Yrke: Alt-mulig-mann Utdannet: Bankmann Nærmeste flyplass: Torp Favoritt reisemål: Barbados Favorittfly:Tja, si det... 777 er en fin maskin, og jeg liker også utseende til en god gammel traver: Locheed L1011 Tri Star. Foto: Digital: Nikon Coolpix 995, Analog: Canon EOS1n HS Favorittbok: Dirty Tricks, British Airways war against Virgin Attlantic. Interesser: Piker, vin og sang. Hjemmeside: http://www.maao.no
![]() |
#94 |
SVG Spotter
|
![]()
Navn: Ørjan Utne
Alder 29( i et par mnd til) Sivilstand: Samboer (gift neste år på denne tiden) Bor: Tananger Språk: Snakker Norsk, Engelsk, kan gjøre meg forstått på Tysk Yrke: Kjøre Flybuss i Stavanger Utdannet: Kokk Nærmeste flyplass: ENZV, Sola Favoritt reisemål: London, Reykjavik Favorittfly: Md-80 serie, the bigger the better... Foto: Digital: Minolta Dimage X20 Favorittbok: The Big Show (Pierre Clostermann) Interesser: Anything that Flies... Hjemmeside: hva er det...?
![]() |
#95 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Leif Olav
Alder: 30 Bor: Bergen Yrke: Vessel Operations Manager i et seismikkselskap Nærmeste flyplass: Flesland Fikk flyinteresse: Av å vokse opp midt i innflyvninger til Flesland i Bergen vest. Favorittfly: Boeing 757 eller A340 Favorittflyplass: Changi - Singapore Favorittreisemål: London. (Nettopp flyttet tilbake derfra etter å ha bodd der et års tid, men kommer nok til å være fast gjest resten av livet!) Spotting: Egentlig ikke, men i London bodde jeg midt i innflyvninger til 27R på LHR, så det ble vel litt da!! Ellers får jeg min dose av alle reisene rundt om i verden. Kamera: Ikke noe svære greier. En gammel speilrefleks og en liten IXUS - lite brukt av meg dessverre! Andre interesser: Maritim industri, shipping, + har tatt noen flytimer på BGO. Håper på å ta flere etterhvert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Stefan Kaspersen
Alder: 29 Sivilstand: Gift med Nina Nasjonalitet: Norsk Bosted: Bergen Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Avisdistributør (Selvstendig næringsdrivende) Nærmeste flyplass: Bergen Lufthavn Flesland (BGO) Spotting: Så ofte som mulig, flere dager pr. uke Favorittfly: Boeing 777; Boeing 757; Boeing 747 Kamera:Canon EOS 30D + Sigma 50-500 DG HSM Kjører: 2006 VW Touran 1,9TDI, 1997 Suzuki Baleno 1,6 4WD Flyinteressert siden: Så lenge jeg kan huske |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
evig optimist
|
![]()
Tja, får vel skrive en linje jeg og da..
Navn : Asgeir Alder: 29 har jeg blitt siden dette blei skrevet.. Fortsatt ungkar med enkelte avbrudd på det siden dette innlegget så dagens lys. Bor: Litt lenger unna 01R nå, men nå kan jeg reise meg opp fra stolen ved pc`n og se innflygninga fra mange NM ute ;-) Jessheim city nå, med utsikt vestover.. Yrke: Har rotet meg inn i flyfrakt-bransjen nå, men trives med det ;-) Nærmeste flyplass: Det er vel ikke lenger noen tvil ![]() Spotting: Blir litt av det når jeg er på jobb og har opphold mellom arbeidsoppgaver, og kameraet er klart til bruk i lastebilen/varebilen Favorittfly: Triholere, spes DC-10, 777, Tu-154, hercules og F-16, bare for å ta noen.. Kamera: Fortsatt D50, men noe nytt er på vei ;-) Nikkor 28-80 MM, quantaray`n er bytta ut med Nikkor 70-300 ED-IF AF-S VRII Har vel alltid vært interesert i luftfart, min første flytur gikk med twin otter mellom namsos og sandnessjøen.. Har også røyka rullings på en DC-9 mellom fornebu og Europa en gang på 90-tallet, blei ikke ferska heller ;-) både rullingsen og dc-9`n er borte...
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass Last edited by petru26; 29-01-2008 at 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Pål Lilleengen
Alder: 21 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Bodø Språk: Norsk, Engelsk og litt tysk, kan også lese svensk, dansk, islandsk og nederlandsk rimelig greit. Yrke: Kassadame og svømmeinstruktør. Studerer i tillegg økonomi på Handelshøgskolen i Bodø Nærmeste flyplass: Bodø lufthavn (BOO) Favorittfly: Boeing 767 Favorittflyplass: Amsterdam Schiphol Favorittreisemål: Varme steder og Hammerfest (alltid godt og komme "hjem") Spotting: Ser mye når jeg er ute og reiser, men tar lite bilder Kamera: Casio Exilim Kjører: Diamant Sykkel eller buss Flyinteressert siden: Siden jeg var liten. Har alltid reist mye med fly, der av interessen Andre interesser: Dykking, Fotball og all annen sport. (Fotballaget mitt er FFK) Last edited by Lillingen; 06-07-2009 at 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Paul Vindal
Alder: 28 Location: Ski Sivilstand: Samboer. Jobb: Overkonduktør i NSB Intresser: Alt som rører seg untatt biler og motor sykler. Nesten:-) Samt flight sim og train sim:-) Liker godt fly, men merkelig nok er jeg litt svett i henda når jeg flyr selv, har jopbba i 4 år i NSB, trivst meget godt. Jobber der som overkonduktør og kjører for det meste NSB regiontog. Har et ønske om å en gang ta flylappen, men foreløbig er det en drøm, kunne også egentlig å tenkt meg å¨jobbe på en flyplass også, men hvem vet enn så lenge er det NSB som gjelder:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter å ha vært jevnlig leser her i sikkert ett år, fikk jeg endelig knødd meg til å registrere meg.
Navn: Tor Lorentsen Alder: 31 Sivilstand: Ugift Nasjonalitet: Norsk Bor: Downtown Tromsø Språk: Norsk, engelsk Yrke: Trafikkonsulent i SGS TOS Nærmeste flyplass: Tromsø Favoritt reisemål: New York, har vært der fire ganger nå. Fikk flyinteresse: Det må ha vært da familien bodde i Singapore da jeg var fem år. Utreisa med SU som fireåring husker jeg lite av, bortsett fra et flash av politi med maskingevær på flyplassen i MOW. Hjemturen som femåring HUSKER jeg faktisk vi fløy med en SAS DC10. Vi satt på midtseksjonen, og jeg mener det var en 3-5-3 konfig. Tar jeg feil her, så arrestér meg - jeg var bare fem. Etter det har jeg alltid vært fascinert av store passasjerfly. Det var stort å ta en Scanair A300 som tolvåring til Syden fra gamle GEN, og deretter vedvarte interessen. I militæret var jeg heldig og havnet som terminalassistent på BDU Flystasjon, deretter jobbet jeg på et reisebyrå og fikk reist en god del der, før jeg endte opp på Tromsø Lufthavn (med et pars års gjesteopptreden på Oslo Lufthavn). Spotting: På store flyplasser mens jeg venter knipser jeg i vei, men ingen aktiv spotter. Kamera: Panasonic Lumix FX8 Interesser: Reising, sykling, slalåm, rollerblades, fjellturer, TIL, men for det meste slappe av hjemme:-) Ser på TV: Nyheter, sport, Sopranos, Simpsons, 24, Smallville, Lost |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|