Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2013, 20:36   #41
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

SAS Re: "We hope to see you back again soon" - Norge Rundt med Widerøe & Co.

27.07.2013 kl 17:30
SK4043 Oslo - Stavanger
Boeing 737-700 - LN-TUM
Sete: 1F

Det var klart for en tur i SAS Plus. Jeg hadde det ikke travelt med å komme meg ombord. Jeg valgte å holde fast på den rolige mentaliteten jeg hadde opplevd rundt om kring i Norge. Flyselskapet er gjerne interessert i å få folk fortest mulig ombord. Men når man blir boardet ender man gjerne opp med å stå å stange i broen alikevel. I tillegg kan jo reisende på SAS Plus og EBG boarde når det passer dem best.

Fant etterhvert frem til plassen min på første rad. Først ble det veeeldig trangt da det satte seg en kar i midtsetet 1E. Men da boarding var complete var det ledig på andre siden av midtgangen, så da havnet han i 1D på 1C og det ble med et mye mer behagelig.

Vi kom oss avgårde og opp. BOB kom igang og jeg fikk jo forsyne meg grovt av utvalget. Landet på en cola og en boks med pringles. Og det var det... Hadde man hatt en lenger flytur hadde muligens blitt mer. Man var uansett fornøyd med å komme seg hjem. Og siden denne flighten gikk i Plus ble det dobbel dose bonuspoeng.

Man landet og fant raskt veien ut igjen og snart var man hjemme igjen. Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 21:28   #42
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: "We hope to see you back again soon" - Norge Rundt med Widerøe & Co.

Konklusjon

67 flyturer, 24 fly, 36 flyplasser og drøye 15000 kilometer senere er jeg meget fornøyd og tilfreds med en fantastisk reise. Tiden har gått fort, samtidig som to uker på reise også føles lenge. Men jeg har fått så enormt mange gode minner som jeg kommer til å ta vare på i lang tid. Jeg har truffet så mange flotte folk i Widerøe alt fra piloter til cabincrew og bakkepersonell som har vært med å bidra til at dette blir en tur jeg neppe kommer til å glemme med det første.

Jeg har altså siden 15. juli flydd 67 flights. (Inkluderer mellomlandinger på melkerutene).

Når det gjelder antall fly har jeg logget 22 av 40 fly Widerøe har i flåten sin. To av dem hadde jeg fra før. I tillegg har jeg en maskin til i loggen som ikke dukket opp på disse to ukene. Så tilsammen har jeg fløyet 23 Widerøe-maskiner. To SAS maskiner kommer i tillegg. En deilig MD80 og en stilig Boeing 737-700.-

Jeg har vært innom 36 forskjellige flyplasser på denne turen! Ca. 20 av disse har jeg ikke vært innom før. Grunnen til at dette tallet er noe usikkert er at jeg i en periode bodde i Nord-Norge da jeg var liten. Men dessverre har jeg ikke oversikten over hvilke flyplasser vi var innom mens vi bodde der.

Widerøe leverer et kjempeprodukt i Norge Rundt Billetten. Det er en unik mulighet til å få sett mye eller hele Norge på veldig kort tid. Jeg anbefaler allerede billetten varmt videre til andre som har lyst å gjøre noe lignende. Men da muligens i en litt mindre målestokk hva angår antall flights.

Selv ser jeg absolutt at dette er noe jeg kan tenke meg å gjøre igjen. Kanskje en litt mindre travel versjon neste gang. Men slik at jeg hvertfall rekker over flyplassene som mangler. I tillegg ville jeg nok kombinert dette med noen lengre stopp underveis, og kanskje en tur med Hurtigruta også? We'll see about that....

Men det slutter ikke helt der. Den observante bruker av sosiale medier eller leser av godmorgen-tråden vil kanskje legge merke til at det ble fløyet litt i den siste uka her også. Riktig. Widerøe's Norge Rundt tilbud kan enten bookes i to eller tre uker. Jeg hadde på forhånd booket i to uker. Sånn litt underveis i løpet av turen merket man at man gjerne skulle hatt en uke ekstra. Så etter litt rådføring med Farmer så ble det til at man kjørte på med en uke til. I løpet av den uka fikk man presset inn en tur til Oslo for å besøke noen man kjenner. Og innimellom der fikk man presset inn et besøk på flyplassen i Førde, så kunne man krysse den også av på lista.

Sist helg fikk jeg enda en flyplass på lista da jeg reiste og besøkte opphavet i Telemark. Da ble det via Bergen til Skien og tog og buss videre derifra. Så jeg er ekstramt godt fornøyd med denne sommerens aktiviteter som definitivt har gitt mersmak. Og kronen på verket at man jammen har blitt EBS også. Veldig moro!

Så da avslutter jeg bare med noen glimt fra den aller siste uka på tur. Lover!

Avslutter med tre ukers reising i all sin prakt i kartform.

heleturen by nosalthe, on Flickr

Takk for turen!

Last edited by Twin Otter; 05-08-2013 at 21:53. Reason: Rettet en typo.
Old 05-08-2013, 21:49   #43
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Default Re: "We hope to see you back again soon" - Norge Rundt med Widerøe & Co.

Takker for en fantastisk rapport Twin Otter, og ikke minst takk for flotte bilder....

Det står respekt av utført reising, samt gjennfortellingen!!

Veldig, veldig bra...

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 23:26   #44
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by HS-TLD View Post
Takker for en fantastisk rapport Twin Otter, og ikke minst takk for flotte bilder....

Det står respekt av utført reising, samt gjennfortellingen!!

Veldig, veldig bra...
Tusen takk. Ja, det var litt av en tur. Å ikke så liten jobb å rapportere fra når man ikke alltid noterer underveis. Men veldig kjekt med hyggelige tilbakemeldinger.
Old 05-08-2013, 23:40   #45
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Et imponerende stykke arbeid! Både det å ikke gå lei underveis, samt gjenfortellingen
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2013, 01:26   #46
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Et imponerende stykke arbeid! Både det å ikke gå lei underveis, samt gjenfortellingen
Tusen takk. Det er rart å si det. Men jeg begynte faktisk å gå litt lei på slutten. Men reiseabsinensene er nok ikke langt unna tror jeg.

Skal ikke se vekk i fra at jeg ryker på en ny runde neste sommer. Har jo noen flyplasser jeg "mangler".
Old 15-08-2013, 11:17   #47
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for veldig bra rapport med gode beskrivelser og fine bilder, både her og på sosiale medier. Det er flott å fly Widerøe i Norge. Tror ikke jeg hadde klart så mange flights på så kort tid, men å legge opp en reiserute med Widerøe og noen lengre stopp - kanskje inkludert Hurtigruta - frister veldig. Hva blir neste prosjekt?
Old 15-08-2013, 17:51   #48
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for veldig bra rapport med gode beskrivelser og fine bilder, både her og på sosiale medier. Det er flott å fly Widerøe i Norge. Tror ikke jeg hadde klart så mange flights på så kort tid, men å legge opp en reiserute med Widerøe og noen lengre stopp - kanskje inkludert Hurtigruta - frister veldig. Hva blir neste prosjekt?
Takk for det. Som jeg hinter til kan det jo kanskje bli aktuelt med en ny runde neste sommer hvis jeg finner ut jeg har lyst til det.

Ellers som jeg hinter til i dette innlegget så er det ikke så veldig uoverkommelig å skulle prøve seg på å bli EBG. Så jeg får se om jeg tar noen milageruns eller lignende. Blir hvertfall liten odds for at jeg går for DY eller BA hvis jeg skal ut på tur de nærmeste månedene.

Men hva neste prosjekt blir er jeg usikker på. Kan hende hvis jeg har tid og anledning til å gjøre litt forarbeid at jeg skulle se på mulighetene for å kjøpe/svi av noen poeng hos US Airways?
Reply

Posting Rules